مبلمان

ساخت وبلاگ

شاید مهاجرت تحصیلی به اروپا ساده‌ترین راه برای مهاجرت باشد. اما رفتن به دانشگاه الزاما ارزان‌ترین انتخاب نیست. به خصوص وقتی که بخواهید به تحصیل در رشته‌ی پزشکی بپردازید.

با این وجود همیشه مقاصد مقرون‌به‌صرفه‌ای در اروپا وجود دارد تا پزشکان آینده‌دار بتوانند مهارت لازم را برای مهارت‌آموزی کامل، پیدا کنند.

در حقیقت برخی از کشورهای اروپایی، بهترین گزینه برای یک پزشک هستند. ما در ابتدا ارزان‌ترین کشورهای اروپایی جهت تحصیل در رشته‌ی پزشکی را معرفی می‌کنیم. سپس، کشورهایی از اروپا را به شما معرفی می‌کنیم که یک پزشک در آن‌جا بیشترین درآمد را خواهد داشت.

پس با ما همراه باشید تا هر اطلاعاتی را که در این زمینه نیاز دارید، به دست بیاورید.

1. لهستان و پیوند اعضا

لهستان علاوه بر غذاها و نوشیدنی‌های خوشمزه، دانشگاه‌هایی دارد که شهریه‌ی بسیار کمی برای رشته‌ی پزشکی در نظر می‌گیرد. این شهریه نسبت به تحصیل در اروپای غربی، استرالیا یا آمریکای شمالی بسیار کمتر است.

مدارک ارائه شده توسط دانشگاه‌های لهستان در سطح جهانی به رسمیت شناخته می‌شوند.

پس به کمک مدرک صادره از دانشگاه‌های لهستانی می‌توانید شغل خوبی پیدا کنید. دانشگاه‌های لهستان مکان خوبی برای تحصیل در رشته‌ی پیوند اعضای بدن است.

چون لهستان جایی است که اولین عمل پیوند صورت گرفته است. لهستان از مقاصد ارزان برای مهاجرت تحصیلی به اروپا در رشته‌ی پزشکی است.

2. سوئد و سیستم آموزشی بی‌نظیرش

اگر از نظر مالی مشکلی ندارید و می‌خواهید به تحصیل در اروپا  بپردازید، سوئد را به شما پیشنهاد می‌کنیم. دانشگاه‌های سوئد معمولا برای دانشجویان پزشکی شهریه‌ی بالایی تعریف می‌کنند. اما سیستم آموزشی سوئد کامل و بی‌نظیر است.

مدرک صادره از دانشگاه‌های سوئد را در همه‌جای دنیا می‌پذیرند و یافتن شغلی مناسب بعد از فارغ‌التحصیلی کاملا تضمینی است. تخصصی که از یک دانشگاه سوئدی به دست می‌آورید، در هیچ‌جای دنیا قابل کسب نیست.

3. آلمان: رایگان پزشک شوید!

کیف پول خود را کنار بگذارید: دوره‌های پزشکی آلمان رایگان است. اگر از تمکن مالی خوبی برخوردار نیستید و نمی‌توانید برای هر ترم شهریه‌ی گزافی بپردازید، آلمان بهترین گزینه برای مهاجرت تحصیلی به اروپا برایتان به حساب می‌آید.

علاوه بر این، تحصیل در یکی از سخت‌گیرترین کشورهای دنیا، مدرکی کاملا معتبر و باارزش به ارمغان خواهد آورد.

البته به خاطر داشته  باشید که برای تحصیل در رشته‌ی پزشکی در آلمان، حتما باید به زبان آلمانی مسلط باشید.

قبل از ورود به دانشگاه نیز از هر نظر بررسی می‌شوید تا از لحاظ دانشی و زبان آلمانی، تایید شوید. حالا اگر قصد تحصیل رایگان در آلمان را دارید، از همین الان مشغول یادگیری زبان آلمانی شوید.

البته زودتر جهت اخذ وقت سفارت نیز اقدام کنید که دست کم یک سال طول می‌کشد تا نوبتتان صادر شود.

4. ایتالیا و خوبی‌هایش!

شهریه دوره‌های پزشکی ایتالیایی پایین‌تر از دوره‌های انگلستان و ایالات متحده است. اما در مقایسه با آلمان، الزاما ارزان‌ترین دانشگاه محسوب نمی‌شود.

با این حال، کشور ایتالیا کشوری ارزان است. هزینه‌های نسبتاً پایین زندگی در ایتالیا (بسته به محل زندگی شما در ایتالیا) این امکان را فراهم می‌کند تا راحت‌تر شهریه‌ها را پرداخت نمایید.

شما برای تحصیل در رشته‌ی پزشکی در ایتالیا باید در آزمون ورودی شرکت کنید. اما این سیستم مانند سایر کشورها در اروپای غربی سختگیر نیست و می‌توانید برای تحصیل در اروپا روی این کشور حساب کنید.

5. بلژیک: باکیفیت پزشک شوید!

بلژیک کشوری آرام و بی‌دغدغه است. شهریه‌ی دوره‌های پزشکی بسته به دانشگاه و ملیت دانشجو به شدت متفاوت است.

اما این هزینه برای یک دانشجوی مقیم اتحادیه اروپا معمولاً حدود 800 یورو در سال است. این خبر بسیار خوبی برای دانشجویان اروپایی است، اما ممکن است کسانی که از آمریکا یا استرالیا می‌آیند را نگران کند.

اما به هر  حال، شهریه‌ی تعیین شده برای دانشجویان ایرانی کمتر از دانشجویان استرالیایی یا آمریکایی است. در هر صورت تحصیل در رشته‌ی پزشکی در بلژیک ارزشش را دارد. زیرا بلژیک دارای بهترین مؤسسات پزشکی است و این رشته را با کیفیت بالایی آموزش می‌دهد.

6. مجارستان: بهترین منطقه بهداشتی درمانی در اروپا

شهرهای تاریخی، مناظر زیبا، جاذبه‌های تفریحی و تورسیتی و … . مجارستان اقیانوسی از زیباهایی‌ها و امکانات رفاهی است. بهترین خبر؟

این کشور قرار است به یکی از بهترین مناطق بهداشتی درمانی در اروپا تبدیل شود. هم اکنون نزدیک به 12000 دانشجوی بین‌المللی در مجارستان تحصیل می‌کنند.

اکثر آن‌ها نیز در حال آموزش پزشکی هستند. علاوه بر این، دانشگاه‌های مجارستان در رده‌بندی‌های جهانی به عنوان برترین دانشگاه‌های اروپایی شناخته می‌شوند.

شهریه پزشکی در مجارستان کمی بیشتر از سایر کشورها در این لیست است. این شهریه بین 4900 تا 10500 یورو متغیر خواهد بود).

اما هزینه‌ی زندگی در مجارستان بسیار مقرون به صرفه است. ظاهراً اکثر دانشجویانی که در پایتخت مجارستان،

یعنی بوداپست زندگی می‌کنند؛ می‌توانند با ماهی  600 یورو نیز به زندگی بپردازند. این مبلغ حتی هزینه‌ی کرایه خانه را نیز پوشش می‌دهد پس پیش به سوی مجارستان برای مهاجرت تحصیلی به اروپا!

کدام کشورهای اروپایی برای یک پزشک بیشترین درآمد را در نظر می‌گیرند؟

بسیار خوب، حالا می‌دانید که کدام کشورهای اروپایی جهت تحصیل در رشته‌ی پزشکی مناسب‌تر هستند. اما بعد از فارغ‌التحصیلی در کدام کشور اروپایی مشغول به کار شوید؟ در اروپا کشورهایی وجود دارند که برای پزشکان، جایگاه بالاتر و درآمد بیشتری در نظر گرفته‌اند.

ما در ادامه به معرفی این کشورها می‌پردازیم تا به این ترتیب، راجع به محل کار و تحصیل همزمان تصمیم‌گیری کنید.

1. آلمان

آلمان به عنوان یکی از بزرگ‌ترین کشورهای اقتصادی در اروپا حقوق خیلی خوبی به کارکنانش می‌پردازد.

پزشکان نیز از این قاعده مستثنی نیستند. در  آلمان هر پزشک به طور متوسط و سالانه 149.990 دلار درآمد دارد.

2. هلند

هلند که در مرز آلمان واقع شده است، حقوق بسیار خوبی برای پزشکان در نظر می‌گیرد. متوسط حقوق یک پزشک عمومی در هلند، سالی 112،530 دلار است.

پزشکان متخصص نیز می‌توانند تا سالی 171.928 دلار به دست بیاورند. مطابق با شاخص‌های جهانی، هلند دارای بهترین سیستم مراقبت‌های بهداشتی در اروپا است.

بنابراین نه تنها درآمد بسیار بالایی در هلند خواهید داشت، بلکه با باسوادترین و حرفه‌ای‌ترین متخصص‌ها نیز هم‌نشین‌ خواهید شد.

3. انگلستان

از زمان ایجاد خدمات ملی بهداشت در سال 1948، انگلستان همواره به سیستم مراقبت‌های بهداشتی رایگان و کیفیت زایمان و سزارین در بیمارستان‌های خود افتخار می‌کند.

انگلیس به پزشکان مبلغی بسیار مناسبی جهت کار در بیمارستان‌ها پرداخت می‌کند. پزشکان عمومی به طور متوسط سالی 85.250 دلار درآمد کسب می‌کنند.

این در حالی است که متخصصان سالانه 174،068 دلار به دست می‌آورند.

4. ایرلند

ایرلند یکی دیگر از کشورهای اروپایی سودآور برای پزشکان انگلیسی‌زبان است. این کشور در حال حاضر یک سیستم بهداشت عمومی را با بودجه دولتی حفظ کرده است. مطب‌ها و بیمارستان‌های خصوصی نیز به سرعت در حال رشد هستند.

متوسط حقوق یک متخصص، به ویژه در مناطق بزرگ شهری مانند دوبلین، سالی 186.863 دلار خواهد بود.

5. ایسلند

به جز تجارت ماهی سالمون و سرزمین نغمه‌ی آتش و یخ (بازی تاج و تخت)، سیستم بهداشتی درمانی خوبی نیز در ایسلند وجود دارد.

این کشور دارای یک سیستم بهداشتی و درمانی با کیفیت دولتی است که آن را نسبت به سایر کشورهای اروپایی برتر می‌سازد. از آنجا که پزشکان ایسلندی درآمد بسیار زیادی دارند، مالیات زیادی نیز باید بپردازند.

در این کشور، پزشکان عمومی به طور متوسط سالانه 181.981 دلار دریافت می‌کنند. این در حالی است که متخصصان می‌توانند تا سالی 202.034 دلار نیز به دست آورند.

6. سوییس

فرقی نمی‌کند که درآمد مربوط به کدام قشر را بررسی می‌کنید. کشور سوییس همیشه در لیستی قرار دارد که حقوق و مزایای زیادی برای آن قشر در نظر می‌گیرد.

این کشور وضعیت اقتصادی بسیار پایداری دارد و به همین ترتیب، حقوق و دستمزد بالایی برای مشاغل مختلف تعریف می‌کند.

در سوییس پزشکان عمومی سالی 237.106 دلار به دست می‌آورند و پزشکان متخصص، می‌توانند سالی 258000 دلار درآمد داشته باشند.

7. لوکزامبورگ

مانند سوئیس، لوکزامبورگ نیز برای مشاغل مختلف درآمد خوبی درنظر می‌گیرد. در لوکزامبورگ تنها بانکداران و حسابداران نیستند که به درآمد‌های بالای دلاری دسترسی دارند.

براساس OECD، پزشكان به طور متوسط می‌توانند سالی 357336 دلار به دست بیاورند. اگرچه چون این کشور کم جمعیت است، ممکن است برای شغل یابی در آن با رقیبان سرسختی مواجه شوید.

سخن آخر

مشخصا یک پزشک برای پزشک شدن زحمت زیادی می‌کشد تا بتواند به درمان بیماری‌ها بپردازد.

کشورهایی که در این مقاله معرفی کردیم، ارزش بالایی برای پزشکان قائل می‌شوند و برای آن‌ها حقوق و دستمزد فوق‌العاده‌ای نیز درنظر می‌گیرند.

پس اگر می‌خواهید به تحصیل در اروپا بپردازید و حقوق‌های میلیون یورویی و میلیون دلاری داشته باشید، دست بجنبانید و جهت اخذ پذیرش اقدام نمایید.

مبلمان...
ما را در سایت مبلمان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : shadi sshadon بازدید : 136 تاريخ : يکشنبه 29 فروردين 1400 ساعت: 0:31

در حال حاضر، کشور روسیه یکی از بزرگ‌ترین‌ کشورهای صنعتی است که نیمی از آن در اروپا  و نیمی دیگر در آسیا قرار دارد. با توجه به این مورد، تحصیل در روسیه و در رشته‌های مهندسی می‌تواند گزینه‌ی بسیار مناسبی باشد.

برای مثال می‌توان به رشته‌ی مهندسی کامپیوتر اشاره کرد. رشته‌ای که در گذشته محبوبیت و بازارکار جالبی نداشت، ولی امروزه به یکی از پولسازترین و بهترین رشته‌های دنیا تبدیل شده است.

در حقیقت روسیه کشوری با دانشگاه‌های بزرگ در زمینه‌ی فنی مهندسی است. پس در صورتی که بخواهید این رشته را در روسیه مطالعه کنید، قطعا از دانش  و اطلاعات زیادی برخوردار خواهید شد.

کشور روسیه که یک کشور کاملا صنعتی  و بزرگ است، قطعا به مهندس کامپیوتر متخصص نیاز دارد. پس چرا در این رشته تحصیل نکنید و آینده‌ی خود را در این کشور سرد و زیبا نسازید؟‌ در این مقاله قرار است راجع به برترین دانشگاه‌های روسیه جهت مهندسی کامپیوتر، بازار کار و … صحبت کنیم. پس با ما همراه باشید.

محبوبیت رشته‌ی نرم‌افزار در روسیه

رشته‌ی نرم‌افزار از گرایش‌های رشته‌ی مهندسی کامپیوتر است که امروزه در روسیه طرفداران بسیار زیادی دارد.

در حال حاضر، رشته‌ی مهندسی کامپیوتر یکی از مدرن‌ترین رشته‌های دنیا است و گرایش آن نیز کاربرد بالایی دارد.

در صورتی که قصد تحصیل در رشته‌ی نرم‌افزار یا مهندسی کامپیوتر داشته باشید، می‌توانید در دانشگاه مسکو، دانشگاه سن‌پترزبورگ یا دانشگاه صنعتی روسیه درس بخوانید.

شرایط تحصیل در رشته‌ی مهندسی کامپیوتر در روسیه

اگر قصد تحصیل در اروپا را داشته باشید، به راحتی می‌توانید از دانشگاه‌های روسیه پذیرش بگیرید.

در حقیقت اخذ پذیرش تحصیلی در روسیه ساده‌تر از سایر کشورهای اروپایی است. خوشبختانه شما می‌توانید رشته‌ی مهندسی کامپیوتر را در تمام مقاطع تحصیلی در روسیه مطالعه کنید.

برای اخذ پذیرش در این رشته، شما باید در رشته‌ی دبیرستانی مرتبطی درس خوانده باشید. یا اگر قصد تحصیل در مقاطع بالاتری دارید، باید قبلا در گرایش مشابهی تحصیل کرده باشید.

داشتن مدارک کامل، آخرین  مدرک تحصیلی، ریز نمرات ترجمه شده، توصیه‌نامه، انگیزه‌نامه و … نیز جزء موارد مورد نیاز اخذ پذیرش است. در ادامه برترین دانشگاه‌های فنی مهندسی روسیه را جهت تحصیل در رشته‌ی مهندسی کامپیوتر معرفی می‌کنیم.

  • دانشگاه فیزیک و تکنولوژی مسکو
  • دانشگاه دولتی تحقیقات هسته‌ای   ‌MEPHI
  • دانشگاه سامارا
  • دانشگاه تحقیقات ملی آیتمو
  • دانشگاه پلی تکنیک پیتر کبیر
  • دانشگاه فدرال خاور دور
  • دانشگاه دولتی نووسیبریسک
  • دانشگاه فدرال اورال
  • دانشگاه ملی علم و فناوری MISIS

بورسیه‌ی تحصیلی رشته‌ی مهندسی کامپیوتر در روسیه

شما برای اخذ بورسیه‌ی تحصیلی از هر دانشگاه و هر کشوری، باید نمرات بالایی داشته باشید.

در حقیقت بورسیه‌های تحصیلی معمولا به دانشجویان با استعداد و پرتلاش اعطاء می‌گردد. برای اخذ این  بورسیه‌ی تحصیلی از دانشگاه‌های روسیه نیز باید معدل بالایی داشته  باشید و ریز نمرات تحصیلی شما مناسب باشد.

علاوه بر این، جهت اخذ بورسیه‌های مختلف تحصیلی، شرایط سنی مشخصی تعریف شده است. این شرایط سنی به مقطع تحصیلی مورد نظر نیز بستگی دارد.

حداکثر سن مورد نظر جهت اخذ بورسیه، 35 سال و حداقل معدل نیز باید 14 باشد.

البته این به دانشگاه مربوطه نیز بستگی دارد. پس حتما با اساتید دانشگاه صحبت کنید یا لیست مدارک را بررسی نمایید.

در این میان، دانشگاه سن پترزربورگ یکی از معروف‌ترین دانشگاه‌ها در زمینه‌ی اعطای بورسیه‌ی تحصیلی در رشته‌ی مهندسی کامپیوتر است.

در ادامه یکی از معروف‌ترین بورس‌های تحصیلی روسیه که علوم کامپیوتر را نیز پوشش می‌دهد را معرفی می‌کنیم:

بورسیه‌ی عمومی روسیه در سال 2020

مهلت درخواست: 18 دسامبر 2019

سازمان پشتیبان: وزارت آموزش و علوم فدراسیون روسیه

مخصوص دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد

مبلغ بورسیه: این بورسیه هزینه‌های دانشگاه را به صورت کامل و صد درصدی پوشش می‌دهد.

تعداد بورسیه‌: این بورسیه در سال به 300 نفر تعلق می‌گیرد.

دانشجویان واجد شرایط: تنها دانشجویان بین‌المللی می‌توانند موفق به اخذ این بورسیه‌ی تحصیلی شوند.

رشته‌های تحصیلی تحت پوشش: زیست شناسی، علوم کامپیوتر و داده‌ها، ریاضیات و هوش مصنوعی، تجارت و مدیریت، سیاست و روابط بین‌الملل، روانشناسی، فیزیک، زبانشناسی، آموزش زبان‌های مختلف، شیمی، اقتصاد، مهندسی و فناوری اطلاعات (IT) اعطا می‌شود.

معیارهای قابل قبول: این بورسیه‌ی تحصیلی برای همه دارندگان مدارک لیسانس بجز شهروندان روسی آزاد است.

نحوه درخواست بورسیه: این بورسیه برای متقاضیان کارشناسی ارشد طراحی شده است. پس قبل از هرچیز باید رشته‌ی مورد نظر را انتخاب کنند. پس از آن می‌توانند از طریق فرم درخواست آنلاین اقدام نمایند.

مدارک مورد نیاز: یکی از اصلی مدارک مورد نیاز جهت اخذ این بورسیه، رزومه‌ی علمی و توصیه‌نامه است. توصیه نامه‌ای که توسط استاد پشتیبان ارسال شده  باشد. علاوه بر این، دانشجو قطعا باید در مقطع لیسانس فارغ‌التحصیل شده باشد.

شرایط زبان: شرکت کنندگان مسلط به زبان روسی یا انگلیسی می‌توانند جهت اخذ این بورسیه اقدام نمایند.

فواید این بورسیه‌ی تحصیلی: کسانی که بتوانند موفق به اخذ این بورسیه‌ی تحصیلی بشوند، از آن می‌توانند جهت شرکت در هر دانشگاهی استفاده کنند. این بورسیه صد در صد هزینه‌های دانشگاه را پوشش می‌دهد.

برای درخواست این بورسیه‌ی تحصیلی می‌توانید از طریق لینک زیر اقدام نمایید:

https://od.globaluni.ru/en/

وضعیت بازار کار رشته‌ی مهندسی کامپیوتر در روسیه

همانطور که گفتیم، کشور روسیه یک کشور کاملا صنعتی است. از این رو فرصت رشد زیادی برای تمام دانشجویان مهندسی وجود دارد.

رشته‌هایی چون مهندسی الکترونیک، مهندسی هوا فضا، مهندسی عمران و … نیز طرفداران زیادی در روسیه دارد. رشته‌ی مهندسی کامپیوتر نیز  جزء آن دسته رشته‌هایی است که کاربرد‌های مختلفی دارد.

یعنی شما با این مدرک می‌توانید در زمینه‌ها و شرکت‌های مختلفی مشغول به کار شوید.

در حال حاضر، بازار کار برای گرایش نرم‌افزار از گرایش سخت‌افزار بیشتر است. پس کسانی که در گرایش نرم‌افزار تحصیل می‌کنند به راحتی می‌توانند در شرکت‌های مختلف مشغول به کار شوند.

سمت‌های شغلی مختلفی در این زمینه وجود دارد که از آن‌ها می‌توان به مدیر IT یا کارمند بخش IT اشاره کرد. برنامه‌نویسی نیز یکی دیگر از فعالیت‌های محبوب در این زمینه است که بازار کار بسیار خوبی دارد.

جالب اینجاست که با این رشته می‌توانید در بانک‌ها نیز شغل ثابتی داشته باشید. بانک‌های روسیه شدیدا به متخصصین کامپیوتر نیاز دارند.

مصدی‌های بانک نیز باید تا حد زیادی اطلاعات کامپیوتری داشته باشند.

با تحصیل در این رشته حتی می‌توانید کار و تجارت خودتان را راه بیندازید و برای کسی کار نکنید. برای مثال می‌توانید خدمات طراحی وب‌سایت، سئو، برنامه‌نویسی و تعمیرات موبایل و کامپیوتر راه بیندازید.

حتی می‌توانید به عنوان پشتیبان فنی یا مسئول سئو در سازمان‌های دولتی و خصوصی مشغول به کار شوید.

قوانین و درآمد کار در رشته‌ی مهندسی کامپیوتر

در کشور روسیه، خانم‌ها در سن 55 سالگی و آقایان در سن 60 سالگی بازنشسته می‌شوند. این قانون شامل کار در رشته‌ی مهندسی کامپیوتر نیز می‌شود.

میانگین درآمد ماهانه برای کسی که در زمینه‌ی کامپیوتر کار می‌کند،‌ 39255 روبل است.

در نگاه اول، شاید این درآمد نسبت به شغل‌هایی چون گردشگری و توریسم که ماهی 70000 روبل درآمد دارند، خیلی کم باشد.

اما در هر حال، درآمد ماهانه‌ی شما برای یک زندگی ایده‌آل کافی خواهد بود.

سخن آخر

از آنجا مهاجرت تحصیلی برای  دانشجویان ایرانی کمی سخت‌تر است، معمولا تعداد زیادی از آن‌ها از این گزینه صرف نظر می‌کنند.

چون به خاطر وضعیت ارز ایران، هزینه‌ی رفت‌وآمد، هزینه‌ی شرکت در آزمون‌ها و تحریم‌های مختلف، اخذ پذیرش یا بورسیه‌ی تحصیلی از دانشگاه‌های اروپایی یا آمریکایی سخت‌‌تر است.

اما مهاجرت تحصیلی به روسیه، گزینه‌ی بسیار مناسبی برای دانشجویان ایرانی است. با وجود اینکه این کشور برای ورود ایرانیان ویزای توریستی تایین کرده است، اما اخذ این ویزا اصلا کار مشکلی نیست.

علاوه بر این، کشور روسیه نسبت به سایر کشورهای اروپایی یا کانادا ارزان‌تر است و در اخذ دانشجویان ایرانی، سختگیری‌های کمتری وجود دارد. پس اگر قصد ادامه‌ی تحصیل در اروپا را دارید، می‌توانید از طریق روسیه اقدام کنید و آینده‌ی خوبی داشته باشید.

مبلمان...
ما را در سایت مبلمان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : shadi sshadon بازدید : 178 تاريخ : يکشنبه 29 فروردين 1400 ساعت: 0:23

تحصیل در آلمان : امروزه  یکی از محبوب‌ترین مهاجرت‌ها، مهاجرت تحصیلی به آلمان است. چون تعداد زیادی از دانشجویان ترجیح می‌دهند در یک دانشگاه رایگان درس بخوانند و از پرداخت شهریه‌های سنگین معاف شوند.

اما با وجود اینکه تعداد زیادی از دانشگاه‌های آلمانی شهریه را لغو کرده‌اند، اما تحصیل در آلمان آنقدر که فکر می‌کنید رایگان نیست! شاید تحصیل در دانشگاه رایگان باشد، ولی جهت زندگی در این کشور اروپایی، باید پول خوبی داشته باشید.

دانشجویانی که جهت مهاجرت تحصیلی اقدام می‌کنند، دو دسته هستند. کسانی که تمکن مالی معمولی دارند و با معدل بالا در دانشگاه ثبت نام می‌شوند؛ و کسانی که تمکن مالی خیلی خوبی دارند و تحت پوشش حمایت‌های مالی خانواده هستند.

دسته‌ی دوم نیازی به کار کردن ندارند و فقط باید تمرکز خود را روی درس‌ها بگذارند. اما دسته‌ی اول برای ادامه‌ی زندگی و پرداخت هزینه‌های مربوط به اقامتگاه، باید کار کنند.

اما کار کردن در آلمان، اصلا سخت نیست و به درس‌های شما لطمه‌ای وارد نخواهد کرد. خوشبختانه شما با شروع تحصیل در آلمان، می‌توانید مشغول به کار شوید.

اما به عنوان یک دانشجو، برخی شرایط جهت کار دانشجویی وجود دارد که حتما باید آن‌ها را بدانید. در ادامه قرار است راجع به این شرایط صحبت کنیم.

گرفتن مجوز کار دانشجویی در آلمان مثل آب خوردن

خوشبختانه برای شروع کار دانشجویی، به تنها چیزی که نیاز دارید، ویزای تحصیلی آلمان است. یعنی نیازی نیست که جهت اخذ مجوز خاصی تلاش کنید.

اگر ویزای تحصیلی شما بر اساس ثبت نام در دوره‌های آموزش زبان آلمانی صادر شده است، باید با اداره‌ی خارجی شهر مربوط تماس بگیرید و از آن‌ها راجع به شرایط کار دانشجویی سوال کنید.

اما معمولا شما به راحتی می‌توانید در آلمان مشغول به کار شوید و از کنار آن، درآمد بسیار خوبی به دست بیاورید.

با انواع کار در آلمان آشنا شوید!

کار در آلمان به طور کلی به چهار دسته‌ی مختلف تقسیم‌بندی می‌شود. این چهار دسته شامل کار دانشجویی، کار تخصصی،‌ کار عادی و دورکاری (فریلنس) می‌شود.

برای اینکه بتوانید به کارهای دانشجویی مشغول شوید، حداقل بهتر است یک ترم تحصیلی صبر کنید.

منظور از کار عادی، کار در رستوران‌ها و فروشگاه‌ها است. اما برای اینکه بتوانید در یک کار تخصصی و متناسب با رشته‌ی خود مشغول شوید، ابتدا  باید فارغ‌التحصیل شده باشید. البته اگر در حرفه‌ی مشخصی تخصص دارید نیز می‌توانید کارمند یک شرکت بزرگ شوید. اما به هر حال خبری از بیمه نیست. چون شما دانشجو هستید.

معمولا کار دورکاری برای دانشجویان بین‌المللی در اروپا غیر مجاز است. ولی می‌توانید با کارفرما در این باره صحبت کنید و به توافق برسید.

این نکته را نیز به خاطر داشته باشید که دانشجویان بین‌المللی در آلمان می‌توانند به صورت تمام‌وقت نیز مشغول به کار شوند. درست همین نکته کار کردن در آلمان را با سایر کشورهای اروپایی متفاوت می‌سازد.

به عنوان یک دانشجو در آلمان، چند ساعت حق کار کردن داریم؟

به عنوان یک دانشجو، شما می‌توانید 120 روز به صورت تمام وقت یا 240 روز به صورت پاره‌وقت مشغول به کار شوید.

اگر به صورت پاره وقت مشغول به کار شوید، فقط می‌توانید روزی چهار ساعت کار کنید. اما در حالت تمام وقت باید روزی 8 ساعت کار کنید.

درآمد کار دانشجویی در آلمان کفاف زندگیتان را می‌دهد.

میزان درآمد شما به نوع تخصص و کاری که در آن مشغول می‌شوید بستگی دارد. اما حداقل دستمزدی که یک دانشجو می‌تواند به دست بیاورد، ساعتی 8.84 یورو است.

اما توجه داشته باشید که با همین درآمد اگر فقط هفته‌ای دو روز کار کنید نیز می‌توانید تا حد زیادی هزینه‌های دانشجویی را پوشش دهید.

چون جهت زندگی در آلمان، شما نهایت باید ماهی 400 تا 450 یورو بپردازید. پس نیازی نیست که به درس و تحصیل خود ضربه‌ای بزنید یا خودتان را با کار بیش از حد، هلاک کنید.

اگر تخصص خاصی دارید، از آن می‌توانید جهت کار در آلمان استفاده کنید و حقوق بهتری داشته باشید.

برای مثال، مشاغلی چون آرایشگری، برنامه‌نویسی، حسابداری یا هنرهای دستی جزء مشاغل محبوب دانشجویی در آلمان هستند.

چگونه در آلمان کار پیدا کنیم؟

بهترین راه کار پیدا کردن در آلمان، استفاده از سایت‌ دانشگاه است. معمولا در اکثر سایت‌ها بخشی به عنوان کاریابی وجود دارد که از طریق آن می‌توانید آگهی‌های استخدامی شرکت‌های مختلف را مشاهده کنید.

البته به جز سایت دانشگاه، روش‌های دیگری نیز برای پیدا کردن کار مناسب وجود دارد. ما در ادامه سایت‌هایی را به شما معرفی می‌کنیم که به کمک آن‌ها بتوانید کار خوبی در آلمان پیدا کنید.

  • https://www.jobmensa.de
  • https://de.indeed.com
  • http://jobs.meinestadt.de
  • https://www.studenten2go.de
  • https://www.glassdoor.de
  • https://www.xing.com/
  • https://www.stepstone.de/

در هر صورت، به یاد داشته باشید که هیچ‌چیز نمی‌تواند مثل دانشگاه به شما در پیدا کردن کار جدید کمک کند.

شرایط پرداخت مالیات در آلمان

معمولا به عنوان دانشجوی بین‌المللی در آلمان، نیازی به پرداخت مالیات ندارید. اگر درآمد کلی شما از 450 یورو کمتر باشد نیز نیازی نیست مالیاتی بپردازید.

اما اگر بیش از این مقدار باشد، مالیات هر سال از حساب شما کسر می‌شود.

شرایط کار همراه دانشجو در آلمان

این مورد درست شبیه کانادا پیش می‌رود. اگر دانشجو بتواند ویزای تحصیلی بگیرد و متاهل باشد، می‌تواند همسر خود را نیز با خود به آلمان ببرد.

در این صورت برای او ویزای همراه صادر می‌شود. بنابراین همسر شما به راحتی می‌تواند به کار تمام وقت در آلمان بپردازد.

بلوکارت (Blue Card) و ویزای کار آلمان

شاید به طور کلی قصد تحصیل در اروپا را نداشته  باشید و صرفا بخواهید مشغول به کار شوید. در این حالت شما باید مجوز کار در آلمان را داشته باشید و ویزای کار آلمان را اخذ نمایید.

این نکته را به خاطر داشته باشید که برای کار در آلمان، حتما باید به زبان انگلیسی و آلمانی تسلط داشته باشید تا بتوانید ویزای کار را اخذ نمایید. برای اثبات آن نیز باید در آزمون‌های بین‌المللی زبان شرکت کنید.

پس از اخذ ویزای کار آلمان،‌ شش ماه فرصت دارید که در آن کشور کار خوبی پیدا کنید. بعد از آن برای شما یک بلوکارت صادر می‌شود. کارتی که در حقیقت مجوز کار شما در آلمان خواهد بود.

سطح زبان مورد نیاز جهت کار در آلمان

اگر قصد کار در خارج از محیط دانشگاهی دارید، باید به زبان آلمانی مسلط باشید. معمولا آلمانی‌زبان‌ها در این زمینه بسیار سختگیر هستند.

پس اگر می‌خواهید به صورت تمام وقت یا خارج از دانشگاه جایی مشغول به کار شوید، باید بتوانید با مردم بومی ارتباط خوبی برقرار کنید. مگراینکه ترجیح دهید در یک شرکت بین‌المللی و انگلیسی‌زبان استخدام شوید.

به طور کلی، اگر قصد مهاجرت به آلمان را دارید، بهتر است از همین حالا به یادگیری زبان آلمانی بپردازید.

به یاد داشته باشید که زبان عامیانه‌ی آلمانی با زبان دانشگاهی آن کاملا متفاوت است. پس به خیال اینکه این زبان را در دانشگاه یاد می‌گیرید، یادگیری زبان آلمانی را به تعویق نیندازید.

سخن آخر

راحت‌ترین راه مهاجرت به آلمان، مهاجرت تحصیلی است. اما شما نباید صرفا به کار فکر کنید. ابتدا باید به تحصیلات خود اهمیت دهید.

در صورتی که بتوانید با معدل خوبی در آلمان فارغ‌التحصیل شوید؛ به راحتی می‌توانید در شرکت‌های بزرگی کار کنید و پولدار شوید.

سعی کنید قبل از هرچیز، رشته‌های پولساز آلمان را بشناسید و سپس جهت اخذ پذیرش اقدام کنید. برخی از مشاغل در آلمان درآمد بیشتری دارند و به شما در ساختن آینده‌ای روشن کمک خواهند کرد.

علاوه بر این، حتما در نظر داشته باشید که شما نمی‌توانید از لحظه‌ی ورود به خاک آلمان، کار پیدا کنید.

پس نیم‌سال اول تحصیلی را بیشتر به شناخت شهر، دانشگاه و مشاغل اطراف خود سپری کنید. شاید برخی از اساتید در پیدا کردن یک کار نیمه‌وقت و پولساز به شما کمک کنند. علاوه بر این، طوری کار کنید که به تحصیلات شما ضربه‌ای وارد نشود.

شاید شما در ایران بتوانید راجع به این نکته راه حلی پیدا کنید. شاید اساتید دانشگاه‌های ایرانی با شما راجع به این قضیه کنار بیایند. ولی وقتی به اسم مهاجرت تحصیلی به آلمان سفر می‌کنید؛ پس باید بیش از کار به درستان اهمیت بدهید.

به عنوان آخرین نکته، باید بگوییم که سعی کنید بیشتر به کارهایی مشغول شوید که مربوط به رشته‌ی تحصیلی خودتان باشد.

برای مثال، سعی کنید به اساتید خود کمک کنید یا در این باره از استاد‌ها مشورت بگیرید. هرچه بیشتر با رشته‌ی تحصیلی خود ارتباط داشته باشید، آینده‌ی شغلی بهتری خواهید داشت.

مبلمان...
ما را در سایت مبلمان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : shadi sshadon بازدید : 174 تاريخ : يکشنبه 29 فروردين 1400 ساعت: 0:18

چرا نروژ را برای تحصیل انتخاب کنیم؟

از عجایب کشور نروژ، تنها طبیعت آن نیست. یکی دیگر از جذابیت‌ها و شگفتی‌های این کشور، تحصیل رایگان در نروژ است. آموزش در نروژ رایگان است و هزینه‌ی آن همواره بر عهده‌ی دولت است. علی‌رغم اینکه نروژ در میان کشورهای اروپایی کشوری گران محسوب می‌شود، اما در کمال تعجب شما می‌توانید حتی به عنوان یک دانشجوی خارجی، کاملاً رایگان در این کشور تحصیل کنید و پس از اتمام تحصیل، با پیدا کردن کار در این کشور، از مزایای اقامت دائم نروژ نیز بهره‌مند شوید. شرایط یافتن کار در نروژ با مدرک تحصیلی نروژی، تقریباً به سادگی شرایط تحصیل رایگان در نروژ است و غالب دانشجویان، پس از اتمام تحصیلات خود می‌توانند در این کشور شغلی پیدا کنند و اقامت دائم بگیرند.

حال که این کشور با نظام آموزشی ممتاز خود و دانشگاه‌های برترش، ادامه تحصیل را برای همگان رایگان در نظر گرفته است، شاید بد نباشد که شرایط تحصیل رایگان در نروژ را بدانید تا اگر قصد مهاجرت تحصیلی به اروپا را دارید، به نروژ هم به عنوان یکی از گزینه‌ها فکر کنید.

شرایط تحصیل رایگان در کشور نروژ :

شرایط تحصیل رایگان در مقطع کارشناسی در نروژ

تحصیل در این مقطع به زبان نروژی و انگلیسی است. برای تحصیل در این مقطع نیاز است که دانشجو، مدرک زبان آیلتس 5.5 یا 6 (با توجه به دانشگاهی که انتخاب می‌کنید، ممکن است متفاوت باشد) و یا مدرک زبان نروژی داشته باشد که آزمون آن در ایران برگزار نمی‌شود.

اما در مورد شرایط تحصیل رایگان در نروژ در مقطع کارشناسی، راه دیگری نیز وجود دارد و آن این است که سال اول ورود به کشور را به صورت رایگان، زبان نروژی می‌آموزید و سپس شروع به تحصیل می‌کنید. هرچند بسیاری از دانشگاه‌های این کشور، امکان تحصیل به زبان انگلیسی را نیز برای دانشجویان بین‌المللی در مقطع کارشناسی فراهم کرده‌اند. مدت زمان تحصیل در این مقطع در کشور نروژ، 3 سال است.

شرایط تحصیل رایگان در مقطع کارشناسی ارشد در نروژ

تحصیل در این مقطع نیز رایگان و غالباً به زبان انگلیسی است و با ارائه مدرک آیلتس 5/6 یا تافل معادل امکان‌پذیر است و اگر رشته شما به زبان نروژی ارائه شود، یک سال به صورت رایگان، به شما زبان نروژی آموزش داده می‌شود و سپس تحصیل خود را آغاز می‌کنید. دوره کارشناسی ارشد در کشور نروژ معمولاً 2 سال است و گاه ممکن است تا 3 سال نیز قابل‌تمدید باشد. شرایط تحصیل رایگان در نروژ ممکن است در وهله‌ی اول ساده به نظر برسد، اما شانس پذیرش شما، مانند بسیاری از دانشگاه‌های جهان، به رزومه و نمرات شما بستگی دارد.

شرایط تحصیل رایگان در مقطع دکترا در نروژ

بهترین مقطع برای تحصیل در کشور نروژ، مقطع دکترا است. زیرا علاوه بر این‌که شما شانس ادامه تحصیل در دانشگاه‌های نروژ (که جزو بهترین دانشگاه‌های دنیا هستند) را پیدا می‌کنید، حقوق قابل‌توجهی نیز از اساتید دریافت می‌نمایید، بدون این‌که ذره‌ای از این پول را به عنوان شهریه بپردازید. در نتیجه می‌توانید یک زندگی مرفه دانشجویی داشته باشید. مبلغی که هر دانشجوی دکترا در نروژ دریافت می‌کند، حدود 25000 کرون نروژ در ماه است (10 کرون نروژ=1 یورو). این مبلغ حتی برای دانشجویان متاهل نیز به راحتی کفاف زندگی در نروژ را می‌دهد. تحصیل در این مقطع به زبان انگلیسی و با مدرک آیلتس 7 امکان‌پذیر است. دانشگاه‌های نروژ نیز تقریباً همه رشته‌های تحصیلی را ارائه می‌دهند. مدت زمان تحصیل در مقطع دکترا ممکن است از 3 تا 5 سال طول بکشد. واضح است که به دلیل سطح آموزشی فوق‌العاده بالای دانشگاه‌های نروژ، شما باید با نمرات بالا و پایان‌نامه‌ی خوب و به طور کلی با شایستگی کامل تحصیلی، برای تحصیل در این کشور اقدام کنید.

دانشگاه‌های رایگان نروژ

کلیه دانشگاه‌های دولتی در نروژ رایگان هستند. در نتیجه شما هنگام جست‌و‌جو در مورد شرایط تحصیل رایگان در نروژ با هفت دانشگاه دولتی خوب جهانی به علاوه چندین موسسه آموزش عالی دولتی مواجه می‌شوید که پذیرش در هر کدام از آن‌ها می‌تواند افق‌های جدیدی را در زمینه تحصیلی، پیش روی شما بگشاید. در زیر فهرستی از بهترین دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی دولتی و رایگان نروژ را آورده‌ایم که در رتبه‌بندی‌های جهانی نیز هر ساله سرآمد هستند.

  1. دانشگاه اسلو (University of Oslo): قدیمی‌ترین دانشگاه در نروژ است که در پایتخت این کشور واقع شده است. این دانشگاه، در قرن نوزدهم تاسیس شد و تقریباً تمام رشته‌های مهم تحصیلی را می‌توانید در این دانشگاه بیابید. از الهیات و علوم انسانی و اجتماعی و حقوق تا مهندسی و پزشکی. این دانشگاه که سومین دانشگاه برتر در حوزه اسکاندیناوی است، در رده‌بندی موسسه QS در سال 2021 توانست رتبه‌ی 113 جهانی را از آن خود کند.
  2. دانشکاه علم و صنعت نروژی (Norwegian University of Science and Technology): این دانشگاه بزرگ‌ترین دانشگاه نروژ است که بالغ بر 40000 دانشجو در آن مشغول به تحصیل‌اند. ابتدا با هدف بهبود پژوهش و عملکرد بهتر در زمینه مهندسی و تکنولوژی تاسیس شد ولی امروزه نه تنها در حوزه‌های مربوط به مهندسی و تکنولوژی سرآمد است، بلکه در رشته‌های روانشناسی، پزشکی، علوم انسانی و هنر و معماری نیز از جمله دانشگاه‌های برتر جهان محسوب می‌شود.
  3. دانشگاه نورد (Nord University): این دانشگاه علاوه بر رتبه‌ی خوبی که در حوزه اسکاندیناوی دارد، بیشتر از این جهت مشهور است که خاص‌ترین رشته‌های تحصیلی را دارد. رشته‌هایی که بعضاً تنها نماینده یا ارائه‌کننده‌ی آن‌ها در کل جهان است. یکی از این رشته‌ها کشت دریایی نام دارد. اگر شما هم علاقه‌مند به تحصیل در حوزه‌های عجیب و غریب و کمتر‌شناخته‌شده هستید و رشته‌ی تحصیلی شما نیز تا حدودی با این رشته‌ها هماهنگ است، این دانشگاه را در فهرست خود برای تحصیل در نروژ قرار دهید.
  4. دانشگاه برگن (university of Bergen): این دانشگاه که در شهر برگن نروژ واقع شده است، یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های این کشور محسوب می‌شود که بیش از 18000 دانشجو دارد که حدود 2000 نفر از این تعداد را دانشجویان بین‌المللی تشکیل می‌دهند. پس به دلیل توجهی که از سمت دانشجویان بین‌المللی می‌گیرد، می‌تواند یکی از گزینه‌های شما نیز باشد. همچنین اگر به دنبال تحصیل در رشته‌هایی مانند هنرهای زیبا، علوم انسانی و روانشناسی هستید، به این دانشگاه نیز فکر کنید. هر چند دانشکده‌های ریاضی، پزشکی و علوم پایه این دانشگاه نیز بسیار فعال هستند.
  5. دانشگاه متروپولیتن اسلو(Oslo Metropolitan University) : یکی از دانشگاه‌های برتر در زمینه علوم کاربردی در نروژ، دانشگاه متروپولیتن اسلو است که با وجود این‌که چند سالی بیشتر از تاسیس آن نمی‌گذرد، بالغ بر 1400 دانشجو را در رشته‌های تکنولوژی، حوزه سلامت و مطالعات بین‌الملل و… به خود جذب کرده است.
  6. کالج دانشگاهی برگن (Bergen University College): این دانشگاه نیز مانند دانشکاه برگن، یکی از گزینه‌های تحصیل رایگان است و سه دانشکده بزرگ دارد که عبارتند از: دانشکده سلامت و علوم اجتماعی، دانشکده مهندسی و تجارت و دانشکده آموزش. دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد در این رشته‌ها با بالاترین استانداردهای جهانی آموزش می‌بینند.
  7. دانشگاه ترومسو (University of Tromso): این دانشگاه که به شمالی‌ترین دانشگاه جهان معروف است، یکی از دانشگاه‌های معروف دولتی نروژ محسوب می‌شود. همچنین به لحاظ فعالیت‌های تحقیقاتی و پژوهشی نیز جزو دانشکاه‌های برتر جهان است. حوزه‌هایی که بیشترین پژوهش‌ها را در این دانشگاه به خود اختصاص می‌دهند بیشتر مربوط به علوم فضایی، علوم کشاورزی، بیوتکنولوژی، اپیدمولوژی، زبان‌شناسی هستند. پس اگر رشته‌‌ی تحصیلی شما، نزدیک به حوزه‌های مذکور است و به زندگی در نقاط سرد علاقه دارید، این دانشگاه را در ابتدای لیست خود قرار دهید.
  8. دانشگاه استاوانگر (University of Stavanger): دانشگاهی است واقع در همین شهر که در سال 2005 تاسیس شد و در مدت زمانی کوتاه به یکی از بهترین دانشگاه‌ها و موسسات تحقیقانی این کشور تبدیل شد؛ به طوری که اکنون حدود 11000 دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند. تمرکز بر تحقیق و پژوهش، این دانشگاه را به یکی از معروف‌ترین دانشگاه‌های اروپا تبدیل کرده است. اگر در زمینه تحصیل، به انجام کارهای پژوهشی و خلاقانه علاقه‌ی بیشتری دارید، این دانشگاه را از دست ندهید.
  9. مدرسه تجاری نروژی (BI Norwegian Business School): کالجی دولتی است که همان طور که از نامش نیز پیداست، با تمرکز بر حوزه تجارت و آموزش در این زمینه، تاسیس شد و اکنون بزرگترین مدرسه تجاری نروژ و دومین مدرسه تجاری معروف دنیا محسوب می‌شود و حدود 20000 دانشجو در این کالج مشغول به تحصیل‌اند. اگر به حوزه تجارت علاقه دارید، به جرات می‌توان گفت که این کالج، بهترین انتخاب شما خواهد بود.

تحصیل رایگان در نروژ شامل چه مواردی می‌شود؟

شرایط تحصیل رایگان در نروژ به این صورت است که شما خیالتان از پرداخت شهریه دانشگاه راحت است. چرا که دانشگاه‌های دولتی اساساً شهریه‌ای ندارند و رایگان هستند. پس در واقع شما تنها تحصیل رایگان دارید و هزینه زندگی در نروژ بر عهده خودتان است و چنین نیست که بتوانید بورسیه‌ای از دانشگاه بگیرید که کمک‌هزینه‌ای برای گذران زندگی باشد.

هر چند دانشگاه‌های نروژ برای بعضی دانشجویان بین‌المللی بورسیه‌هایی نیز در نظر می‌گیرند، اما این بورسیه‌ها به دانشجویان ایرانی تعلق نمی‌گیرد. البته چنین نیست که شما نتوانید در نروژ از پس هزینه‌های شخصی خود برآیید. قوانین کار و شرایط تحصیل رایگان در نروژ به دانشجوی مقطع کارشناسی، اجازه 10 ساعت کار در هفته و به دانشجوی کارشناسی ارشد، اجازه 20 ساعت کار در هفته را می‌دهد. همچنین دانشجویان دکترا نیز می‌توانند علاوه بر حقوقی که برای کار تحقیقاتی از استاد خود می‌گیرند، تا 30 ساعت کار در هفته نیز انجام دهند.

با توجه به هزینه‌های زندگی در نروژ و میزان درآمدی که دانشجویان با انجام کارهای دانشجویی و پاره‌وقت انجام می‌دهند (حدود 10 یورو در ازای هر یک ساعت کار)، می‌توانند بدون دغدغه مالی در این کشور به تحصیل بپردازند. در نتیجه می‎بینیم که شرایط تحصیل رایگان در نروژ، تا چه اندازه تحصیل را برای دانشجویان بین‌المللی سهل و ساده کرده است.

مدارک لازم برای تحصیل رایگان در نروژ

در اینجا ما مدارک کلی لازم برای ارائه‌ی درخواست را برای شما بازگو می‌کنیم. اما بعضی از دانشگاه‌های نروژ، آزمون ورودی خاص خود را دارند و قبولی در این آزمون‌ها، از جمله شرایط تحصیل رایگان در نروژ است.

در مقطع کارشناسی:

  1. ارائه مدرک دیپلم دوازده‌ساله با حداقل معدل 15 و یا دیپلم یازده‌ساله به همراه مدرک فوق‌دیپلم
  2. ارائه مدرک زبان انگلیسی با حداقل نمره 5.5 یا 6 و یا مدرک زبان نروژی

در مقطع کارشناسی ارشد:

  1. ارائه مدرک لیسانس با معدل بالای 14
  2. ارائه مدرک زبان با حداقل نمره 6
  3. انگیزه‌نامه و رزومه

در مقطع دکترا:

  1. ارائه مدرک کارشناسی ارشد و ریز‌نمرات
  2. ارائه پایان‌نامه (بسیاری از دانشگاه‌های نروژ، ماه‌ها پایان‌نامه دانشجو را بررسی می‌کنند و چنانچه موضوع پایان‌نامه با دغدغه‌های پژوهشی ایشان و یا مسائل مورد نیاز کشورشان مطابق بود، دانشجو را می‌پذیرند).
  3. ارائه پروپوزال با موضوعی بکر و غیرتکراری برای تز دکترا
  4. ارائه مدرک زبان آیلتس با حداقل نمره 7

این مدارک و الزامات نشان می‌دهد که شرایط تحصیل رایگان در نروژ و پذیرفته‌شدن در دانشگاه‌های آن، تا چه حد به توانایی‌های علمی شما بستگی دارد. پس اگر در آماده کردن این مدارک با مشکل مواجه هستید و نمی‌توانید رزومه، انگیزه‌نامه یا پروپوزال قابل قبولی بنویسید. ما می‌توانیم در این راه شما را همراهی کنیم. کارشناسان آریا با سابقه‌ای 15 ساله در زمینه‌ی مهاجرت تحصیلی می‌توانند با گنجاندن مدارک و دلایل قانع‌کننده در پرونده‌ی شما، شانس قبولی درخواستتان را برای دانشگاه‌های نروژی افزایش دهند.

شرایط کار پس از تحصیل رایگان در نروژ

یکی دیگر از محاسن تحصیل در نروژ، علاوه بر آنچه در مورد شرایط تحصیل رایگان در نروژ خواندیم، امکان پیدا کردن کار پس از اتمام تحصیلات است. بدین منظور، دولت نروژ، قوانینی را برای دانشجویان بین‌المللی در نظر گرفته است که در ادامه به آن می‌پردازیم.

دانشجویان پس از اتمام تحصیلات خود تا 6 ماه فرصت دارند که در نروژ بمانند و برای خود کار پیدا کنند تا بتوانند اقامت بگیرند. نروژ به دلیل جمعیت کمی که دارد، شانس پیدا شدن کار برای دانشجویان در آن زیاد است و از آن‌جایی که به شدت از وجود نیروهای متخصص در کشور استقبال می‌کند، بسیاری از دانشجویان بین‌المللی، حین کار پاره‌وقت در شرکت‌ها، می‌توانند اعتماد کارفرما را جلب کنند و پس از پایان تحصیلات خود استخدام شوند. در واقع یکی دیگر از مزایای فوق‌العاده نروژ علاوه بر شرایط تحصیل رایگان در نروژ، بازار کار پر‌رونق آن است. همچنین شما پس از سه سال کار کردن در نروژ، می‌توانید اقامت دائم بگیرید. البته ذکر این نکته ضروری است که شما تنها با سه سال کار کردن می‌توانید این اقامت را اخذ کنید و برای مثال اگر سه سال دانشجوی کارشناسی ارشد باشید، نمی‌توانید پس از پایان تحصیلاتتان، اقامت دائم بگیرید چراکه ویزای شما در طول این سه سال تحصیلی بوده است. اما دانشجوی دکترا به دلیل این‌که از همان ابتدای تحصیل شاغل محسوب می‌شود، پس از پایان تحصیل به راحتی می‌تواند اقامت دائم بگیرد. پس شرط اخذ اقامت دائم نروژ، داشتن سه سال سابقه کار تمام‌وقتی است که مالیات آن را پرداخته باشید.

سخن پایانی

با توجه به نکاتی که در مورد شرایط تحصیل رایگان در نروژ عنوان شد، می‌بینیم که نروژ یکی از بهترین انتخاب‌های ما برای مهاجرت تحصیلی به اروپا خواهد بود. چرا که با انتخاب نروژ، نه تنها می‌توان در بهترین دانشگاه‌های جهان درس خواند و پژوهش کرد، بلکه به راحتی پس از اتمام تحصیل می‌توان در این کشور ماندگار شد. کشوری که از نظر اقتصادی، اجتماعی، آموزشی و … یکی از بهترین‌ها در جهان است و اخذ اقامت دائم این کشور پس از تحصیل، می‌تواند یک جهش بزرگ در زندگی یک دانشجو باشد.

اگر از این مطلب خوشتان آمده، شاید مطالب دیگر ما هم درباره تحصیل در اروپا نیز نظر شما را جلب کند:

مهاجرت تحصیلی به اروپا؛ از  رویا تا واقعیت
10 دانشگاه برتر اروپا در سال 2020

مبلمان...
ما را در سایت مبلمان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : shadi sshadon بازدید : 175 تاريخ : جمعه 27 فروردين 1400 ساعت: 22:56

مقدمه

بورسیه تحصیلی ایتالیا در 2021 را چگونه اخذ کنیم؟ پدیده‌ی مهاجرت، چند سالی است که تبدیل به هدف یا حداقل تصوری در گوشه‌ی ذهن هر کدام از ما شده است. از میان خیل عظیم ایرانیانی که قصد مهاجرت تحصیلی یا کاری دارند، غالباً اقبال و توجه به سمت کشورهای اروپایی به دلیل نزدیک‌تر بودن به ایران و ارزان‌تر بودن، بیشتر است.

در میان کشورهای اروپایی، ایتالیا به علت بورسیه‌‌های‌ تحصیلی فوق‌العاده‌اش یکی از محبوب‌ترین‌ها نزد ایرانیان است که سالانه دانشجویان ایرانی زیادی را به سمت خود جلب می‌کند. دلیل این امر می‌تواند نزدیکی فرهنگی مردم این کشور به ما یا حتی آب و هوای آن باشد. به همین دلیل ما قصد داریم در این‌جا، شرایط لازم برای اخذ بورسیه تحصیلی ایتالیا را بررسی کنیم. پس اگر شما هم جزو آن دسته از دانشجویان ایرانی علاقه‌مند به تحصیل در این کشور هستید، خواندن نوشته‌ی زیر را به شما توصیه می‌کنیم.

انواع بورسیه‌ تحصیلی ایتالیا

بورسیه تحصیلی دانشگاهی

بورسیه دانشگاهی در ایتالیا نیز مانند سایر کشورها، عموماً براساس توانایی و شایستگی علمی به دانشجویان اعطا می‌شود. در نتیجه معدل، تعداد مقالات و به طور کلی، برتری دانشجو در رشته‌ی تحصیلیِ خود، می‌تواند معیار تعلق این نوع بورسیه باشد. همچنین در دانشگاه‌های ایتالیا نیز مانند دیگر دانشگاه‌ها، بورسیه‌ی تحصیلی دانشگاهی، غالباً به دانشجویان مستر و دکتری اعطا می‌شود و شانس گرفتن بورسیه دانشگاهی در مقطع لیسانس بسیار پایین است. برخی بورسیه‌های پر‌طرفدار و رقابتی در دانشگاه‌های ایتالیا در سال‌های 2019 و 2020 عبارتند از:

1) بورسیه دانشگاه بولونیا که حدود 11000 یورو در سال است. برتری این بورس علاوه بر رقم نسبتاً بالای آن، این است که به دانشجویان لیسانس نیز اعطا می‌شود. با این بورس نه تنها می‌توان شهریه‌ی دانشگاه، هزینه‌ی حمل و نقل، غذا، خوابگاه و … را پرداخت کرد، بلکه امکان پس‌انداز نیز برای شما فراهم است. پس بورسیه‌ای بسیار پرطرفدار است و دانشجویان زیادی برای کسب آن با هم رقابت می‌کنند.

2) بورسیه دانشگاه پلی‌تکنیک تورین که حدود 8000 یورو در سال است و تنها به دانشجویان مستر تعلق می‌گیرد. شرط دریافت آن هم قبولی در آزمون جی ‌آر ‌ای است.

3) بورسیه اس‌اِی‌پی که هم متعلق به دانشگاه پلی‌تکنیک تورین است و هم دانشگاه پلی‌تکنیک میلان. رقم این بورس نیز هر سال متفاوت است. اما تا حدی است که به راحتی امکان پرداخت هزینه‌ها اعم از شهریه، خوابگاه و… را فراهم می‌کند و در نهایت مبلغی نیز برای هزینه‌های شخصی یا پس‌انداز در اختیار شما قرار می‌دهد.

4) بورسیه دانشگاه پادوا که این بورس نیز حدود 8000 یورو در سال است و مزیتش نسبت به سایر بورس‌ها این است که به دانشجویان لیسانس نیز تعلق می‌گیرد.

شرایط سنی بورسیه تحصیلی دانشگاهی

در بورسیه دانشگاهی برخلاف بورسیه استانی، شرط سن بسیار مهم است. این بورسیه به دانشجویان بین 18 تا 31 سال اعطا می‌شود و در برخی مواقع ممکن است دانشجویان تا سن 35 سال نیز شانس دریافت بورسیه دانشگاهی را نیز داشته باشند. اما اصولاً قوانین مربوط به این نوع بورسیه مانند سایر دانشگاه‌ها در کشورهای دیگر است که شرط سن در کنار شروطی مثل توانایی علمی، گپ تحصیلی و… عاملی تعیین‌کننده برای برخورداری از این بورسیه است.

بورسیه استانی

تفاوتی که در مورد بورسیه تحصیلی ایتالیا با سایر کشورها وجود دارد، وجود نوع دیگری از بورسیه به نام بورسیه استانی است که تقریباً اکثر دانشجویان ایرانی می‌توانند از آن بهره‌مند شوند. بورسیه استانی، نوعی بورسیه است که توسط دولت و نه دانشگاه به دانشجویان تعلق می‌گیرد و برخلاف بورسیه دانشگاهی، سنجه و معیارهای علمی، ملاک اعطای این بورسیه نیست؛ یعنی وجه رقابتی در این بورسیه مطرح نیست و دانشجویان با معیارهای بضاعتی سنجیده می‌شوند. زیرا فلسفه وجودی این بورسیه، کمک مالی به دانشجویان خارجی است که بتوانند شهریه‌ی دانشگاه خود را بپردازند و کمک‌هزینه‌ای جهت رفع احتیاجات خود از قبیل غذا، خوابگاه و … داشته باشند.

این بورس حدود 5000 یورو در سال است که معمولا در دو قسط در سال پرداخت می‌شود. اما با توجه به قوانین هر استان ممکن است نوع پرداخت، متفاوت باشد. همچنین با توجه به مبلغ این بورس، شهریه‌ی دانشگاه و هزینه‌ی غذا و خوابگاه به راحتی قابل‌پرداخت است و چنانچه شما فرد ولخرجی نباشید، امکان پس‌انداز نیز دارید. هزینه‌ها ممکن است در ابتدای واریز بورس از مبلغ اولیه کسر شوند و یا مبلغ به طور کامل پرداخت شود و شما خود هر بار، هزینه‌ی غذا و … را بپردازید.

این مورد نیز بستگی به استان محل تحصیل شما دارد. اما نکته‌ای که در مورد بورس استانی بسیار حائز اهمیت است این است که نگهداری این بورس بسیار دشوار است. شما برای حفظ این بورس باید همواره تلاش کنید و درس بخوانید. زیرا در صورتی که نتوانید در امتحانات دانشگاه موفق شوید، نه تنها بورس خود را از دست می‌دهید بلکه موظفید مبلغی را که دریافت کرده‌اید نیز پس بدهید.

همچنین باید توجه داشته باشید که این بورس ممکن است در ابتدای ورود به دانشگاه در اختیار شما قرار نگیرد. در نتیجه لازم است که شما هنگام ورود به کشور ایتالیا مبلغی را برای هزینه‌های چند ماه خود در نظر گرفته باشید. در نتیجه ارائه‌ی مدرک تمکن مالی نیز برای برخورداری از این بورس ضروری است. پولی که شما در ابتدای مهاجرت به همراه خود می‌آورید، کاملاً بستگی به روحیات شما و میزان صرفه‌جویی یا ولخرجی شما دارد. پس با توجه به سبک زندگی خود، مبلغی را برای چند ماه اولیه، به همراه داشته باشید.

شرایط اعطای بورس استانی

گفتیم که معیار در بورس استانی شایستگی‌های علمی و تحصیلی نیست و صرفاً وضعیت مالی خانوادگی شما در ایران، تعیین‌کننده این بورس است. معیاری به نام ISEE در این محاسبه نقش دارد. تعداد اعضای خانواده، استیجاری بودن یا نبودن محل سکونت و حتی متراژ منزل شما، همه با هم سنجیده می‌شوند و چنانچه عددی که در نهایت به دست می‌آید، کمتر از 24000 یورو باشد، شما می‌توانید بورسیه استانی را دریافت کنید. با توجه به ارزش پول و سطح زندگی در ایران، غالباً برای دانشجویان ایرانی، این عدد کمتر از 24000 یورو خواهد بود.

شرایط سنی بورسیه تحصیلی استانی

از دیگر مزایای بورسیه استانی این است که شرط سن در این بورسیه مطرح نیست. دانشجوی 18 ساله‌ای که در مقطع لیسانس در ایتالیا درس می‌خواند به همان اندازه شانس دریافت این بورسیه را دارد که دانشجوی 30 ساله در مقطع دکتری. حتی دانشجویانی با سنین بالای 35 سال هم می‌توانند این بورسیه را دریافت کنند. هرچند گاهی گپ تحصیلی در این فرایند مهم است؛ اما آن‌قدر تعیین‌کننده نیست که نتوان برای آن توجیهی آورد و آن را حل کرد. چرا که همان‌طور که گفتیم شرط اعطای این بورس، توان مالی خانوادگی یا فردی دانشجو است و به دلیل وجود همین بورسیه تحصیلی ایتالیا، امروزه این کشور یکی از محبوب‌ترین کشورها برای مهاجرت دانشجویان است.

بورسیه‌ تحصیلی ایتالیا در مقاطع مختلف

کارشناسی

همان طور که اشاره شد، کشور ایتالیا به دلیل داشتن بورسیه استانی -که از طرف هر استان برای دانشجویان بین‌المللی تعیین می‌شود- به عنوان معدود کشورهایی شناخته می‌شود که در آن، امکان دریافت بورسیه تحصیلی برای همه مقاطع وجود دارد. در نتیجه حتی اگر شما نتوانید بورسیه‌ای دانشگاهی نیز پیدا کنید، همواره شانس دریافت بورسیه استانی را دارید و جایی برای نگرانی نیست. اما اگر به دنبال بورسیه دانشگاهی در مقطع لیسانس باشید، باز هم دست خالی برنمی‌گردید. زیرا بعضی از دانشگاه‌های ایتالیا هر ساله، بودجه‌ای برای دانشجویان لیسانس نیز در نظر می‌گیرند. برخی از این بورسیه‌های مهم مقطع لیسانس در سال‌های 2019 و 2020 عبارتند از:

  1. بورسیه اکشن 1 و اکشن 2 دانشگاه بولونیا: بورس اکشن یک برای تخفیف دانشگاه است. پس مبلغ زیادی نیست. اما بورس اکشن دو بورسیه‌ای پرطرفدار است که هم برای دانشجویان کارشناسی و هم کارشناسی ارشد در نظر گرفته شده است و مبلغ آن حدود 11000 یورو در سال است. پس بورسیه‌ای فوق‌العاده رقابتی است. زیرا با این بورس نه تنها می‌توان شهریه دانشگاه، حمل و نقل، غذا، خوابگاه و … را پرداخت کرد، بلکه امکان پس‌انداز نیز برای شما فراهم است. همچنین این بورس، تنها به افراد زیر 22 سال در مقطع کارشناسی تعلق می‌گیرد و دانشجویان این مقطع، با قبولی در آزمون اِس اِی پی، امکان دریافت این بورسیه را دارند.
  2. بورسیه دانشگاه پادووا: این بورس نیز حدود 8000 یورو در سال است.
  3. بورسیه دانشگاه بوکونی میلان: در این بورسیه نیز شانسی برای دانشجویان مقطع کارشناسی در نظر گرفته شده است و مبلغ آن حدود 12000 یورو در سال است.

همچنین دانشجوی لیسانس در این کشور، اجازه 10 ساعت کار در هفته را دارد و از این طریق نیز می‌تواند برای خود کمک‌هزینه‌ای اندک داشته باشد.

کارشناسی ارشد

بهترین بورسیه‎‌ها را می‌توان در مقطع کارشناسی ارشد یا مستر در دانشگاه‌های ایتالیا یافت. علاوه بر این‌که شما همواره شانس دریافت بورسیه استانی را دارید، در صورت داشتن رزومه موفق، نمرات بالا و مقالات علمی، می‌توانید به بورسیه‌های خوب دانشگاهی در ایتالیا فکر کنید. البته ذکر این نکته ضروری است که شما تنها می‌توانید از یکی از این بورسیه‌ها برخوردار شوید. طبیعی است، چنانچه شما بتوانید بورسیه دانشگاهی را دریافت کنید، امکان اخذ بورسیه استانی از شما سلب خواهد شد. همان طور که در بالا نیز اشاره شد، بورسیه‌های دانشگاه‌های پلی‌تکنیک تورین و میلان و همچنین بورسیه دانشگاه بولونیا، بورسیه‌هایی با مبالغ قابل‌توجهی هستند که هر ساله به دانشجویان مستر ممتاز بین‌المللی تعلق می‌گیرند. به علاوه، دانشجویان در این مقطع، اجازه 20 ساعت کار در هفته را نیز دارند و چنانچه شما به زبان ایتالیایی مسلط باشید در طول 2 سال تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد، می‌توانید برای خود کاری نیز پیدا کنید و بخشی از هزینه‌های زندگی خود را از این طریق تامین نمایید. برخی از بورس‌های مهم در سال‌های 2019 و 2020 عبارتند از:

  1. بورسیه اکشن 1 و اکشن 2 دانشگاه بولونیا: همان طور که در بالا نیز ذکر شد، بورسیه اکشن 2 بورسیه‌ای فوق‌العاده برای دانشجویان کارشناسی ارشد است. اما تفاوتش با شرایط بورسیه کارشناسی این است که به دانشجویان زیر 30 سال تعلق می‌گیرد و دانشجویان در این مقطع، به جای آزمون اِس اِی پی، در آزمون جی آر ای شرکت می‌کنند.
  2. بورسیه دانشگاه پلی‌تکنیک تورین: حدود 8000 یورو در سال است و تنها به دانشجویان کارشناسی ارشد تعلق می‌گیرد. شرط دریافت آن هم قبولی در آزمون جی‌ آر ‌ای است.
  3. بورسیه اِی پی اس: این بورسیه، هم متعلق به دانشگاه پلی‌تکنیک تورین است و هم دانشگاه پلی‌تکنیک میلان. رقم این بورس نیز هر سال متفاوت است. اما تا حدی است که به راحتی امکان پرداخت هزینه‌ها اعم از شهریه، خوابگاه و… را فراهم می‌کند و در نهایت مبلغی نیز برای هزینه‌های شخصی یا پس‌انداز در اختیار شما قرار می‌دهد.
  4. بورسیه اِنی: بورسیه‌ای فوق‌العاده که فقط متعلق به دانشجویان کارشناسی ارشد رشته نفت دانشگاه پلی‌تکنیک تورین است. 10000 هزار یورو در سال به اضافه کلاس خصوصی زبان ایتالیایی رایگان، بلیط رفت و برگشت رایگان سالانه به کشور دانشجو و شانس موقعیت‌های کارآموزی و شغلی ممتاز برای دانشجو پس از فارغ‌التحصیلی از مزایای این بورس است.
  5. بورسیه دانشگاه پادووا: همان طور که در بالا هم ذکر این بورسیه رفت، این بورس حدود 8000 یورو در سال است که به دانشجویان کارشناسی ارشد نیز تعلق می‌گیرد. همچنین این دانشگاه بورسیه‎‌های دیگری نیز دارد که به دانشجویان با وضعیت مالی خانوادگی ضعیف ( درآمد کمتر از 23000 یورو در سال)، اعطا می‌گردد.
  6. بورسیه دانشگاه بوکونی میلان: حدود 13000 یورو در سال برای دانشجویان کارشناسی ارشد در نظر می‌گیرد.
  7. بورسیه دانشگاه تورین: حدود 9000 یورو در سال است و دانشجویان کارشناسی ارشد برای دریافت این بورسیه باید در آزمون جی آر ای شرکت کنند.
  8. بورسیه دانشگاه پاویا: به پنج نفر دانشجوی کارشناسی ارشد و با مبلغی حدود 8000 یورو در سال اعطا می‌شود.

همچنین دانشگاه پلی‌تکنیک میلان، هر ساله بورسیه‌هایی موسوم به بورسیه پلاتینیوم (10000 یورو در سال)، بورسیه گلد (5000 یورو درسال) و بورسیه سیلور (تنها پرداخت شهریه و کمک‌هزینه تحصیل) در نظر می‌گیرد که در زمینه بورسیه تحصیلی ایتالیا، از این بورسیه‌ها نیز نباید غافل شد.

دکتری

واضح است که بالاترین مبالغ بورسیه در همه کشورها متعلق به دانشجویان دکتری است. چرا که مقطع دکتری به خودی خود نوعی شغل تمام‌وقت محسوب می‌شود و دانشجو به همراه استاد راهنمای خود موضوعی را برای پژوهش انتخاب می‌کند و استاد موظف است بابت این همکاری به دانشجو حقوق بدهد. کشور ایتالیا نیز از این قاعده مستثنی نیست. علاوه بر این‌که بورسیه‌های استانی دانشجویان دکتری نیز بیشتر از مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد است و گاه تا 8000 یورو در سال نیز می‌رسد. در این مقطع نیز رزومه شما عامل اصلیِ بالا بردن شانس دریافت بورسیه دانشگاهی است.

بورسیه‌های دانشگاهی ایتالیا در مقطع دکتری بسیار متنوع‌اند و تقرباً همه دانشگاه‌های مطرح ایتالیا، هر ساله بودجه‌ای را بدین منظور در نظر می‌گیرند. باز هم با مراجعه به  بالاتر، می‌توانید دانشگاه‌های مهمی را که هر ساله بورسیه‌های خوب برای دانشجویان بین‌المللی در نظر می‌گیرند، ببینید. مبالغ این بورسیه‌ها نیز با توجه به هزینه‌های زندگی در ایتالیا، کاملاً کفاف هزینه‌ی دانشگاه و خرج‌‌های جانبی آن را می‌دهد؛ همچنین امکان پس‌انداز را نیز برای دانشجو فراهم می‌کند. . بعضی بورسیه‌های خوب در این مقطع در سال‌های 2019 و 2020 به شرح زیر است:

  1. بورسیه دانشگاه گران‌ساسو: بورسیه‌ای فوق‌العاده برای دانشجویان بین‌المللی ممتاز در رشته‌های ریاضی، مهندسی و… که کمک‌هزینه‌ای حدود 16000 یورو در سال است و این مبلغ غیر از شهریه دانشگاه است. یعنی شما با دریافت این بورسیه، علاوه بر این‌که شهریه دانشگاه خود را صفر می‌کنید، 16000 یورو در سال نیز برای مخارج شخصی دریافت می‌نمایید.
  2. بورسیه دانشگاه بولزانو: این بورسیه نیز حدود 16000 یورو در سال است و بورسیه‌ای بسیار خوب محسوب می‌شود.
  3. بورسیه دانشگاه بوکونی میلان: این دانشگاه هر سال بورسیه‌هایی با عناوین مختلف ارائه می‌دهد و برای سال پیش رو نیز بورسیه‌ای به نام بورسیه ادیسون برای دانشجویان فیزیک در نظر گرفته است که مبلغ آن حدود 10000 یورو است.

همان طور که گفتیم بورسیه‌های این دانشگاه بسیار زیاد است و هر سال برای مقاطع مختلف، گزینه‌هایی دارد. یکی دیگر از بورسیه‌های این دانشگاه برای سال 2021 بورسیه‌ای به نام بورسیه لائورا باسی است که حدود 8000 یورو است و به دانشجویان رشته‌های هنر اعطا می‌شود.

بورسیه‎‌های مقطع دکتری متنوع‌اند و بهترین راه برای آگاهی از آن‌ها، تماس با کارشناسان موسسه‌ی مشاوره‌ی آریا است. به علاوه بسیاری از دانشگاه‌های ایتالیا هر ساله با همکاری موسسات مختلف، بورسیه‌هایی برای دانشجویان دکتری و یا دوره‌های پست‌دکتری در نظر می‌گیرند که بسیار ارزشمندند. برای مثال در سال پیش رو می‌توان از بورسیه دانشگاه بولونیا با همکاری انستیتو مطالعات پیشرفته ایتالیا نام برد که شرایط دریافت آن در سایت دانشگاه بولونیا به تفصیل آمده است. همچنین وزارت خارجه ایتالیا نیز هر ساله بورسیه‌هایی با مبالغ خوب برای دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری کشورهای درحال‌توسعه در نظر می‌گیرد که علاوه بر این‌که شهریه دانشگاه این دانشجویان را صفر می‌کند، کمک‌هزینه ماهانه‌ای در حدود 1000 یورو نیز به ایشان اعطا می‌نماید. اما این بورسیه شرایطی دارد که مهم‌ترین آن، شرطِ سن است. (28 سال برای دانشجوی کارشناسی ارشد و 30 سال برای دانشجوی دکتری).

بورسیه‌های تحصیلی در ایتالیا چه مواردی را پوشش می‌دهند؟

همان طور که گفتیم بورسیه تحصیلی ایتالیا -خواه بورسیه دانشگاهی باشد و خواه استانی- شهریه‌ی دانشگاه شما را صفر می‌کند. زیرا شهریه دانشگاه‌های دولتی ایتالیا معمولاً بیش از 1000 یورو در سال نیست. هر چند گاه ممکن است شهریه دانشگاه‌های مطرح این کشور از این مبلغ تجاوز کند. برای مثال متوسط شهریه دانشگاه بولونیا حدود 2000 یورو و شهریه‌ی دانشگاه پلی‌تکنیک میلان حدود 3000 یورو در سال است. اما در هر صورت، با در نظر گرفتن حداقل بورس (بورس استانی که حدود 5000 یورو در سال است)، این مبلغ به راحتی قابل‌پرداخت است. در نتیجه با اطمینان می‌توان گفت که بورسیه‌ی تحصیلی در ایتالیا، از هر نوع که باشد، خیال شما را از بابت پرداخت شهریه‌ی سالانه آسوده می‌کند. اما در مورد سایر هزینه‌ها چطور؟ عموم دانشجویان با دریافت حداقلِ بورسیه استانی، می‌توانند هزینه حمل و نقل، غذا، خوابگاه و… را نیز تامین کنند. واضح است که اگر مبلغ بورس بیشتر باشد، سایر هزینه‌های زندگی نیز به راحتی تامین می‌شود. گاه بورسیه‌هایی با مبالغ بالاتر، امکان پرداخت هزینه‌های درمانی دانشجو را نیز فراهم می‌کنند و این امر با توجه به قوانین هر دانشگاه یا استان، می‌تواند از مبلغ اولیه بورسیه کسر شود و یا کامل در اختیار دانشجو قرار بگیرد و دانشجو با بورسیه‌ی دریافتی، این هزینه‌ها را پرداخت نماید. به طور کلی و در جمع‌بندی نهایی، می‌توان گفت، بورسیه تحصیلی در این کشور، شهریه دانشگاه، غذا، خوابگاه، حمل و نقل و کتاب و… را به راحتی تامین خواهد کرد.

مدارک مورد نیاز برای دریافت بورسیه تحصیلی ایتالیا

توجه به این نکته ضروری است که قوانین دانشگاهی ایتالیا، دیپلم یازده ساله‌ی ایران را برای ورود به مقطع کارشناسی نمی‌پذیرند و ارائه گواهی پایان دوره پیش‌دانشگاهی یا مدرک دیپلم 12 ساله در کنار سایر مدارک (پاسپورت، انگیزه‌نامه و…) الزامی است.

مدارک مورد نیاز برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد یا مستر

  1. مدرک لیسانس معتبر به همراه ریز‌نمرات ترجمه‌شده
  2. رزومه تحصیلی
  3. دو توصیه‌نامه از اساتید برتر دانشگاه
  4. انگیزه‌نامه تحصیلی
  5. پاسپورت معتبر
  6. حداقل نمره آیلتس 5/5 برای دانشگاه‌های غیر پلی تکنیک و حداقل نمره آیلتس 6 برای دانشگاه‌های پلی‌تکنیک

مدارک مورد نیاز برای تحصیل درمقطع دکتری

  1. پروپوزال به زبان انگلیسی
  2. دو توصیه‌نامه از اساتید برتر دانشگاه
  3. مدرک لیسانس و فوق‌لیسانس معتبر به همراه ریز‌نمرات ترجمه‌شده
  4. انگیزه‌نامه تحصیلی
  5. پاسپورت معتبر

این مدارک برای تحصیل در مقاطع مختلف ضروری است. اما ممکن است شما قصد دریافت بورسیه تحصیلی استانی را نیز داشته باشید که به این منظور لازم است پس از انجام مراحل اپلای، به صورت جداگانه در تاریخ مشخص آن برای اخذ این بورسیه نیز اقدام کنید.

مدارک مورد نیاز برای اخذ بورسیه استانی

  1. مدارک مرتبط با درآمد سرپرست خانواده و یا همسر (در صورت تاهل)
  2. مدارک مرتبط با محل سکونت
  3. مدارک هویتی سرپرست خانواده و …

در اینجا مدارک کلی مورد نیاز برای بورسیه‌ی استانی برای شما بازگو کردیم. اما بر حسب مورد ممکن است برای اخذ این بورسیه به مدارک دیگری نیز نیاز باشد. تمامی مدارک باید به ایتالیایی ترجمه شوند.

اگر برای آماده کردن مدارک با مشکل مواجه هستید، یا نمی‌دانید چطور رزومه، انگیزه‌نامه، توصیه‌نامه و پروپوزال دانشگاه پسندی بنویسید. می‌توانید با تماس با ما و ارتباط با کارشناسان گروه آریا راهنمایی‌های لازم را دریافت کنید. ما با 15 سال تجربه در زمینه‌ی مهاجرت تحصیلی و آماده‌کردن مدارک شما طبق استاندارد، می‌توانیم احتمال قبول درخواست شما در بورسیه‌ی دانشگاهی یا استانی را بیشتر کنیم.

آیا برای دریافت بورسیه تحصیلی ایتالیا، داشتن مدرک زبان الزامی است؟

نکته مهم در مراحل اپلای و دریافت بورسیه تحصیلی ایتالیا این است که داشتن مدرک زبان در این فرایند، الزامی نیست. اما در مراحل دریافت ویزا و انجام کارهای سفارت، ارائه مدرک زبان، ضروری است. پس چنانچه هنوز برای مدرک زبان خود اقدام نکرده‌اید، نگران نباشید. ایمیل زدن و امور مربوط به اپلای را شروع کنید و سپس تا رسیدن به مرحله سفارت، برای مدرک زبان خود اقدام کنید.

شرایط مورد نیاز برای دریافت بورسیه تحصیلی ایتالیا

در جمع‌بندی نهایی، می‌توان گفت برای دریافت بورسیه دانشگاهی در ایتالیا، دانشجو باید واجد شرایط زیر باشد:

  1. داشتن ریز‌نمرات بالا
  2. داشتن انگیزه‌نامه قوی برای ادامه تحصیل
  3. داشتن توصیه‌نامه
  4. داشتن مقالات علمی
  5. نداشتن گپ تحصیلی (فاصله بین مقاطع تحصیلی نباید زیاد باشد).
  6. دارا بودن 18 تا 35 سال سن

اما در مورد دریافت بورسیه استانی، شرط خاصی وجود ندارد و دانشجو با ارائه مدارک مربوط به حقوق و درآمد و در ایران و دیگر اطلاعات لازم می‌تواند از این بورس برخوردار شد.

سخن پایانی

با توجه به همه نکاتی که ذکر شد، تحصیل در ایتالیا یکی از گزینه‌های مطلوب برای دانشجویان ایرانی است. زیرا با توجه به وضعیت حقوق و درآمد و ارزش پول ایران، دانشجویان به راحتی می‌توانند حداقل از بورسیه استانی بهره‌مند شوند و دغدغه تامین معاش را در فرآیند مهاجرت نداشته باشند. به علاوه روابط ایتالیا با کشورهای اروپایی، امریکا و کانادا صلح‌آمیز است و از این طریق، راه برای ورود دانشجو به کشورهای دیگر نیز باز خواهد شد. شما به راحتی می‌توانید برای اپلای در هر مقطعی، کشور ایتالیا را انتخاب کنید و پس از تحصیل در مقطع مورد نظر، برای مقاطع بالاتر، کشورهای دیگر را مد نظر قرار دهید. این روش، یکی از راحت‌ترین و نتیجه‌بخش‌ترین روش‌ها برای موفقیت در زمینه‌ی تحصیل در اروپا است. همچنین شما پس از تحصیل در ایتالیا، به راحتی می‌توانید برای کار، به سایر کشورها فکر کنید و از این طریق مسیر مهاجرت خود را به کشورهای اروپایی، آمریکا و یا کانادا هموارتر کنید.

با همه این توضیحات، ذکر مجدد این نکته ضروری است که چنانچه، مدارک تحصیلی شما ناقص است، مقاله‌تان آماده نیست و یا هنوز برای مدرک زبان خود اقدام نکرده‌اید، فرایند اپلای را به تعویق نیندازید. مهم‌ترین عنصر در پیش‌برد این فرایند، نوشتن انگیزه‌نامه قوی و شروع مکاتبات با اساتید و دانشگاه‌هاست. به علاوه، اقدام سریع و به موقع، غالباً نتیجه‌بخش‌تر است. شانس پذیرش و اخذ بورسیه شما در بسیاری مواقع، به اقدام فوری و به موقع بستگی دارد. به تاریخ ددلاین دانشگاه‌ها دقت کنید.

گاهی اوقات دانشجویی با رزومه‌ی متوسط در روزهای ابتدایی برای اخذ بورسیه اقدام می‌کند و بورسیه به وی اعطا می‌شود و دانشجویی دیگر با رزومه‌ی قوی‌تر تنها به دلیل اقدام دیرتر، این شانس را از دست می‌دهد. در عرصه‌ی دریافت بورسیه تحصیلی، رقابت بالایی وجود دارد و بورسیه تحصیلی ایتالیا نیز به دلیل اقبال کنونی‌ای که این کشور در بین دانشجویان ایرانی پیدا کرده، تبدیل به عرصه‌ای پرتنش و رقابتی شده است. پس از همین امروز دانشگاه مورد نظر خود را پیدا کنید. مکاتبات را آغاز کنید. برای نوشتن انگیزه‌نامه خود وقت زیاد صرف کنید و نگران نمره‌ی زبان خود نباشید. پس ابتدا انرژی خود را صرف پیدا کردن دانشگاه خوب، نوشتن انگیزه‌نامه قوی، تلاش برای قبولی در آزمون‌هایی مثل جی‌آر‌ای و جمع‌آوری رزومه‌ی علمی مناسب کنید تا بتوانید امکان‌های خود را برای دریافت بورسیه‌های دانشگاهی این کشور وسعت ببخشید.

اگر در زمینه‌ی اخذ بورسیه‌ی تحصیلی ایتالیا نیاز به کمک دارید، موسسه‌ی مشاوره‌ی آریا با داشتن 15 سال سابقه در زمینه‌ی مهاجرت تحصیلی در تمامی مراحل اخذ بورسیه اعم از نوشتن انگیزه‌نامه‌ی قوی، آماده‌کردن رزومه‌ی حرفه‌ای و اخذ ویزا در کوتاه‌ترین زمان ممکن همراه شما خواهد بود.

مبلمان...
ما را در سایت مبلمان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : shadi sshadon بازدید : 181 تاريخ : جمعه 27 فروردين 1400 ساعت: 22:49

مقدمه

تحصیل رایگان در ایتالیا به زبان انگلیسی : دانشگاه‌های ایتالیا به دلیل جایگاه خوب در رتبه‌بندی‌های جهان و علاقه‌ای که دانشجویان بین‌المللی برای ادامه تحصیل در این دانشگاه‌ها از خود نشان می‌دهند، امروزه بسیاری از رشته‌های خود را به زبان انگلیسی ارائه می‌دهند.

اگر شما نیز قصد ادامه تحصیل در یک کشور اروپایی را دارید، اما یادگیری زبان سوم برای شما دشوار است می‌توانیم این خبر خوش را به شما بدهیم که شما در هر مقطع تحصیلی، شانس تحصیل رایگان در ایتالیا به زبان انگلیسی را خواهید داشت. اما این تحصیل رایگان، شرایطی دارد که در زیر به طور کامل به آن خواهیم پرداخت.

چگونه می‌توان در ایتالیا به زبان انگلیسی و رایگان تحصیل کرد؟

ذکر این نکته در همین ابتدا ضروری است که دانشگاه‌های ایتالیا، رایگان نیستند و شما برای تحصیل در این دانشگاه‌ها باید شهریه بپردازید. اما شهریه دانشگاه‌های این کشور زیاد نیست و دانشگاه‌های دولتی آن معمولاً بیش از 1000 یورو در سال، شهریه دریافت نمی‌کنند. اما بعضی از دانشگاه‌های دولتی نیز هستند که ممکن است شهریه سالیانه آن‌ها بیشتر باشد. برای مثال دانشگاه بولونیا هر سال مبلغی حدود 2000 یورو و دانشگاه پلی‌تکنیک میلان، حدود 3000 یورو در سال شهریه دریافت می‌کند. اما شاید برای شما این سوال پیش بیاید که چرا علی‌رغم این‌که دانشگاه‌های ایتالیا رایگان نیستند، توجه و علاقه دانشجویان بین‌المللی را برای ادامه تحصیل به خود جلب می‌کنند؟

دلیل این امر، وجود نوعی از بورسیه تحصیلی در ایتالیا است که به بورسیه استانی معروف است که شرایط را برای تحصیل رایگان در ایتالیا به زبان انگلیسی و ایتالیایی برای دانشجویان بین‌المللی هموار کرده است. بورسیه استانی، بورسیه‌ای است که توسط دولت ایتالیا به دانشجویان بین‌المللی تعلق می‌گیرد. برای دریافت این بورسیه، حقوق و درآمد اسپانسر شما در ایران بررسی می‌شود. در این نوع بورسیه معیاری به نام ISEE نقش دارد که در آن فاکتورهایی نظیر تعداد اعضای خانواده، اجار‌ه‌نشین‌‌بودن یا نبودن شما در ایران و… بررسی می‌شود و چنانچه این رقم کمتر از 24000  یورو در سال باشد، شما واجد شرایط برای دریافت این بورسیه خواهید بود که با توجه به ارزش پول ایران، تقریباً تمام دانشجویان ایرانی شانس دریافت این بورسیه را خواهند داشت.

می‌دانیم که اکثر دانشگاه‌های دنیا، هر ساله بورسیه‌هایی را برای دانشجویان بین‌المللی در نظر می‌گیرند که با این بورسیه‌ها دانشجویان بتوانند شهریه و هزینه‌های تحصیل خود را بپردازند و مبلغی هم به عنوان کمک‌هزینه زندگی دانشجویی داشته باشند. دانشگاه‌های ایتالیا نیز این نوع بورسیه را دارند و مانند همه‌ی دانشگاه‌های جهان، توانایی و شایستگی‌های علمی دانشجو، معیار پرداخت این نوع بورسیه‌هاست. پس با وجود این‌که تحصیل در ایتالیا رایگان نیست، شما با دریافت هر کدام از این بورسیه‌ها به راحتی می‌توانید در ایتالیا به صورت رایگان به ادامه تحصیل بپردازید و تحصیل شما هم می‌تواند به زبان انگلیسی باشد.

بورسیه‌های مهم ایتالیا که برای رشته‌های به زبان انگلیسی هم ارائه می‌شوند

همان طور که گفتیم دانشگاه‌های ایتالیا در سال‌های اخیر بسیاری از رشته‌های خود را به زبان انگلیسی ارائه می‌دهند و شانس‌های زیادی نیز برای بورسیه در نظر می‌گیرند. بعضی از بورسیه‌های مهمی که تقریباً هر ساله برای دانشجویان ممتاز در نظر گرفته می‌شود و با تحصیل به زبان انگلیسی نیز می‌توانید از آن‌ها برخوردار شوید عبارتند از:

  1. بورسیه دانشگاه بولونیا: به دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد اعطا می‌شود و مبلغ آن 11000 یورو در سال است
  2. بورسیه دانشگاه پلی‌تکنیک تورین: به دانشجویان کارشناسی ارشد اعطا می‌شود و مبلغ آن حدود 8000 یورو در سال است.
  3. سه بورسیه معروف دانشگاه پلی‌تکنیک میلان: بورسیه پلاتینیوم (10000 یورو)، بورسیه گلد (5000 یورو) و بورسیه سیلور (پرداخت شهریه و کمک‌هزینه تحصیلی) که به دانشجویان کارشناسی ارشد اعطا می‌شوند.
  4. بورسیه دانشگاه بولزانو: به دانشجویان دکتری اعطا می‌شود و مبلغ آن حدود 16000 یورو در سال است.
  5. بورسیه دانشگاه ساپینزا رم: برای سال تحصیلی جدید به دانشجویان دکترا حدود 19000 یورو در سال اعطا می‌کند که بورسیه‌ای بسیار ارزشمند است.

همچنین دانشگاه بوکونی میلان نیز هر ساله بورسیه‌های بسیار خوب و با تنوع بالایی برای دانشجویان مقاطع ارشد و دکترا به زبان انگلیسی ارائه می‌کند.

ما در اینجا تنها معروف‌ترین بورسیه‌ها را ذکر کردیم، اگر نیاز به اطلاعات بیشتری در مورد بورسیه‌های ایتالیا دارید، می‌توانید با ما تماس بگیرید تا کارشناسان ما میزان تطابق شرایط شما را با هر یک از بورسیه‌ها بررسی کنند و بهترین بورسیه‌ را به شما پیشنهاد دهند.

دانشگاه‌ها و رشته‌هایی که می‌توان در آن‌ها به صورت رایگان و به زبان انگلیسی تحصیل کرد

به دلیل وجود بورسیه‌های استانی و بورسیه‌های دانشگاهی متعدد تقریباً در تمام دانشگاه‌های برتر این کشور، شرایط تحصیل رایگان در ایتالیا به زبان انگلیسی فراهم است و نمی‌توان به چند رشته‌ی انگشت‌شمار اشاره کرد. تعداد این رشته‌ها و دانشگاه‌ها بسیار زیاد است. برای اطلاع دقیق‌تر می‌توانید به سایت دانشگاه‌ها مراجعه کرده یا با ما تماس بگیرید تا شرایط شما را بررسی کرده و بهترین دانشگاه مطابق با شرایطتان را به شما پیشنهاد دهیم. به طور کلی می‌توان گفت به جز رشته‌های خاص (برای مثال در زمینه‌های هنری) شما تقریباً می‌توانید در هر رشته‌ای در ایتالیا به زبان انگلیسی تحصیل کنید و این امکان در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا بیشتر نیز می‌شود. در زیر به برخی از معروف‌ترین و پرطرفدارترین این رشته‌ها که به زبان انگلیسی ارائه می‌شوند و دانشگاه‌هایشان اشاره می‌کنیم:

دانشگاه بولونیا

  1. اقتصاد و مدیریت (لیسانس و فوق لیسانس)
  2. مهندسی و معماری (فوق لیسانس)
  3. زبان و ادبیات (فوق لیسانس)
  4. علوم سیاسی (لیسانس و فوق لیسانس)
  5. بیوتکنولوژی و علوم دارویی (دکترا)
  6. مهندسی علوم کامپیوتر (دکترا)
  7. ادبیات اروپایی (دکترا)
  8. فرهنگ‌های فلسفی ادبی (دکترا)

دانشگاه ساپینزا رم

  1. علوم کامپیوتر (لیسانس و فوق لیسانس)
  2. معماری (لیسانس و فوق لیسانس)
  3. باستان‌شناسی (فوق لیسانس)
  4. هوش مصنوعی و رباتیک (فوق لیسانس)
  5. علوم فضایی و اختر‌شناسی (فوق لیسانس)
  6. بیوانفورماتیک (لیسانس)
  7. روانشناسی بالینی (فوق لیسانس)
  8. علوم شناختی (فوق لیسانس)
  9. مهندسی کنترل (فوق لیسانس)
  10. مهندسی داده (فوق لیسانس)
  11. اقتصاد (فوق لیسانس)
  12. مطالعات مد (فوق لیسانس)
  13. علوم انسانی جهانی (لیسانس)
  14. اقتصاد سلامت (فوق لیسانس)

دانشگاه تورین

  1. تجارت و مدیریت (لیسانس و فوق لیسانس)
  2. مطالعات حقوق جهانی و قوانین بین‌المللی (لیسانس)
  3. اقتصاد (فوق لیسانس)
  4. مطالعات قوانین اروپایی (فوق لیسانس)
  5. زیست‌شناسی سلولی-مولکولی (فوق لیسانس)
  6. بیوتکنولوژی مولکولی (فوق لیسانس
  7. فلسفه (فوق لیسانس)
  8. پزشکی و جراحی

دانشگاه پلی‌تکنیک میلان

  1. معماری (لیسانس و فوق لیسانس)
  2. طراحی و نظام مد (فوق لیسانس)
  3. طراحی دیجیتال (فوق لیسانس)
  4. طراحی صنعتی (فوق لیسانس)
  5. مهندسی هوا و فضا (فوق لیسانس)
  6. مهندسی شیمی (فوق لیسانس)
  7. مهندسی عمران (فوق لیسانس)
  8. مهندسی کنترل (فوق لیسانس)
  9. مهندسی الکترونیک (فوق لیسانس)
  10. مهندسی ارتباطات (فوق لیسانس)
  11. مهندسی هسته‌ای (فوق لیسانس)
  12. مهندسی مکانیک (فوق لیسانس)
  13. مهندسی موسیقی و آکوستیک (فوق لیسانس)
  14. مهندسی فیزیک (فوق لیسانس)
  15. مهندسی ریاضی (فوق لیسانس)
  16. برنامه‌ریزی شهری (فوق لیسانس)

مدرک زبان مورد نیاز برای تحصیل رایگان در ایتالیا به زبان انگلیسی

در مقطع کارشناسی، ارائه مدرک زبان به دانشکاه الزامی نیست اما برای گرفتن ویزا لازم است که شما مدرک زبان داشته باشید. برای مقاطع بالاتر نیز شما به راحتی با مدرک زبان آیلتس 5.5 یا 6 (بستگی به رشته دارد) می‎‎توانید تحصیل رایگان در ایتالیا به زبان انگلیسی را تجربه کنید. مدرک تافل معادل نیز در این مسیر قابل‌قبول است.

شرایط تحصیل رایگان در ایتالیا به زبان انگلیسی

چنانچه قصد دریافت بورسیه دانشگاهی را داشته باشید، برای مقطع کارشناسی همان طور که گفتیم مدرک زبان الزامی نیست اما دانشگاه‌های ایتالیا ارائه‌ی دیپلم دوازده‌ساله را جزو شروط لازم می‌دانند. هر چند در این مقطع، شما تقریباً شانس دریافت بورسیه دانشگاهی را ندارید و بهتر است روی اخذ بورسیه استانی تمرکز کنید. اما شرایط تحصیل رایگان در ایتالیا برای مقاطع بالاتر به شرح زیر است:

مدارک مورد نیاز برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد یا مستر:

در اینجا ما مدارک را به صورت کلی برای شما بیان می کنیم، ولی ممکن است بر حسب مورد سفارت یا دانشگاه مدارک دیگری نیز از شما درخواست کند.

  1. مدرک تحصیلی معتبر
  2. رزومه
  3. توصیه‌نامه از اساتید برتر دانشگاه
  4. انگیزه‌نامه
  5. پاسپورت معتبر
  6. حداقل نمره آیلتس 5/5 و حداقل نمره 6 برای دانشگاه‌های پلی‌تکنیک

مدارک مورد نیاز برای تحصیل درمقطع دکتری

  1. پروپوزال
  2. دو توصیه‌نامه از اساتید برتر دانشگاه
  3. مدرک تحصیلی معتبر
  4. انگیزه‌نامه
  5. پاسپورت معتبر

اگر می‌خواهید درخواست شما رد نشود، روی انگیزه‌نامه، رزومه و پروپوزال وقت کافی را بگذارید و از روی آن‌ها سرسری رد نشوید. بسیاری از افراد بوده‌اند که از دانشگاهی معتبر فارغ التحصیل شده و نمرات خوبی نیز در پرونده‌ی خود داشته‌اند، ولی به علت رزومه‌ی گنگ یا انگیزه‌نامه‌ی ضعیف درخواست آن‌ها رد شده است. پس اگر در این زمینه با مشکلاتی مواجه هستید، می‌توانید از متخصصین این امر کمک بگیرید. گروه آریا در زمینه‌ی مهاجرت تحصیلی دارای 15 سال سابقه‌ی درخشان است. ما نماینده‌ی مستقیم بسیاری از دانشگاه‌های مطرح دنیا هستیم و می‌توانیم شما را در این راه همراهی کنیم. گاهی با یک راهنمایی کوچک، مسیر رسیدن به آرزوهای بزرگتان چندین برابر هموارتر می‌شود.

آزمون‌های لازم برای تحصیل رایگان در ایتالیا به زبان انگلیسی

بعضی از دانشگاه‌های ایتالیا برای اعطای بورسیه‌ی دانشگاهی به دانشجویان، آزمون‌های خاصی را در نظر می‌گیرند که معروف‌ترین این آزمون‌ها، آزمون جی ‌آر ‌ای است. برای مثال دانشگاه بولونیا یا دانشگاه تورین برای اعطای بورسیه‌های سالانه خود این آزمون را مد نظر قرار می‌دهند. آزمون اِس‌اِی‌پی نیز یکی دیگر از این آزمون‌های معروف برای دستیابی به تحصیل رایگان در ایتالیا به زبان انگلیسی است. همچنین برای تحصیل رایگان در رشته‌های پزشکی در ایتالیا، قبولی در آزمونی به نام آیمت شرط است. در کل هر دانشگاه و هر رشته ممکن است برای اعطای بورسیه آزمون خاصی را مد نظر داشته باشد.

در چه زمانی باید برای تحصیل رایگان در ایتالیا به زبان انگلیسی اقدام کنیم؟

چنانچه شما برای دریافت بورسیه دانشگاهی اقدام می‌کنید، باید با توجه به زمان‌بندی دانشگاه مورد نظرتان این کار را انجام دهید. برای اطلاع از زمان‌بندی اخذ بورسیه‌های دانشگاهی باید به سایت دانشگاه‌ها مراجعه کنید. اما شرایط اخذ بورسیه استانی متفاوت است و روند انجام آن باید به صورت جدا از سایر مراحل پذیرش انجام گیرد. یعنی پس از اخذ پذیرش دانشگاه، در فاصله ماه‌های جولای تا آگوست، باید برای دریافت بورسیه استانی اقدام کنید و در صورت تایید مدارکتان، می‌توانید از تحصیل رایگان در ایتالیا به زبان انگلیسی و یا ایتالیایی برخوردار شوید. اما چون این مبلغ، پس از ورود به ایتالیا و چند ماه بعد از شروع تحصیل به حساب شما واریز می‌گردد، شما باید هنگام به اندازه‌ی کافی پول در حساب خود داشته باشید و مدارک آن را ارائه دهید.

شرایط سنی تحصیل رایگان در ایتالیا به زبان انگلیسی

از جمله دیگر امتیازات بورسیه استانی ایتالیا علاوه بر تحصیل رایگان در ایتالیا به زبان انگلیسی، اهمیت نداشتن شرط سن و حتی گپ تحصیلی شماست. این بدین معناست که شما برای تحصیل در مقطع کارشناسی، حتی در 40 سالگی و بدون داشتن مدرک زبان انگلیسی، می‌توانید برای این امر اقدام کنید و نگران موضوع گپ تحصیلی خود نباشید. چرا که این موضوع عموماً قابل‌توجیه است. اما برای دریافت بورسیه‌ی دانشگاهی، این امور به سادگی مرحله‌ی قبل نیست و شرط سن و گپ تحصیلی تاثیر زیادی در پذیرش درخواست شما خواهد گذاشت. برای بورسیه‌ی دانشگاهی ایتالیا، شرط سن را 18 تا 31 و در مواردی تا 35 سال  در نظر می‌گیرند و نبود گپ تحصیلی نیز بسیار مهم است.

مجوز کاری در زمان تحصیل رایگان در ایتالیا به زبان انگلیسی

قوانین کار در ایتالیا به دانشجویان مقطع کارشناسی، اجازه‌ی 10 ساعت کار قانونی در هفته، به دانشجویان کارشناسی ارشد، 20 ساعت کار قانونی در هفته و به دانشجویان دکترا، اجازه کار قانونی تا سقف 30 ساعت در هفته به اضافه‌ی کار پژوهشی و دانشگاهی می‌دهد. مبلغی که دانشجویان از این کارها دریافت می‌کنند حدود 10 یورو در هر ساعت است. پس شما در هنگام تحصیل رایگان در ایتالیا به زبان انگلیسی، علاوه بر این‌که شهریه‌ای پرداخت نمی‌کنید، اجازه‌ی کار قانونی نیز دارید. همچنین باید بدانید که اگرچه تحصیل رایگان در ایتالیا به زبان انگلیسی راحت‌تر از تحصیل به زبان ایتالیایی است، اما دانستن زبان ایتالیایی در بازار کار ایتالیا به شما کمک فراوانی می‌کند. دانشجویانی که به زبان ایتالیایی مسلط هستند، موقعیت‌های کاری بیشتری در ایتالیا پیش روی خود دارند.

آیا دانشجویانی که به صورت رایگان و به زبان انگلیسی در ایتالیا تحصیل می‌کنند، امکان دریافت ویزای همراه را دارند؟

دریافت ویزای همراه نیز ممکن است یکی از دغدغه‌های دانشجویان باشد. باید بدانید که این کار ممکن است و اولین شرط آن ارائه مدرک تمکن مالی است(مبلغی حدود 8500 یورو) . یعنی دانشجو باید ثابت کند که توانایی مالی برای گذران زندگی خود و همسر یا فرزندانش را دارد. همچنین ارائه مدارکی دال بر داشتن منزل مناسب برای زندگی دو یا چند نفر نیز ضروری است. به فاصله 6 ماه پس از آن‌که اداره مهاجرت ایتالیا، تاییدیه ورود فرد را صادر کند، وی می‌تواند برای اخذ ویزای همراه اقدام نماید. همسر، فرزند یا والدین دانشجو، ابتدا باید با ویزای توریستی وارد ایتالیا شوند و سپس مراحل اخذ ویزا را پیگیری کنند.

آیا دانشجویان هنگام تحصیل رایگان در ایتالیا به زبان انگلیسی، حقوق دریافت می‌کنند؟

شما به عنوان دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی در ایتالیا، اجازه‌ی کار قانونی دارید و می‌توانید حقوق و درآمد داشته باشید. اما دریافت حقوق به عنوان دانشجو در دانشگاه‌های ایتالیا، فقط در مقطع دکترا امکان‌پذیر است. چرا که تحصیل در مقطع دکترا نوعی شغل محسوب می‌شود و استاد موظف است بابت دستیاری یا انجام پروژه‌ها، به شما حقوق بدهد. بیشتر رشته‌های این مقطع در ایتالیا به زبان انگلیسی ارائه می‌شوند و از این بابت دانشجویان انگلیسی زبان تحصیل راحت‌تری خواهند داشت.

سخن پایانی

همان طور که دیدیم تحصیل رایگان در ایتالیا به زبان انگلیسی کار چندان مشکلی نیست و گزینه‌های زیادی پیش روی شما قرار دارد. این موضوع و وجود بورسیه استانی در ایتالیا، این کشور را به یکی از کشورهای مهم دانشجویی در جهان تبدیل کرده است. پس اگر شما هم قصد ادامه تحصیل به زبان انگلیسی را دارید و یادگیری یک زبان سوم برایتان دشوار است و از طرفی دریافت بورسیه و تحصیل رایگان، یکی از فاکتورهای مهم شما برای اپلای است، کشور ایتالیا را از دست ندهید. ما نیز در این راه شما را تنها نخواهیم گذاشت و اگر در دریافت بورسیه با مشکلاتی روبرو هستید، کافی است با ما تماس بگیرید تا به شما کمک کنیم در کوتاه‌ترین زمان و به بهترین نحو مدارک خود را برای ارسال آماده کنید تا شانس بیشتری برای اخذ بورسیه از دانشگاه‌های معتبر داشته باشید.

مبلمان...
ما را در سایت مبلمان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : shadi sshadon بازدید : 167 تاريخ : جمعه 27 فروردين 1400 ساعت: 22:42

مقدمه

در سال‌های اخیر، موج مهاجرت به سمت کشورهای اروپایی افزایش چشم‌گیری پیدا کرده است. این مهاجرت‌ها هم به قصد کار و هم تحصیل بوده است و دلیل انتخاب اروپا برای مهاجران، علاوه بر نزدیکی به ایران، یافتنِ آسان‌ترِ کار و ارزان‌بودن هزینه‌های زندگی است.

کلان‌شهرهای اروپایی امروزه مانند همه کلان‌شهرهای جهان، مسائلی مانند ازدیاد جمعیت، آلودگی هوا و گرانی دارند. به همین دلیل بسیاری از افرادی که قصد مهاجرت به اروپا را دارند، ممکن است ترجیح دهند که کشور یا شهری را برای زندگی و تحصیل انتخاب کنند که ارزان، کم‌جمعیت، امن و آرام باشد.

اگر شما نیز برای تحصیل در یک کشور اروپایی، چنین پارامترهایی را در نظر می‌گیرید، شاید انتخاب کشورهای حوزه اسکاندیناوی، بهترین انتخاب برای شما باشد. ما امروز از میان این کشورها، به معرفی کشور فنلاند، شرایط تحصیل، بورسیه تحصیلی فنلاند و زندگی در این کشور می‌پردازیم. به دلیل موقعیت جغرافیایی و دورتر بودن کشورهای اسکاندیناوی از ایران، ممکن است اطلاعات ما راجع به شرایط اجتماعی، اقتصادی و تحصیلی این کشورها کمتر باشد.

ما در این نوشته سعی داریم اطلاعاتی کلی و مفید از زندگی و تحصیل در کشور فنلاند و همچنین بورسیه تحصیلی فنلاند در اختیار شما قرار دهیم که چنانچه در اندیشه‌ی مهاجرت هستید، کشور فنلاند را نیز در گوشه ذهن خود به عنوان یکی از گزینه‌های مطلوب نگه دارید.

چرا برای تحصیل در فنلاند نیاز به بورسیه داریم؟

در فنلاند نیز مانند سایر کشورهای اتحادیه اروپا، تحصیل رایگان است؛ اما این تحصیلِ رایگان، مادامی شامل حال شما می‌شود که به زبان فنلاندی درس بخوانید. تحصیل به زبان انگلیسی در فنلاند امری رایج است و بسیاری از دانشجویان بین‌المللی به زبان انگلیسی در این کشور تحصیل می‌کنند. اما باید در نظر داشت که تحصیل به زبان انگلیسی رایگان نیست و چنانچه شما قصد تحصیل در کشور فنلاند را داشته باشید، از همان ابتدا باید به دنبال بورسیه تحصیلی فنلاند باشید.

هزینه تحصیل در فنلاند

هزینه تحصیل شما در دانشگاه‌های خصوصی و بین‌المللی، بین 12000 تا 15000 یورو در سال است و در دانشکاه‌های دولتی هم این هزینه کمتر از 4000 یورو در سال نیست. این مبلغ در دانشگاه‌های دولتی گاه ممکن است تا 11000 یورو در سال نیز باشد. اما این هزینه‌ها صرفاً برای مقاطع لیسانس و فوق لیسانس است و در مقطع دکترا، شما هیچ شهریه‌ای نمی‌پردازید. هرچند تامین هزینه‌های زندگی بر عهده خودتان است. اما خیلی از دانشگاه‌ها کمک‌هزینه‌هایی به دانشجویان دکترا اعطا می‌کنند.

حسن تحصیل در فنلاند این است که شما می‌توانید در سال اول تحصیل خود هزینه‌ی تحصیل را بپردازید. سپس در طول این یک سال زبان فنلاندی بیاموزید و ادامه تحصیل خود را رایگان سپری کنید. یعنی حتی اگر شما موفق به دریافت بورسیه تحصیلی فنلاند هم نشوید، کماکان راه تحصیل رایگان پیش روی شما باز است. از طرفی یادگیری زبان فنلاندی می‌تواند بعد از فارغ‌التحصیلی، شانس یافتن کار را برای شما به طرز چشم‌گیری افزایش دهد. چرا که فنلاند به دلیل جمعیت کمی که دارد، با کمبود نیروی کار رو‌به‌روست و به شدت از نیروی کار متخصص استقبال می‌کند.

شرایط اخذ بورسیه تحصیلی فنلاند

شرایط اخذ بورسیه تحصیلی فنلاند چندان دشوار نیست. چرا که شرط سنی و گپ تحصیلی برای تحصیل در فنلاند اهمیت ندارد و شما در سن بالای 30 سال نیز می‌توانید برای تحصیل در مقطع لیسانس اقدام کنید. از طرفی همان طور که گفتیم تحصیل به زبان انگلیسی در این کشور رایج است و این امر، راه را برای بسیاری از دانشجویان بین‌المللی هموار می‌کند. اما باید توجه داشت که شرط دریافت بورسیه تحصیلی فنلاند نیز مانند بسیاری از کشورهای جهان، شایستگی و توانایی علمی دانشجو است.

داشتن مقالات و پژوهش‌های مرتبط با رشته تحصیلی خود، شانس شما را برای دریافت بورسیه تحصیلی فنلاند چند برابر می‌کند. ارائه‌ی این مدارک، در همه‌ی مقاطع تحصیلی وجود دارد و حتی در مقطع لیسانس می‌تواند برای دریافت بورسیه تحصیلی فنلاند راه‌گشا باشد. به علاوه این‌که، چنانچه شما قصد تحصیل در دانشگاه‌های علمی کاربردی این کشور را داشته باشید، ارائه مدرکی دال بر فعالیت و سابقه کار فنی و حرفه‌ای شما نیز ضروری است.

نحوه اقدام برای بورسیه تحصیلی فنلاند

اقدام برای بورسیه تحصیلی فنلاند، مانند دیگر دانشگاه‌های جهان از طریق مراجعه به سایت‌های دانشگاه‌ها و یا ارتباط با اساتید در مقاطع بالا امکان‌پذیر است. اگر در این زمینه نیاز به کمک و هم‌فکری دارید، کارشناسان ما در موسسه‌ی مشاوره‌ی آریا شما را در این راه تنها نمی‌گذارند و از اولین قدم یعنی پیدا کردن بورسیه مطابق با شرایط شما تا آخرین قدم یعنی اخذ ویزا همراه شما خواهند بود.

اما ذکر این نکته ضروری است که ارائه‌ی ریزنمرات عالی و ارائه مدارکی دال بر شایستگی تحصیلی شماست که می‌تواند امکان دریافت بورسیه تحصیلی فنلاند را برای شما میسر کند. همچنین به دلیل این‌که بعضی دانشگاه‌ها امتیاز یا نمرات خاصی برای پرداخت بورس در نظر می‌گیرند، صحبت از طرحی کلی برای دریافت بورسیه تحصیلی فنلاند نمی‌توان کرد و هر دانشگاه با توجه به قوانین خود، بورسیه‌ها را ارائه می‌دهد.

زمان مناسب برای ارائه درخواست بورسیه تحصیلی فنلاند

در فنلاند هم مانند بسیاری از کشورها، سال تحصیلی از سپتامبر آغاز می‌شود. زمان مناسب برای درخواست بورسیه تحصیلی فنلاند از ماه نوامبر تا فوریه است و گاه ممکن است در ژانویه بسته شود. این زمان‌بندی ممکن است از دانشگاهی به دانشگاه دیگر و از مقطعی به مقطع دیگر تفاوت کند.

برای درخواست بورسیه تحصیلی فنلاند در مقطع دکترا نیز گاه می‌توان در طول سال درخواست داد و یا با توجه به زمان‌بندی خاصی که هر دانشگاه در نظر می‌گیرد. از طرفی برای ارائه درخواست بورسیه‌های دولتی نیز زمان‌بندی خاصی وجود دارد که هر نهاد یا موسسه، زمان‌بندی خود را به صورت مجزا اعلام می‌کند. برای داشتن اطلاعات به روز در مورد بورسیه تحصیلی فنلاند ارتباط خود را با ما حفظ کنید.

انواع بورسیه تحصیلی فنلاند (دولتی و دانشگاهی)

بورسیه تحصیلی فنلاند به دو نوع بورسیه دانشگاهی و بورسیه دولتی تقسیم می‌شود. بورسیه دانشگاهی، بورسیه‌ای است که هر ساله دانشگاه‌های فنلاند مانند بسیاری از دانشگاه‌های دنیا به دانشجویان ممتاز بین‌المللی اعطا می‌کنند. بیشتر این بورس‌ها به دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا تعلق می‌گیرد. اما چنین نیست که شما نتوانید در مقطع لیسانس، برای خود بورسیه دانشگاهی پیدا کنید. هر دانشگاه شرایط و قوانین خاص خود را برای ارائه بورسیه‌های تحصیلی دارد.

همچنین خود این بورسیه‌های تحصیلی به دو نوع بورسیه‌های دانشگاهی و بورسیه‌های دانشگاه‌های علوم کاربردی که تعدادشان در فنلاند زیاد است و جزو بهترین دانشگاه‌های جهان هستند، تقسیم می‌شوند. بورسیه دولتی نیز بورسیه‌ای است که دولت فنلاند هر ساله به دانشجویان بین‌المللی خارج از اتحادیه اروپا اعطا می‌نماید.

برای مثال بورسیه CIMO که تقریبا هر سال برای تحصیل در مقاطع دکترا و یا دوره‌های پست‌دکترا و فلوشیپ ارائه می‌شود. برای سال 2021 دانشگاه‌های فنلاند، شرایط ویژه و برنامه‌های جامعی برای دانشجویان بین‌المللی در نظر گرفته‌اند. نزدیک به 400 بورسیه در هر سه مقطع تحصیلی ارائه شده است که به زبان انگلیسی و با ارائه مدرک آیلتس یا تافل ممکن است. با مراجعه به سایت‌های دانشگاه‌های فنلاند می‌توانید از بورسیه تحصیلی فنلاند به طور کامل با خبر شوید.

بورسیه‌های تحصیلی فنلاند در مقطع کارشناسی

در فنلاند دانشجوی مقطع کارشناسی می‌تواند با ارائه‌ی طرح‌های پژوهشی و مقالات علمی بورسیه‌هایی دریافت کند که تا حدودی کفاف زندگی دانشجویی وی را بدهد. اما بورسیه‌های بهتری نیز هر ساله ارائه می‌شوند که می‌توانید در زمینه بورسیه تحصیلی فنلاند در مقطع لیسانس به آن‌ها نیز فکر کنید. چند نمونه از بهترین بورسیه های تحصیلی فنلاند در این مقطع برای سال 2021 عبارتند از :

  1. بورسیه دانشگاه اوولو: این دانشگاه در سال پیش رو، برای همه‌ی رشته‌ها و دانشجویان بین‌المللی خارج از اتحادیه اروپا بورسیه در نظر گرفته است. با اخذ این بورسیه تحصیلی فنلاند، شهریه‌ی شما صفر می‌شود.
  2. بورسیه دانشگاه تامپره: برای رشته‌های علوم کاربردی، مهندسی، کامپیوتر، تجارت و مدیریت تکنولوژی بورسیه در نظر گرفته است که این بورسیه، از 25 درصد تا 50 درصد شهریه را پوشش می‌دهد.

بورسیه‌تحصیلی فنلاند در مقطع کارشناسی ارشد

بورسیه تحصیلی فنلاند در مقطع کارشناسی ارشد، تنوع بیشتری دارد و اخذ آن نیز راحت‌تر است. بعضی از بورسیه‌های خوب برای سال تحصیلی جدید در فنلاند عباتند از:

  1. بورسیه دانشگاه هلسینکی: این بورسیه سه حالت دارد:

حالت اول: شهریه دانشگاه به علاوه هزار یورو خرجی ماهانه

حالت دوم: صرفاً شهریه را صفر می‌کند و هزینه‌ی زندگی بر عهده خود دانشجوست.

حالت سوم: تنها کمک‌هزینه‌ای 1000 یورویی به صورت ماهانه دارد بدون اینکه شهریه را پرداخت کند. دستیابی به هر کدام از این سه بورس، به عنوان گزینه‌های خوب در مورد بورسیه تحصیلی فنلاند بستگی به توانایی علمی و نمرات شما دارد.

  1. دانشگاه هلسینکی: دانشگاه هلسینکی هر ساله بورسیه دیگری نیز دارد که ماهیانه حدود 1000 تا 1500 یورو است و تا سه سال به دانشجویان بین‌المللی کارشناسی ارشد اعطا می‌شود که بتوانند از پس هزینه‌های زندگی در فنلاند برآیند.
  2. بورسیه دانشگاه تامپره: این بورسیه نیز بورسیه‌ای خوب برای دانشجویان بین‌المللی‌ای است که قصد تحصیل در فنلاند به زبان انگلیسی دارند. این بورسیه از 50 تا 100 درصد شهریه را پوشش می‌دهد.
  3. بورسیه دانشگاه تامپره: همچنین این دانشگاه بورسیه‌ای دیگر نیز دارد که به دانشجویان ممتاز بین‌المللی تعلق می‌گیرد و نه تنها شهریه را صفر می‌کند، بلکه کمک‌هزینه‌ای 7000 یورویی نیز به مدت دو سال برای دانشجویان کارشناسی ارشد در نظر می‌گیرد. این بورسیه نیز در زمینه بورسیه تحصیلی فنلاند، بورسیه‌ای بسیار شاخص محسوب می‌شود و با توجه به دانشگاه ارائه‌دهنده، بورسیه‌ای پر طرفدار است.
  4. بورسیه دانشگاه اوولو: به دانشجویان ممتاز بین‌المللی به مدت 2 سال با پوشش شهریه از 50 تا 75 درصدی اعطا می‌شود. این بورس، به 2 طریق ارائه می‌شود:

روش اول: به دانشجویان کارشناسی ارشد رشته‌های تجارت (اقتصاد، مالی، مدیریت و بازاریابی) به مدت 2 سال با پوشش 50 درصدی شهریه.

روش دوم: به دانشجویان کارشناسی ارشد رشته‌هایی غیر از رشته‌های حوزه تجارت به مدت 2 سال و یا داوطلبان تحصیل در رشته‌های مربوط به تعلیم و آموزش‌های بین‌فرهنگی به مدت 5 سال با پوشش 75 درصدی شهریه.

برای سال پیش رو، دانشگاه اوولو بورسیه دیگری نیز در نظر گرفته است که به دانشجویان کارشناسی ارشد تعلق می‌گیرد. اما برای نگهداری این بورس، دانشجو باید در سال اول حد نصاب نمره قبولی را کسب کند وگرنه نه تنها بورسیه دانشجو قطع می‌شود، بلکه موظف به بازپرداخت بورسیه سال اول خود نیز است. این بورسیه تحصیلی فنلاند نیز به مدت 2 سال به دانشجویان کارشناسی ارشد اعطا می‌شود.

  1. بورسیه دانشگاه آلتو: این بورسیه نیز یک بورسیه خوب در زمینه بورسیه تحصیلی فنلاند برای دانشجویان کارشناسی ارشد بین‌المللیِ خارج از اتحادیه اروپا در سال پیش رو است که به دو طریق اعطا می‌شود:

نوع اول: به بورسیه گلد معروف است که تمام شهریه، هزینه‌های جانبی تحصیل و هزینه زندگی دانشجو را پوشش می‌دهد.

نوع دوم: دانشجو تنها می‌تواند از یکی از امکانات بالا برخوردار شود. یعنی یا شهریه را به طور کامل صفر کند و یا کمک‌هزینه‌ی زندگی دریافت نماید.

بورسیه‌های تحصیلی فنلاند در مقطع دکترا

تقریباً تمام دانشجویان مقطع دکترا بورسیه‌ تحصیلی فنلاند را دریافت می‌کنند. به علاوه دانشجویان در این مقطع می‌توانند به عنوان دستیار اساتید مشغول به کار شوند و حقوق بگیرند. پس از آنجایی که همه‌ی دانشجویان مقطع دکترا شانس دریافت بورسیه را دارند، معرفی همه بورسیه‌های این مقطع امکان‌پذیر نیست و برای اطلاع از این بورس‌ها باید به سایت‌های خود دانشگاه‌ها مراجعه کنید و یا با کارشناسان ما تماس بگیرید و با توجه به رشته‌ی تحصیلی، بورسیه مورد نظر خود را انتخاب کنید. اما در مقطع دکترا عموماً بورسیه‌های دولتی خوبی نیز در زمینه بورسیه تحصیلی فنلاند یافت می‌شود که همان طور که در بالا اشاره شد، هر ساله از طرف موسسات مختلف برای کمک به دانشجویان ممتاز دکترا به ایشان اعطا می‌گردد. برخی از این بورسیه‌ها را در زیر می‌توانید ببینید:

بورسیه دولتی CIMO: احتمالا هنگام جست‌و‌جو در مورد بورسیه تحصیلی فنلاند، این نام را زیاد دیده یا شنیده‌اید. این بورس، یکی از بورسیه‌های دولتی معروف فنلاند است که هر ساله به دانشجویان دکترا و یا کسانی که قصد گذراندن دوره‌های فلوشیپ را در این کشور دارند، اعطا می‌شود. مبلغ آن حدود 1500 یورو در ماه است و از 3 تا 12 ماه را پوشش می‌دهد. اما هزینه‌ی بیمه و بعضی هزینه‌های زندگی بر عهده‌ی خود شخص است. دانشجویان و داوطلبان برای دریافت این بورسیه باید حداقل از 5 ماه قبل اقدام نمایند.

بورسیه EDUFI: این بورسیه تقریبا هر سال ارائه می‎‌شود و مبلغش 1500یورو در ماه و به مدت سه تا دوازده ماه است.

UNU-WIDER: این بورسیه نیز بورسیه‌ای دولتی و معروف از میان انواع بورسیه تحصیلی فنلاند است که به مدت سه سال و به مبلغ 16000 یورو به دانشجویان اعطا می‌شود.

همچنین بورسیه خوب دیگری نیز در این مقطع، مانند هر سال ارائه می‌شود که متعلق به دانشگاه تورکو است:

بورسیه دانشگاه تورکو: این بورسیه نیز هر ساله به 5 نفر داوطلب دوره‌ی پست‌دکترا اعطا می‌شود و و مبلغی را به عنوان حقوق برای ایشان در نظر می‌گیرد. این بورسیه برای سال 2021 مبلغ 3000 یورو در ماه را به مدت 5 سال برای محققان در نظر گرفته است.

برترین دانشگاه‌های فنلاند

علی‌رغم این‌که نظام آموزش عالی فنلاند در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی سابقه‌ی کمتری دارد، نام دانشگاه‌های این کشور هر ساله در رتبه‌بندی‌های جهانی دیده می‌شود. در سال 2018 نام 10 دانشگاه این کشور در رتبه‌بندی کیو-اس به چشم می‌خورد که از این میان دانشگاه هلسینکی توانسته بود رتبه 102 جهانی را به خود اختصاص دهد. در این قسمت سعی می‌کنیم چند دانشگاه برتر فنلاند را که در رتبه‌بندی جهانی جزو 300 دانشگاه برتر جهان هستند، معرفی کنیم. این معرفی می‌تواند به شما در باب بورسیه تحصیلی فنلاند و آشنایی بیشتر با دانشگاه‌های این کشور کمک کند.

  1. دانشگاه هلسینکی:قدیمی‌ترین دانشگاه فنلاند است که در سال 1640 تاسیس شد و در هلسینکی، پایتخت این کشور واقع شده است. این دانشگاه را پیش‌تر با عنوان رویال آکادمی تورکو می‌شناختند. همان طور که گفتیم این دانشگاه در سال 2018، رتبه 102 جهان را کسب کرد.
  2. دانشگاه آلتو: این دانشگاه نیز که در هلسینکی واقع شده است، اولین بار در سال 2010 با عنوان دانشکده تکنولوژی، اقتصاد و هنر و طراحی هلسینکی تاسیس شد و اکنون تبدیل به دومین دانشگاه معتبر فنلاند شده است و رتبه 137جهان را نیز داراست.
  3. دانشگاه تورکو:دومین دانشگاه بزرگ فنلاند است که در سال 1920 تاسیس شد و بیش از 20000 دانشجو در مقاطع مختلف دارد و با رتبه 276 جهانی جزو دانشگاه‌های معتبر دنیاست که هر ساله فارغ‌التحصیلان زیادی را برای تحقیق و همکاری، به دانشگاه‌های سراسر جهان می‌فرستند.
  4. دانشگاه ییواسکیلا: در سال 1934 تاسیس شد و با رتبه 357 جهانی و 6 دانشکده‌ی بزرگ و بالغ بر 15000 دانشجو، یکی از دانشگا‌های معروف در اروپاست.
  5. دانشگاه فنلاند شرقی: هفتمین دانشگاه برتر فنلاند است؛ با رتبه حدود 460 جهانی و 4 دانشکده بزرگ در فنلاند. این دانشگاه که در سال 2010 تاسیس شد و اکنون بالغ بر 15000 دانشجو در مقاطع تحصیلی مختلف در آن مشغول به تحصیل هستند، روابط بسیار خوبی در زمینه امور تحقیقاتی و همکاری‌های بین‌المللی با دیگر دانشگاه‌های مهم جهان دارد.
  6. دانشگاه تامپره:این دانشگاه با رتبه 380 جهانی یکی از بهترین دانشگاه‌های جهان است.در سال 2019 دانشگاه فنی تامپره و دانشگاه تامپره با هم ادغام شدند و اکنون این دانشگاه، یکی از بزرگ‌ترین و پر‌جمعیت‌ترین دانشگاه‌های فنلاند است که تقریباً برای همه‌ی رشته‌های تحصیلی از رشته‌های مهندسی و کامپیوتر و تجارت گرفته تا بهداشت و سلامت و علوم انسانی و اجتماعی گزینه‌هایی برای دانشجویان بین‌المللی دارد.
  7. دانشگاه اوولو:این دانشگاه نیز با 16000 دانشجو و رتبه 400 جهانی یکی از بزرگ‌ترین و معتبرترین دانشگاه‌های دولتی فنلاند است. اگر در علم و تحصیلات، به دنبال کنجکاوی در زمینه‌ی تکنولوژی، افزایش رفاه بشر از این طریق و کشف جهان و افق‌های جدید هستید، این دانشگاه، می‌تواند دانشگاه شما باشد.
  8. دانشگاه آبو آکادمی:با رتبه حدود 500 جهانی و دانشکده‌های زیادی که در زمینه‌های متنوع از جمله، آموزش، علوم انسانی و اجتماعی و فناوری دارد، یکی از بهترین گزینه‌هایی است که برای بورسیه تحصیلی فنلاند پیش روی دانشجویان است.
  9. دانشگاه لاپینرانتا: این دانشگاه در رشته‌های مربوط به فناوری و اقتصاد جزو برترین‌ دانشگاه‌های جهان است و با رتبه 338 جهانی و حدود 15000 دانشجو، یکی از مراکز پیشرو در این دسته از رشته‌ها محسوب می‌شود.

مدارک مورد نیاز برای بورسیه تحصیلی فنلاند

در مقطع کارشناسی مدارک زیر مورد نیاز است:

  1. کپی دیپلم دبیرستان
  2. مدرک قبولی در آزمون پذیرش یا SAT
  3. ریزنمرات دبیرستان

برای تحصیل در مقطع لیسانس، ارائه مدرک زبان ضروری نیست. اما سطح زبان دانشجو باید تا اندازه‌ای باشد که بتواند در این کشور به زبان انگلیسی درس بخواند.

نکته جالب دیگری که در مورد تحصیل در فنلاند وجود دارد این است که شما می‌توانید تا 6 رشته را انتخاب کنید و از میان رشته‌های انتخابی شما در فرم درخواستی، در یک رشته با توجه به نمراتتان پذیرفته خواهید شد. این بدین معناست که شانس پذیرفته شدن در دانشگاه‌های فنلاند بسیار زیاد است.

برای مقطع کارشناسی ارشد، مدارک زیر مورد نیاز است:

  1. مدرک کارشناسی و ریزنمرات دوره کارشناسی
  2. انگیزه‌نامه
  3. رزومه
  4. مدرک زبان انگلیسی، فنلاندی یا سوئدی

اگر برای تحصیل در دانشگاه‌های علمی‌کاربردی این کشور اقدام می‌کنید، ارائه مدارکی دال بر داشتن سه سال تجربه حرفه‌ای نیز ضروری است.

برای تحصیل در مقطع دکترا مدارک زیر مورد نیاز است:

  1. ریزنمرات کارشناسی ارشد
  2. مقاله ISI
  3. رزومه
  4. انگیزه‌نامه
  5. توصیه‌نامه اساتید
  6. مدرک آیلتس حداقل 7 یا مدرک زبان فنلاندی یا سوئدی

برای گذراندن دوره پست‌دکترا یا فلوشیپ مدارک زیر مورد نیاز است:

  1. پروپوزال از طرح خود
  2. رزومه
  3. انگیزه‌نامه

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی فنلاند

  1. پاسپورت معتبر
  2. نامه رسمی پذیرش از دانشگاه مورد نظر
  3. ارائه مدرک تمکن مالی: مدارکی دال بر اثبات داشتن سرمایه کافی جهت تامین هزینه‌های شخصی که برای کشور فنلاند حدود 6000 تا 7000 یورو است.

(چنانچه شما بورسیه تحصیلی دریافت می‌کنید نیازی به ارائه این مدرک نیست)

  1. عکس پرسنلی
  2. بیمه یک ساله معتبر
  3. مدارک فارغ‌التحصیلی ترجمه‌شده با تایید دادگستری

بررسی این مدارک دو تا سه ماه طول می‌کشد پس سعی کنید چند ماه قبل از شروع ترم تحصیلی خود، اقدامات مربوط به ویزا را انجام دهید.

گرفتن ویزای تحصیلی برای زمانی است که دوره آموزشی شما بیش از 3 ماه باشد. یعنی اگر برای یک دوره فلوشیپ سه ماهه نیاز به سفر به فنلاند داشته باشید، نیازی به اخذ ویزای تحصیلی نیست.

همچنین ویزای تحصیلی برای مدت یک یا دو سال صادر می‌شود و تا زمانی که تحصیل شما پایان ‌یابد قابل‌تمدید است. تحصیل در فنلاند، در مقطع لیسانس 3 ساله (اگر برای دانشگاه‌های علمی کاربردی اقدام کنید، تحصیلتان یک سال و نیم بیشتر به طول می‌انجامد) در ارشد 2 ساله و در دکترا 4 ساله است.

هزینه زندگی در فنلاند

هزینه زندگی در هر کشوری بستگی به میزان خرج و مخارج شما و روحیات خودتان دارد. اگر فرد ولخرجی نیستید، با 500 تا 600 یورو نیز می‌توانید به راحتی در فنلاند زندگی کنید و در صورتی که بیشتر هزینه کنید، ممکن است هزینه‌های شما، حدود 700 تا 900 یورو در ماه باشد. البته ممکن است در شهرهای بزرگ‌تر این هزینه بیشتر باشد. ولی به طور کلی زندگی در فنلاند در مقایسه با سایر کشورهای اسکاندیناوی بسیار ارزان‌تر است.

آیا تحصیل در فنلاند به زبان انگلیسی ممکن است؟

بله در هر سه مقطع، تحصیل به زبان انگلیسی در فنلاند ممکن است. اما همان طور که اشاره شد در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، تحصیل به زبان انگلیسی رایگان نیست. در نتیجه شما باید برای تامین هزینه‌های تحصیلی خود به دنبال بورسیه تحصیلی فنلاند باشید.

آیا تحصیل در فنلاند بدون مدرک زبان ممکن است؟

در مقطع لیسانس امکان‌پذیر است ولی باید از سطح زبان انگلیسی خوبی برخوردار بود تا بتوان دروس را با موفقیت گذراند. اما برای مقاطع بالاتر ارائه نمره زبان ایلتس بالای 5 و 6  برای کارشناسی ارشد و نمره بالای 7 برای مقطع دکترا ضروری است.

سخن پایانی

یکی از سخت‌ترین بخش‌های اخذ بورسیه تحصیلی به خصوص بورسیه تحصیلی فنلاند، پیدا کردن بورسیه‌ی مناسب با شرایط شما و در مقاطع بالا، پیدا کردن استادی است که شما را ساپورت بکند. به همین منظور ما در موسسه‌ی مشاوره‌ی آریا از تجربه‌ی 15 ساله‌ی خود در زمینه‌ی مهاجرت تحصیلی و قدرت خود در مکاتبه با دانشگاه‌ها و اساتید استفاده می‌کنیم و پرونده‌ی شما را در کوتاه‌ترین زمان ممکن به سرانجام می‌رسانیم. با همراهی یک فرد حرفه‌ای در زمینه‌ی مهاجرت تحصیلی شما سریع‌تر به هدف نهایی خود یعنی مهاجرت به نروژ، یکی از با کیفیت‌ترین کشورهای اروپایی دست پیدا می‌کنید.

مبلمان...
ما را در سایت مبلمان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : shadi sshadon بازدید : 171 تاريخ : جمعه 27 فروردين 1400 ساعت: 22:31

هنگام ارائه درخواست ویزای تحصیلی ایتالیا، در میان مدارک مختلفی که از شما خواسته می‌شود، لازم است مدرکی دال بر تمکن مالی نیز ارائه کنید. مدرک تمکن مالی برای ویزای تحصیلی ایتالیا تضمینی برای این است که امکانات مالی کافی برای مدت اقامت خود در ایتالیا را دارید.

گواهی تمکن مالی چیست؟

گواهی تمکن مالی برای ویزای تحصیلی ایتالیا در واقع مدرکی رسمی است که بانک صادر می‌کند. در این گواهی موجودی حساب‌های شما و برابر ارزی آن به یورو قید می‌شود. گواهی تمکن مالی مانده حساب و تراکنش مالی شما را نشان می‌دهد.

علاوه بر نامه‌ای که از بانک می‌گیرید، هر یک از مدارک زیر نیز می‌توانند مدرک کافی برای گواهی تمکن مالی  محسوب شود:

  • گردش حساب بانکی اصلی متقاضی (به هر واحد پولی). این گردش فقط تا 30 روز معتبر است. (برای حساب کوتاه مدت)
  • گواهی سپرده ثابت بلند مدت

مدارک مورد نیاز جهت دریافت گواهی تمکن مالی از بانک

برای گرفتن گواهی تمکن مالی برای ویزای تحصیلی ایتالیا، باید مدارک زیر را به بانک اصلی خود ارائه کنید:

  1. کارت ملی دانشجو؛
  2. اصل و کپی پاسپورت دانشجو؛
  3. فرم درخواست صدور گواهی تمکن مالی.

برای کسانی که به دیگری وکالت می‌دهند، ارائه اصل وکالت نامه نماینده قانونی نیز لازم است.

نکاتی که در مورد گواهی تمکن مالی باید بدانید

برای اینکه گواهی تمکن مالی برای ویزای تحصیلی ایتالیای شما از اعتبار لازم و کافی برخوردار باشد، گواهی تمکن مالی باید شرایط زیر را داشته باشد:

  1. گواهی تمکن مالی در سربرگ بانک اصلی شما صادر شود؛
  2. گواهی تمکن مالی باید به نام دانشجو یا اقدام کننده صادر شود؛
  3. گواهی تمکن مالی باید اطلاعات تماس بانک شامل آدرس پستی، شماره تماس، ایمیل بانک را داشته باشد؛
  4. گواهی تمکن مالی باید دارای شماره حساب دانشجو باشد؛
  5. حسابی که برای آن گواهی تمکن مالی می‌گیرید باید بیش از شش ماه قبل باز شده باشد؛
  6. بهتر است کل پولتان از شش ماه قبل در حسابتان بوده باشد؛
  7. حتی المقدور تا زمانی که وضعیت ویزای دانشجویی ایتالیای شما مشخص نشده است، پول را از حساب خود خارج نکنید؛
  8. اگر پولی که در حسابتان است کمی بیشتر از مبلغی باشد که دانشگاه محل تحصیل شما در ایتالیا یا سفارت از شما خواسته است، بهتر است. توجه کنید که اگر پول موجود در حساب بانکی شما خیلی بیشتر از مبلغ مورد نیاز باشد، ممکن است تاثیر منفی در پرونده‌تان داشته باشد.

مقدار تمکن مالی برای ویزای تحصیلی ایتالیا

گواهی تمکن مالی برای ویزای تحصیلی ایتالیا برای این است که تضمین شود شما در مدت اقامت در ایتالیا از عهده مخارج زندگی و تحصیل خود بر می‌آیید. بر اساس اطلاعات سایت سفارت ایتالیا مقدار پولی که باید ثابت کنید به صورت ماهیانه در اختیار خواهید داشت، حدود 460 یورو در ماه (کمتر از 6000 یورو در سال) است. این مقدار تمکن مالی، علاوه بر مدرک بیمه‌‌‌ی سلامت 150 یورویی است که باید هنگام ارائه‌ی مدارک برای گرفتن ویزای ایتالیا در پرونده‌ی خود داشته باشید.

شایان ذکر است که با ویزای تحصیلی ایتالیا می‌توانید از دفتر مهاجرت محلی اجازه کار بگیرید. البته برای درخواست اجازه کار، باید در ابتدا یک قرارداد استخدام امضا شده داشته باشید و آن را به دفتر مهاجرت محلی ارائه کنید. اما این کار پاره وقت نمی‌تواند جای گواهی تمکن مالی را بگیرد چرا که شما زمانی قادر به کار کردن خواهید بود که ویزای تحصیلی ایتالیای خود را گرفته باشید، وارد ایتالیا شده باشید، قرارداد خود را امضا کرده و اجازه کار خود را گرفته باشید. ضمن اینکه درآمد کار پاره وقت آنقدر نیست که بتواند شهریه‌ی تحصیل شما را پوشش دهد.

در صورت داشتن بورس نیازی به ارائه تمکن مالی است؟

داشتن بورس می‌تواند بخش تامین مدارک تامین و تمکن مالی را برای شما ساده‌تر کند. در صورتی که بورس شما فقط کمک هزینه است و تمام هزینه‌های شما را پوشش نمی‌دهد، لازم است گواهی تمکن مالی برای ویزای تحصیلی ایتالیا ارائه کنید. معمولاً رقم آن می‌تواند کمتر از رقمی باشد که سفارت یا دانشگاه درخواست کرده‌اند.

در صورتی که بورس تحصیلی شما تمام هزینه‌هایتان را پوشش می‌دهد، گواهی تمکن مالی ضروری نیست، اما بهتر است صورتحساب بانک را تهیه کنید.

آیا مبلغ تمکن مالی بلوکه می شود؟

مبلغ تمکن مالی برای ویزای تحصیلی ایتالیا بلوکه نمی‌شود اما بهتر است تا روز مصاحبه دست نگه دارید و پولی که برای گرفتن تمکن مالی در حسابتان گذاشته‌اید، از حساب خارج نکنید.

آیا حتما خود دانشجو باید تمکن مالی داشته باشد؟

نیازی نیست که خود دانشجو گواهی تمکن مالی برای ویزای تحصیلی ایتالیا ارائه کند. مدرک تمکن مالی که از طرف شخص یا خانواده او باشد، هر دو قابل قبول هستند. بنابراین کافی است دانشجو صورت حساب بانکی خود یا یکی از والدین خود را ارائه کند.

سخن پایانی

گواهی تمکن مالی برای ویزای دانشجویی ایتالیا نقش مهمی در گرفتن ویزای دانشجویی ایفا می‌کند؛ در واقع حتی ممکن است تمام مدارک شما عالی و بدون نقص باشد و تمام شرایط گرفتن ویزا را داشته باشید. اما نبودن گواهی تمکن مالی تمام رشته‌هایتان را پنبه خواهد کرد. بنابراین هر طور شده شرایط حساب خود را برای گرفتن گواهی تمکن مالی  مهیا کنید. اگر سوالات بیشتری در مورد گواهی تمکن مالی برای ویزای تحصیلی ایتالیا در ذهن شما نقش بسته است، می‌توانید همین حالا با ما تماس بگیرید تا با راهنمایی‌های لازم در این خصوص و دیگر نکات مورد نیاز شما برای تحصیل در ایتالیا خیال شما را آسوده کنیم.

مبلمان...
ما را در سایت مبلمان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : shadi sshadon بازدید : 162 تاريخ : چهارشنبه 25 فروردين 1400 ساعت: 23:15

مقدمه

تحصیل دکتری در ایتالیا : اگر سرچشمه دانشگاه را در اروپا بجوییم، به ایتالیا می‌رسیم. بنا به روایتی، قدیمی‌ترین دانشگاه‌های دنیا (دانشگاه بولونیا و پادوا) در ایتالیا تاسیس شده‌اند. شما در ایتالیا با میراث عظیمی از دانش و آموزش روبه‌رو می‌شوید و هر رشته‌ای را که بخواهید می‌توانید در دانشگاه‌های این کشور پیدا کنید.

این کشور با حدود 96 دانشگاه و بیش از  یک میلیون دانشجوی بین‌المللی، یکی از مقاصد مهم دانشجویی و تحصیلی در اروپاست. از طرفی، ایتالیا برای ما ایرانیان همواره یادآور فرهنگ مشابه، غذاهای خوشمزه، آب و هوای مطبوع و هنر و میراث فرهنگی غنی است. به همین دلیل این کشور یکی از کشورهای پرطرفدار در بین دانشجویان ایرانی محسوب می‌شود. در این مقاله، قصد داریم به تحصیل دکتری در ایتالیا بپردازیم و شرایط و امکانات تحصیل در این مقطع را برای شما با جزییات شرح دهیم.

مزایای تحصیل دکتری در ایتالیا

  • رنکینگ‌های بالای جهانی دانشگاه‌های ایتالیا
  • امکان تحصیل به زبان انگلیسی
  • وجود بورسیه استانی ایتالیا که در ادامه به توضیح آن می‌پردازیم.
  • وجود تعداد زیادی دانشگاه‌های دولتی در این کشور که یا توسط دولت و یا استان اداره می‌شوند و در نتیجه شهریه‌ی مناسبی دارند.
  • هزینه‌های مناسب زندگی
  • آب و هوای مناسب
  • امکان‌های تفریحی فراوان
  • دانشجو‌پذیر بودن ایتالیا

انواع دوره‌های دکتری در ایتالیا

دو نوع دوره دکترا در ایتالیا برگزار می‌شود و شما باید تحصیل دکتری در ایتالیا را با توجه به رشته‌ی خود، به یکی از این دو صورت بگذرانید:

  1. دوره‌ی PhD که توسط دانشگاه‌ها ارائه می‌شود.
  2. دیپلم آکادمیک پژوهشی که موسسات آموزش عالی هنر و موسیقی (Afams) آن را ارائه می‌دهند.

همچنین برخی دانشگاه‌های ایتالیا نیز دوره‌های دکترا را با همکاری دانشگاه‌های خارجی ارائه می‌کنند که به آن دکترای بین‌المللی یا دکترای صنعتی می‌گویند.

شرایط تحصیل

به طور کلی شرایط تحصیل دکترا در ایتالیا و اخذ پذیرش، ممکن است برای هر دانشگاه متفاوت باشد. اما معمولاً شما باید یک رزومه‌ی خوب ارائه کنید. در کنار نمرات امتحان زبان، مقاله و انگیزه‌نامه‌ی قوی و پروپوزال است. از همه مهم‌تر این‌که شما باید در یک مصاحبه‌ی آنلاین شفاهی نیز شرکت کنید. لازم به ذکر است که برای تحصیل دکترا در ایتالیا و ادامه تحصیل در دانشگاه‌های برتر این کشور، مانند همه‌ی دانشگاه‌های خوب دنیا، مساله‌ی گپ تحصیلی نیز مساله‌ی مهمی است.

آیا وجود استاد راهنما برای اخذ پذیرش تحصیلی در مقطع دکترا لازم است؟

بله. شما برای تحصیل دکتری در ایتالیا نیاز به یک یا چند سوپروایزر دارید که رساله‌ی خود را با ایشان پیگیری کنید. سوپروایزر تنها فردی است که شما در طول دوران تحصیل دکترا در ایتالیا دائما با او در تماس هستید و لازم است که گزارش کار و روند پیشروی تحقیق خود را برای او شرح دهید. شما می‌توانید قبل از اخذ پذیرش دکترا در ایتالیا، استاد پیدا کنید. با استاد در تماس باشید و در مورد رزومه و پروپوزال خود با وی صحبت کنید. استاد می‌توان شما را بپذیرد و سوپروایزر شما در هنگام تحصیل دکترا در ایتالیا باشد.

روش ارزیابی

روش ارزیابی دانشجو برای تحصیل دکترا در ایتالیا، از طریق مصاحبه‌ی آنلاین است. همان‌طور که گفتیم، شما باید با استاد یا استادان خود در یک مصاحبه یا امتحان شفاهی و حضوری شرکت کنید تا آن‌ها توان علمی شما، میزان اشراف شما به رشته‌تان و انگیزه‌ی شما را بسنجند و در مورد پروپوزال شما تصمیم‌گیری کنند.

آیا امکان تحصیل دکتری در کشور ایتالیا به زبان انگلیسی وجود دارد؟

بله، تحصیل دکتری در ایتالیا به زبان انگلیسی تقریباً در هر رشته‌ای امکان‌پذیر است. فقط کافی است که نمره‌ی زبان شما 6 به بالا باشد. حتی در بعضی رشته‌ها و دانشگاه‌ها، با نمره کمتر نیز می‌توانید به تحصیل دکتری در ایتالیا مشغول شوید. بیشتر دانشگاه‌های ایتالیا امکان تحصیل دکتری در ایتالیا را به زبان انگلیسی دارند. از این میان، چند دانشگاه معروف عبارتند از:

دانشگاه بولونیا، دانشگاه رم ساپینزا، دانشگاه تورین، دانشگاه پلی‌تکنیک میلان

بهترین دانشگاه‌های ایتالیا

دانشگاه‌هایی که در رتبه‌بندی‌های 2020 و 2021، رتبه‌های بالایی را کسب کرده‌اند و شما می‌توانید برای تحصیل دکتری در ایتالیا به آن‌ها فکر کنید:

  1. دانشگاه بولونیا: همان طور که اشاره شد، بنا به روایت‌هایی این دانشگاه را می‌توان قدیمی‌ترین دانشگاه دنیا در نظر گرفت. دانشگاه بولونیا در 1088 میلادی در بولونیا تاسیس شد و رفته‌رفته دانشجویان زیادی از سراسر اروپا و جهان برای تحصیل، وارد این دانشگاه شدند. امروزه بالغ بر 4000 دانشجوی دکتری در این دانشگاه مشغول به تحصیلند. این دانشگاه بزرگ بیش از 87000 دانشجو دارد که 6500 نفر از آن‌ها، دانشجویان بین‌المللی هستند. رتبه دانشگاه بولونیا در سال‌های 2020 و 2021 به شرح زیر است:

رتبه‌بندی THE: 167، رتبه‌بندی QS: 160، رتبه‌بندی ARWU: 201-300

  1. دانشگاه تحصیلات تکمیلی سنت آنا: این دانشگاه، دانشگاهی دولتی است که دانشجویان بیشتر برای تحصیل در مقاطع ارشد و دکتری وارد آن می‌شوند. دانشگاه سنت آنا دانشگاهی ممتاز در زمینه‌ی علوم کاربردی است و رشته‌هایی مانند علوم سیاسی، اقتصاد، حقوق، پزشکی، کسب و کار، علوم کشاورزی، مهندسی و فناوری را ارائه می‌کند. ورود به این دانشگاه ساده نیست و متقاضیان باید در دو زبان خارجی مهارت داشته باشند. اما نکته مهم در مورد این دانشگاه این است که شما می‌توانید به صورت رایگان در این دانشگاه به ادامه تحصیل بپردازید. رتبه این دانشگاه، طبق رتبه‌بندی THE، 170 است.
  2. مدرسه عالی نرمال پیزا: این موسسه نیز یک موسسه‌ی آموزش عالی دولتی در ایتالیاست که دانشجویان در مقاطع بالای تحصیلی و با شایستگی‌های علمی بالا می‌توانند به صورت رایگان در این مدرسه درس بخوانند و زندگی کنند. رشته‌هایی که در این مدرسه ارائه می‌شوند بیشتر در زمینه‌ی علوم انسانی و فلسفه، علوم اجتماعی، علوم پایه و علوم شناختی هستند. رتبه‌ی مدرسه عالی نرمال پیزا در رتبه‌بندی THE، 180 و در ARWU: 401-500 است.
  3. دانشگاه رم ساپینزا: دانشگاهی در شهر رم است که در قرن چهاردهم تاسیس شد و یکی از بزرگ‌ترین و قدیم‌ترین دانشگاه‌های اروپا محسوب می‌شود. این دانشگاه حدود 115000 دانشجو دارد که از این تعداد بیش از 8000 نفر، خارجی هستند. این دانشگاه نیز همه‌ی رشته‌های تحصیلی را تقریباً شامل می‌شود و شما از علوم انسانی و هنر تا مهندسی‌ها و علوم پایه و پزشکی و… را می‌توانید در دانشگاه رم ساپینزا دنبال کنید. رتبه دانشگاه رم ساپینزا طبق رتبه بندی THE: 201-250، QS: 171 و براساس رتبه‌بندی ARWU: 151-200 است.
  4. دانشگاه پادوا: این دانشگاه در 1222 تاسیس شد و پس از دانشگاه بولونیا، قدیمی‌ترین دانشگاه جهان محسوب می‌شود. دانشگاه پادوا با حدود 60 هزار دانشجو که 20 هزار نفر آن‌ها در دوره‌های فوق لیسانس و دکترا تحصیل می‌کنند، دانشگاهی محبوب در بین ایتالیایی‌ها و دانشجویان خارجی محسوب می‌شود. رتبه‌ی دانشگاه پادوا طبق رتبه‌بندی THE: 251-300 و براساس رتبه‌بندی ARWU: 201-300 است.

بهترین شهرهای ایتالیا برای تحصیل

رم: شهر افسانه‌ها. تاریخ رم با افسانه گره خورده است. از تروا تا افسانه‌های روموس و رمولوس و ماده‌گرگ‌ها. شهری با تمدن و تاریخی 1400 ساله که ژولیوس سزار از آن ظهور کرد و یکی از قدرتمند‌ترین امپراطوری‌های دنیا بوده است. از واتیکان به عنوان مذهبی‌ترین نماد غرب تا کلوسئوم به عنوان یکی از شاخصه‌های هنری غرب را در خود جای داده است. مانند همه‌ی پایتخت‌های جهان، زندگی دانشجویی در رم ممکن است از سایر شهرهای ایتالیا گران‌تر باشد. با این همه شگفتی در زمینه‌ی فرهنگ و تمدن، می‌توان گفت هنوز هم شهر افسانه‌هاست. زندگی و تحصیل در رم آرزویی است که در ذهن بیشتر دانشجویان دنیاست.

میلان: دومین شهر پرجمعیت ایتالیا بعد از رم است. نام میلان یادآور چند چیز مهم در دنیاست: اول از همه می‌توان گفت نام میلان با نام مد و فشن گره خورده است. بیشتر برندهای معروف ایتالیایی در این‌جا متولد شده‌اند. همچنین این شهر یادآور فوتبال نیز است و از همه مهم‌تر و همان طور که در بالا هم اشاره شد، این شهر یکی از مهم‌ترین شهرهای دانشجویی ایتالیاست و چندین دانشگاه مهم ایتالیا در این‌جا واقع شده‌اند. به همین دلیل یکی از مهم‌ترین شهرهای دانشجویی جهان است. همچنین این شهر به دلیل داشتن دانشگاه‌های مهم و پرجمعیت بین‌المللی، پر است از خانه‌ها، آپارتمان‌ها و اتاق‍های دانشجویی.

بولونیا: بولونیا را می‌توان مرکز فرهنگ و دانش ایتالیا دانست. شهری که اولین دانشگاه دنیا در آن زاده شد و از همان ابتدا میزبان دانشجویان بین‌المللی بوده است. بولونیا یکی از شهرهای مهم دانشجویی است. به همین دلیل شما با زندگی در این شهر، احساس غربت نمی‌کنید. همچنین این شهر هفتمین شهر پرجمعیت ایتالیاست. اما با وجود وسعت و جمعیت زیاد، زندگی در آن ارزان‌تر از میلان و رم است. در بولونیا شما تقریباً می‌توانید با حدود 700 یورو در ماه زندگی کنید در حالی‌که در میلان ممکن است هزینه‌های شما به 1000 یورو در ماه نیز برسد. پس از این جهت، بولونیا شهری بسیار خوب برای تحصیل دکتری در ایتالیاست.

فلورانس: فلورانس یادآور شکوه و ثروت در اروپاست. یکی از کانون‌های مهم تجاری در سده‌های میانه و شهر لئوناردو داوینچی. دانشگاه فلورانس نیز یکی از دانشگاه‌های ممتاز ایتالیا است که شما برای تحصیل دکترا در ایتالیا به این دانشگاه نیز می‌توانید فکر کنید. شهریه‌ی دانشگاه فلورانس حدود 2000 یورو در سال است و هزینه‌های زندگی در این شهر نیز ممکن است تا 800 الی 900 یورو (بدون اجاره‌ی اتاق) باشد.

ونیز: شاید مهم‌ترین و در عین حال عجیب‌ترین ویژگی ونیز، که همه ما با شنیدن نامش آن را به خاطر می‌آوریم، قایق‌رانی روزمره در این شهر است. همه جای این شهر را آب گرفته است و تردد تنها با قایق امکان‌پذیر است. همین ویژگی به تنهایی کافی است که شما را شیفته این شهر کند و آرزو کنید که در آن‌جا زندگی کنید. ونیز شهر فیلم و هنر است و دانشگاه آن هم یکی از دانشگاه‌های مطرح در رشته‌های هنر، فلسفه و علوم انسانی در ایتالیا و دنیاست. پس اگر در رشته‌های هنری تحصیل می‌کنید و قصد ادامه تحصیل در مقطع دکترا را دارید، دانشگاه ونیز انتخابی عالی خواهد بود.

پرطرفدارترین رشته‌ها

هنر: رشته‌هایی مانند فیلم‌سازی، موسیقی، فشن و طراحی لباس، طراحی صنعتی و… جزو رشته‌های پرطرفدار در دانشگاه‌های ایتالیا هستند.

معماری: تنها با قدم زدن در شهرهای ایتالیا می‌توان به منحصر به فرد بودن معماری این کشور پی برد. پس بدیهی است که بسیاری از دانشجویان رشته معماری در دنیا، قصد تحصیل دکتری در ایتالیا و در رشته‌ی‌ معماری را داشته باشند.

علوم انسانی و ادبیات: رنسانس اروپا از ایتالیا آغاز شد. در نتیجه این کشور پشتوانه‌ای محکم در عرصه اندیشه و ادبیات دارد. از دانته در ادبیات تا ماکیاولی و بعدها گرامشی در عرصه‌های فلسفه و علوم اجتماعی و سیاسی همه برخاسته از این کشورند. در نتیجه این کشور در بین دانشجویان حوزه علوم انسانی، بسیار پرطرفدار است. تحصیل دکترا در ایتالیا در رشته‌های علوم انسانی (فلسفه، علوم اجتماعی، حقوق، علوم سیاسی و…) و ادبیات (ادبیات ایتالیایی، انگلیسی و…) در بین دانشجویان دنیا بسیار رایج است.

طول مدت تحصیل

تحصیل دکتری در ایتالیا 3 الی 4 سال است که دو ترم آموزشی و دو دوره‌ی آزمایشی را شامل می‌شود.

ترم اول: آموزش: اکتبر تا سپتامبر. امتحانات: ژانویه و فوریه

ترم دوم: آموزش: از مارس تا مه. امتحانات: ژوئن و جولای

اما تحصیل دکترا در ایتالیا بیش از هر چیز بر تحقیق و کار پژوهشی استوار است. عمده آموزش و کلاس‌های آموزشی در همان سال اول تحصیل است. همچنین شما در طول تحصیل دکترا در ایتالیا در هر سال 40 ساعت تدریس در دانشگاه نیز دارید که خود را برای استاد‌شدن احتمالی آماده کنید. پس از پایان دوره 3 الی 4 ساله هم از رساله دکترای خود دفاع می‌کنید.

ددلاین‌ها

معمولاً و در بیشتر دانشگاه‌ها، 30 سپتامبر هر سال ددلاین پذیرش دکترا در ایتالیا است.

مدارک لازم برای تحصیل دکترا در ایتالیا

  • مدرک تحصیلی
  • مدرک زبان انگلیسی یا ایتالیایی (B2) با توجه به رشته
  • انگیزه‌نامه
  • پروپوزال
  • رزومه (شامل مقاله، کار پژوهشی یا تحقیقاتی برای موسسه خاص و…)
  • گواهی تمکن مالی
  • بیمه سلامت
  • پرداخت حدود 50 یور برای کارهای سفارت

انواع بورسیه‌های موجود برای تحصیل در ایتالیا

بورسیه تحصیلی در ایتالیا دو نوع است: بورسیه استانی و بورسیه دانشگاهی

  1. بورسیه استانی: این بورسیه از طرف دولت ایتالیا (استان محل تحصیل) به دانشجویان بین‌المللی و ایتالیایی اعطا می‌شود. شما در هر مقطع تحصیلی در ایتالیا می‌توانید برای اخذ این بورسیه، درخواست بدهید. تنها شرط دریافت بورسیه استانی نیاز مالی دانشجویان است و نیازی نیست که شما از توانایی‌های علمی فوق‌العاده‌ای برخوردار باشید و حتی مساله گپ تحصیلی نیز در دریافت این بورسیه اثر ندارد. این بورسیه براساس فاکتورهایی مانند میزان حقوق یا درآمد سرپرست خانواده، تعداد فرزندان و… سنجیده می‌شود (ISEE) و چنانچه رقم نهایی زیر 24000 یورو باشد شما می‌توانید از بورسیه‌ی‌ استانی‌ ایتالیا بهره‌مند شوید. مبلغ بورسیه استانی ایتالیا 900 یورو در ماه است که گاه سالانه محاسبه می‌شود. (حدود 5000 یورو در سال)
  2. بورسیه دانشگاهی: دانشگاه‌های ایتالیا بورسیه‌های تحصیلی بسیار خوبی برای دانشجویان فوق لیسانس و دکترا و حتی در بعضی مواقع لیسانس ارائه می‌کنند که  ممکن است از 12000 یورو تا 20000 یورو باشد. این رقم، مبلغ بسیار خوبی برای زندگی دانشجویی در ایتالیاست. اما شرط دریافت بورسیه‌های دانشگاهی، برخلاف بورسیه‌ی استانی، صلاحیت علمی و در بعضی مواقع، نداشتن گپ تحصیلی است. اما برای مقطع دکترا، شما همواره می‌توانید بورسیه دریافت کنید. چرا که شما در این مقطع، به نوعی شاغل محسوب می‌شوید و این حقوق از طریق تدریس یا دستیاری استاد و یا پژوهش به شما تعلق می‌گیرد. در نتیجه شما برای اطلاع از بورسیه‌های تحصیل دکتری در ایتالیا باید با دانشگاه یا سوپروایزر خود در تماس باشید. اما ما در این قسمت، چند بورسیه خوب را که دانشگاه‌های ایتالیا در سال تحصیلی جدید برای متقاضیان تحصیل دکتری در ایتالیا در نظر گرفته‌اند، به شما معرفی می‌کنیم:
  • بورسیه دانشگاه پلی‌تکنیک میلان برای دانشجویان دکتری دپارتمان فیزیک، شیمی و علوم زیستی، جهت تحقیق بر روی ساخت وسایل الکترواپتیک
  • بورسیه دانشگاه پاویا که برای سال تحصیلی پیش رو برای دانشجویان دپارتمان‌های مختلف از فیزیک تا علوم زیستی و علوم انسانی در نظر گرفته است. این بورسیه که مبلغش 15300 یورو در سال است، به 20 دانشجوی ممتاز بین‌المللی در مقطع دکترا اعطا می‌شود.
  • بورسیه مدرسه مطالعات پیشرفته IMT: این بورسیه برای بیش از 30 نفر از دانشجویان دکتری در رشته‌های علوم کامپیوتر و مهندسی سیستم‌ها در نظر گرفته شده است و مبلغ آن نیز مانند بورسیه دانشگاه پاویا 15300 یورو در سال است.
  • بورسیه دانشگاه سالرنو که شرط دریافت آن دانستن زبان ایتالیایی است. این بورسیه علاوه بر این‌که شهریه‌ی شما را صفر می‌کند، ماهانه، هزینه‌های زندگی شما را نیز پوشش می‌دهد.
  • بورسیه دانشگاه رم ساپینزا به ارزش  11300 و 19000 یورو در ماه
  • بورسیه دانشگاه بولزانو که حدود 16000 یورو در سال است و بورسیه‌ای بسیار خوب است که دانشجویان را برای تحصیل دکتری در ایتالیا و در این دانشگاه ترغیب می‌کند.

هزینه‌های زندگی و تحصیل در ایتالیا

مسکن: شهرهای دانشجویی در ایتالیا، امکان‌های زیادی را برای اسکان دانشجویان بین‌المللی فراهم کرده‌اند که شما با توجه به بودجه‌ی خود می‌توانید از بین آن‌ها انتخاب کنید. اجاره مکان مستقل با توجه به شهر و محل قرارگرفتن و دسترسی و متراژ، ممکن است متفاوت باشد اما معمولاً قیمت آن‌ها از ماهی 300 یورو شروع می‌شود. همچنین شما برای پیدا کردن اتاق، آپارتمان یا خوابگاه از طریق سایت دانشگاه نیز می‌توانید اقدام کنید.

هزینه غذا و حمل و نقل (هزینه زندگی): هزینه‌های زندگی در ایتالیا نیز با توجه به شهری که در آن زندگی می‌کنید، متفاوت است. برای مثال هزینه زندگی در رم ممکن است بیشتر از شهرهای کوچک ایتالیا باشد. مهم‌ترین و تعیین‌کننده ‌ترین فاکتور در برآورد هزینه‌های زندگی، عادات، سبک زندگی و میزان صرفه‌جویی شماست. اما معمولاً هزینه‌ی زندگی در کشور ایتالیا کمتر از 500 یورو در ماه نیست و در شهرهای بزرگی مثل رم، باید رقمی بین 800 تا 900 یورو را در ماه به عنوان هزینه‌ی زندگی در نظر گرفت. هرچند شما به عنوان دانشجو، این امکان را دارید که از تخفیف‌های خوبی برخوردار شوید.

شهریه: شهریه دانشگاه‌های ایتالیا در مقایسه با سایر دانشگاه‌های اروپا، ارزان است. شما می‌توانید در یک دانشگاه دولتی مطرح درس بخوانید و شهریه‌ای بین 900 تا 4000 یورو در طول سال بپردازید. این شهریه نیز با بورسیه قابل‌پرداخت است. اما واضح است که این مبلغ در دانشگاه‌های غیردولتی ایتالیا بالاتر است. از طرفی مزیت دیگر دانشگاه‌های ایتالیا نسبت به دیگر دانشگاه‌های اروپا این است که تفاوتی بین میزان شهریه دانشجویان بین‌المللی با دانشجویان ایتالیایی نیست.

شرایط کار پس از تحصیل در ایتالیا و اخذ اقامت دائم

دانشجویان خارج از اتحادیه‌ی اروپا (مانند دانشجویان ایرانی) پس از اتمام تحصیل دکترا در ایتالیا، نیاز به اخذ پروانه‌ی اقامت 6 تا 12 ماهه دارند تا بتوانند برای پیدا کردن کار در ایتالیا اقدام کنند. برای پیدا کردن کار مرتبط با رشته‌ی تحصیلی خود در ایتالیا، بهتر است زبان ایتالیایی را به خوبی آموخته باشید تا انتخاب‌های بیشتری پیش روی شما قرار بگیرد و همچنین مشاغلی با حقوق و درآمد بهتر پیدا کنید. داشتن درآمد خوب، شرط مهمی در اخذ اقامت دائم ایتالیاست. با داشتن همه این شرایط، شما در نهایت موفق به اخذ کارت آبی خواهید شد. (EU blue card).

دکتری در ایتالیا چه سختی‌هایی دارد؟

  • یادگیری زبان ایتالیایی برای کار کردن پس از اتمام تحصیل دکتری در ایتالیا لازم است. هر چه کمتر زبان ایتالیایی بدانید، شانس پیدا کردن کار برای شما کمتر است. چون ایتالیایی‌ها در زمینه‌ی دانش زبان انگلیسی بسیار ضعیفند و کمتر فرد ایتالیایی در خیابان می‌تواند به زبان انگلیسی جواب شما را بدهد.
  • پیدا کردن کار به خودی خود یکی از دشواری‌های تحصیل دکترا در ایتالیا است. ایتالیا در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی، نرخ بیکاری بالاتری دارد. از طرفی افراد از ملیت‌های دیگر در ایتالیا (برای مثال هندی‌ها) بیشترِ موقعیت‌های شغلی را با حقوق و دستمزد پایین اشغال کرده‌اند و این امر شانس شما را برای پیدا کردن شغل با درآمد خوب پایین می‌آورد.
  • در بیشتر رشته‌ها شما باید پایان‌نامه خود را در نهایت به دو زبان انگلیسی و ایتالیایی به دانشگاه تحویل دهید.

سخن پایانی

با وجود سختی‌هایی که ممکن است در پیدا کردن کار در ایتالیا داشته باشید، باید بدانید که ایتالیا از بسیاری جهات مقصدی بسیار خوب برای دانشجویان بین‌المللی محسوب می‌شود. مهم‌ترین دلیل این امر این است که شما با شهریه‌ای بسیار کم (که با بورسیه، صفر می‌شود) و هزینه‌های زندگی پایین (نسبت به سایر کشورهای اروپایی) در بهترین دانشگاه‌های دنیا با رنکینگ‌های بالا و آموزش فوق‌العاده درس خواهید خواند. پس معطل نکنید و هر چه زودتر خود را آماده‌ی تحصیل دکتری در ایتالیا کنید. اگر نیاز به کمک یا راهنمایی داشتید، کارشناسان ما به سوالات شما پاسخ خواهند داد و این راه پر پیچ و خم را برای شما هموار خواهند کرد.

 

مبلمان...
ما را در سایت مبلمان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : shadi sshadon بازدید : 174 تاريخ : چهارشنبه 25 فروردين 1400 ساعت: 23:07

مقدمه

دانشگاه شاریته برلین : تحصیل در دانشگاه پزشکی شاریته برلین به معنای پا گذاشتن به خاستگاه بیش از نیمی از برندگان جایزه نوبل آلمان در رشته‌های پزشکی و روانشناسی است. دانشگاه پزشکی شاریته برلین یکی از بزرگ‌ترین بیمارستان‌های دانشگاهی اروپاست. شعار آن «تحقیق، آموزش، درمان و کمک» است.

دانشگاه پزشکی شاریته برلین از رنکینگ بالایی در دنیا برخوردار است و به همین دلیل تبدیل به مقصد مطلوبی برای بسیاری از دانشجویان جهان و ایران شده است. با توجه به اهمیت دانشگاه پزشکی شاریته برلین  برای متقاضیان ایرانی و همچنین موقعیت مناسب علمی این دانشگاه در سطح جهان، در این مقاله در راستای تحصیل در آلمان و مهاجرت به آلمان، به معرفی جامع و کاملی از این دانشگاه خواهیم پرداخت و آن را از زوایای مختلف بررسی خواهیم کرد.

تاریخچه دانشگاه شاریته برلین

دانشگاه پزشکی شاریته برلین در سال 1710 به عنوان یک بیمارستان تاسیس شد و هدف از تاسیس آن مقابله با اپیدمی طاعون بود. در سال 1727، بیمارستان به بیمارستان نظامی و مرکز آموزش تبدیل شد و نام شاریته را گرفت. به دنبال ویرانی در جنگ جهانی دوم، بیمارستان بازسازی شد و بین سال‌های 1946 تا 1989، به عنوان‌ موسسه‌ی پزشکی جمهوری دموکرات آلمان مورد استفاده قرار گرفت.

در سال 2003، دانشگاه پزشکی شاریته برلین با دیگر موسسات پزشکی آلمان ادغام و به یکی از مراکز پزشکی اصلی اروپا تبدیل شد.

همانطور که گفته شد، نیمی از برندگان آلمانی رشته‌های پزشکی و روانشناسی از دانشگاه پزشکی شاریته برلین هستند از جمله، رابرت کخ، پزشک و میکرب شناس و پل ارلیش (Ehrlich)، ایمنی شناس.

در سال 2010، دانشگاه پزشکی شاریته برلین سیصدمین سالگرد تاسیس خود را جشن گرفت و امروز، کاملاً تحت تملک دولت فدرال برلین است؛ 3700 پزشک در این دانشگاه مشغول به کار هستند.

سیاست‌های

شعار و هدف این دانشگاه، سرآمدی در زمینه تحقیق، تدریس و سلامت در جهان است. سیاست این دانشگاه تمرکز بر آموزش و پژوهش‌های نوین در عرصه‌ی پزشکی در آلمان است. به همین منظور سالانه بودجه‌ای در حدود 220 میلیون یورو برای تحقق این اهداف در نظر می‌گیرد. محوریت مراقبت از بیمار، کارآمدی نظام درمان و مسئولیت، این دانشگاه را به یکی از مهم‌ترین مراکز پزشکی دنیا تبدیل کرده است.

رتبه‌بندی کشوری و جهانی دانشگاه شاریته برلین

رتبه بندی QS

اگر قصد تحصیل در آلمان و در دانشگاه هایلدبرگ را دارید، خوب است بدانید که رتبه‌ی جهانی دانشگاه پزشکی شاریته برلین 41 است.

رتبه بندی جهانی Times Higher Education

دانشگاه پزشکی شاریته برلین در این رتبه‌بندی توانسته در جهان رتبه 75 را در سال 2021 به دست آورد.

تعداد کل دانشجویان

تعداد دانشجویان دانشگاه پزشکی شاریته برلین 8000 نفر است. دپارتمان‌ها و موسسات دانشگاه پزشکی شاریته برلین 100 مورد هستند که در 17 مرکز شاریته (CharitéCentres) سازمان یافته‌اند.

تعداد دانشجویان بین‌المللی دانشگاه شاریته برلین

تعداد 1700 دانشجو در این دانشگاه، خارجی هستند.

دانشکده‌ها

. مراکز شاریته (CC) دانشگاه پزشکی شاریته برلین به شرح زیر هستند:

CC 1: سلامت و علوم انسانی

CC 2: علوم پایه (سال اول)

CC 3: دندانپزشکی، فک و دهان

CC 4: درمان و تحقیق

CC 5: آزمایشگاه تشخیص و طب پیشگیری

CC 6: رادیولوژی تشخیصی و مداخله‌ای و پزشکی هسته‌ای

CC 7: هوشبری، مدیریت اتاق عمل و پزشکی مراقبت‌های ویژه

CC 8: جراحی

CC 9: تروماتولوژی و پزشکی ترمیمی

CC 10: مرکز جامع سرطان شاریته

CC 11: بیماری‌های قلبی عروقی

CC 12: پزشکی داخلی و درماتولوژی

CC 13: پزشکی داخلی، دستگاه گوارش و ابرشناسی

CC 14: پزشکی تومور

CC 15: عصب شناسی، جراحی مغز و اعصاب، روانپزشکی

CC 16: شنوایی سنجی/ آواشناسی، چشم پزشکی و پزشک گوش و حلق و بینی

CC 17: پزشک زنان، پزشک زایمان، پزشک اطفال و نوجوانان با مرکز پزشک زایمان و ژنتیک انسانی

13 مرکز بر مراقبت از بیماران متمرکز هستند و مابقی بر تحقیق و آموزش.

این دانشگاه تنها یک دانشکده پزشکی دارد که هم به دانشگاه هومبولت برلین و هم به دانشگاه آزاد برلین خدمات ارائه می‌کند.

پردیس ها

دانشگاه پزشکی شاریته برلین چهار پردیس و نزدیک به 100 دپارتمان و موسسه مختلف دارد. پردیس‌های دانشگاه پزشکی شاریته برلین که در سطح شهر برلین قرار دارند عبارتند از پردیس بنیامین فرانکلین، پردیس شاریته میته (Charité Mitte)، پردیس ویرچو کلینیکوم (Virchow-Kilinikum) و پردیس برلین بوخ (Berlin Buch)؛ این پردیس‌ها در زمینی به مساحت 540 هزار متر مربع واقع شده‌اند.

رشته‌های دانشگاه شاریته برلین

دانشگاه پزشکی شاریته برلین از گذشته به آموزش پزشک و دندانپزشک مشغول بوده اما اکنون در علوم بهداشت و سلامت نیز در مقطع کارشناسی دوره ارائه می‌کند. دانشگاه پزشکی شاریته برلین همچنین یازده دوره کارشناسی ارشد ارائه می‌کند که دانشجویان را برای نقش‌های مدیریتی در بخش مراقبت بهداشت و سلامت، آماده می‌کنند. رشته‌های ارائه شده در دانشگاه عبارتند از:

پزشکی

دندانپزشکی

کارشناسی علوم بهداشت و سلامت

کارشناسی پرستاری

کارشناسی ارشد:

اپیدمی شناسی کاربردی

اپیدمی شناسی

آموزش حرفه‌های بهداشت و سلامت

بهداشت و سلامت بین المللی

علوم اعصاب پزشکی

پزشکی مولکولی

بهداشت عمومی

امکانات دانشگاه شاریته برلین

  • نزدیک به 100 کلینیک و موسسه مختلف در زمینه‌های پزشکی
  • کتابخانه‌ای با منابع غنی در حوزه‌های پزشکی
  • کمیته‌ها و انجمن‌های دانشجویی که فضایی برای کمک به دانشجویان جدید فراهم کرده است.

مسکن و خوابگاه

دانشجویانی که از خارج از برلین در دانشگاه پزشکی شاریته پذیرفته می‌شوند، می‌توانند در یکی از مجتمع‌های دانشگاه که توسط Studentenwerk اداره می‌شود، اقامت کنند.

شرایط اخذ پذیرش در دانشگاه شاریته برلین

برای اخذ پذیرش مدارک زیر را لازم خواهید داشت:

  • فرم درخواست
  • انگیزه نامه
  • در صورت وجود، مدرک حرفه‌ای مرتبط با رشته تحصیلی
  • رزومه
  • مدرک زبان
  • دانشگاه پزشکی شاریته برلین دوره‌های کارشناسی خود را به زبان آلمانی برگزار می‌کند بنابراین باید مدرک زبان آلمانی C1 یا C2 (بستگی به رشته دارد) یا معادل این مدارک را داشته باشید.

هزینه‌ها و شهریه دانشجویان بین‌المللی

به طور متوسط هزینه اجاره اتاق مناسب و زندگی برای یک دانشجو در شهر برلین بین 550 تا 1000 یورو در ماه است.

امکان کار نیمه وقت در هنگام تحصیل برای دانشجویان خارجی وجود دارد. همچنین پس از اتمام تحصیل می‌توانید تا سقف 18 ماه در آلمان بمانید و کار کنید

هزینه‌های دانشگاه پزشکی شاریته برلین بین 1500  تا بیش از 5000 یورو در هر ترم متغیر است.

بروسیه‌ها

  1. بورسیه دپارتمان بین‌المللی: این بورسیه هر سال به دانشجویان لیسانس، فوق لیسانس و دکترایی که در انتهای تحصیل خود از لحاظ مالی تحت فشار مالی هستند، اعطا می‌شود. به دانشجویان لیسانس و فوق لیسانس، ماهانه 600 یورو و به دانشجویان دکترا ماهانه 800 یورو تعلق می‌گیرد.
  2. بورسیه Habilitation: بورسیه‌ای برای زنان محقق جوان در مقطع دکترا که هر سال با هدف برابری آموزشی به زنان دانشجو اعطا می‌شود.
  3. بورسیه BMBF: بورسیه‌هایی که مرکز زنان و فرصت‌های برابر در آلمان به دانشجویان خارجی، مهاجر، زنان دانشجو، دانشجویان کم‌توان جسمی و… اعطا می‌کند. تعداد و تنوع این بورسیه‌ها بسیار زیاد است و برای اطلاع از آن‌ها باید در سایت این مرکز، بورسیه مورد نظر خود را جست‌و‌جو کنید.
  4. بورسیه‌ای که دانشگاه شاریته برلین برای دانشجویان دکترا با هدف پیشبرد تز دکترا در نظر گرفته است. این بورسیه در سال آخر تحصیل به دانشجویانی که برای به انجام رساندن تز دکترا به منابع مالی نیاز دارند اعطا می‌شود و مبلغ آن هم توافقی است.
  5. بورسیه‌های جورج فارست که از 6 ماه تا 2 سال برای دوره‌های فلوشیپ به دانشجویان بین‌المللی تعلق می‌گیرد.
  6. بورسیه BAFOG: بورسیه‌ای دولتی که همه دانشجویان بین‌المللی در هر مقطعی می‌توانند از آن بهره‌مند گردند.

بیشتر این بورسیه‌ها مستقیما مربوط به خود دانشگاه شاریته برلین نیست و عموما از طرف نهادهای دولتی یا خصوصی به دانشجویان تعلق می‌گیرد.

امکان تحصیل به زبان انگلیسی

  • کارشناسی ارشد بهداشت بین المللی
  • کارشناسی ارشد علوم اعصاب پزشکی
  • کارشناسی ارشد پزشکی مولکولی
مبلمان...
ما را در سایت مبلمان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : shadi sshadon بازدید : 148 تاريخ : چهارشنبه 25 فروردين 1400 ساعت: 23:01

مقدمه

تحصیل در نروژ : سیاوش فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد دانشگاه امیرکبیر تهران است. او در دوران کارشناسی و کارشناسی ارشد درس‌خوان و سخت‌کوش بوده و با معدل بالا از دانشگاه فارغ‌التحصیل شده است. سیاوش قصد دارد مقطع دکترا را در یکی از دانشگاه‌های مطرح دنیا درس بخواند. او چند ویژگی را برای دانشگاه و کشور مقصد خود در نظر دارد:

1. زیاد از ایران دور نباشد: پس آمریکا و کانادا از لیست او حذف می‌شوند؛

2. امکان تحصیل به زبان انگلیسی داشته باشد؛

3. تحصیل رایگان داشته باشد؛

4. پیدا‌کردن کار در آن‌جا آسان باشد: کشورهایی که جمعیت کمی دارند و با معضل بیکاری مواجه نیستند؛

5. دانشگاه‌های آن کشور از رنکینگ بالا برخوردار باشند؛

6. امکان اخذ اقامت دائم آن کشور آسان باشد؛

7. زندگی در آن کشور همراه با آرامش باشد؛

پس کشورهای اسکاندیناوی در چند گزینه از این لیست، رای بیشتری می‌آورند. سیاوش تصمیم می‌گیرد از بین این کشورها، برای تحصیل در نروژ اقدام کند. اولین دلیل او، امکان تحصیل کاملاً رایگان در این کشور به زبان انگلیسی است. پس از آشنایی بیشتر با کشور نروژ و دانشگاه‌های آن، متوجه خواهیم شد که چرا سیاوش تحصیل در نروژ را انتخاب کرده است.

آنچه پیش از اقدام به تحصیل در نروژ باید در مورد آن بدانید

در این قسمت چند مورد از رتبه‌های کشور نروژ را در زمینه‌های مختلف بررسی می‌کنیم (آمار متعلق به سال 2020 است):

  • در زمینه‌ی شهروندی (احترام به حقوق شهروندی، برابری جنسیتی، اعتماد به سیستم دولتی، اهمیت به محیط زیست، آزادی‌های مذهبی و…) نروژ رتبه‌ی سوم جهان را دارد؛
  • در زمینه‌ی فرهنگی (مد، مدرنیته، تاثیر فرهنگی، شادی و…) نروژ در رتبه‌ی 21‌ جهان قرار دارد؛
  • در حوزه‌ی کارآفرینی (فراهم کردن زمینه‌های کسب و کار، ارتباط کاری و تجاری با دنیا، نیروی ماهر، نیروی انسانی تحصیل‌کرده، توسعه‌، تکنولوژی، فناوری و…) نروژ رتبه‌ی 13 جهانی را دارد.
  • در زمینه‌ی میراث فرهنگی (تاریخ غنی، جذب مخاطب، غذا و…) رتبه‌ی نروژ در جهان 48 است.
  • در زمینه‌ی کیفیت زندگی (ثبات اقتصادی، امکان تامین هزینه‌های زندگی، امنیت، ثبات سیاسی، استحکام بنیان خانواده، نظام آموزشی قوی، میزان درآمد و…) نروژ رتبه‌ی 4 جهان را دارد.

چرا تحصیل در نروژ برگ برنده شماست؟

شما با تحصیل در نروژ، علاوه بر برخورداری از امکانات بالای آموزشی و تحصیل در بهترین دانشگاه‌های دنیا، تحصیل رایگانی خواهید داشت. از همه‌ی این‌ها مهم‌تر، پس از تحصیل در نروژ، شانس دریافت اقامت دائم و شهروندی شما بسیار بالاست که در ادامه شرایط آن را مفصل توضیح می‌دهیم.

نظام آموزشی نروژ و طول مدت تحصیل در هر مقطع

  • ارتباط قوی بین دانشجویان و اساتید
  • امکان تحصیل در رشته‌های مختلف به زبان انگلیسی
  • توجه ویژه به تکنولوژی و فناوری
  • توجه ویژه به بازار کار برای دانشجویان
  • ارتباط زیاد با جهان در حوزه‌ی دانش و فناوری

همه‌ی این عوامل، نظام آموزشی نروژ را به یکی از منحصر به فردترین نظام‌های آموزش عالی دنیا تبدیل کرده است.

طول مدت تحصیل در دانشگاه‌های نروژ

لیسانس: 3 سال

فوق لیسانس: 2 سال یا 5 سال (ارشد پیوسته)

دکترا: 3 تا 4 سال

گام به گام تحصیل در نروژ:

1. انتخاب رشته و دانشگاه

2. استعلام شرایط لازم برای تحصیل در نروژ

3. مهارت زبانی مورد نیاز

4. ارسال درخواست

5. گرفتن نامه پذیرش

6. گرفتن بیمه درمانی

7. آماده‌کردن منابع مالی

8. گرفتن ویزای دانشجویی نروژ

1. گام اول: انتخاب رشته و دانشگاه

نروژ در کدام رشته‌های تحصیلی قوی‌تر است؟

رشته‌های علوم پایه

  • فیزیک و سایر رشته‌های علوم پایه
  • شیمی
  • زیست‌شناسی

رشته‌های مهندسی

  • حسابداری
  • معماری
  • مهندسی‌ (شیمی، نفت و گاز، برق، کامپیوتر و…)

رشته‌های مدیریتی

  • مدیریت
  • اقتصاد
  • بازاریابی
  • روابط بین‌الملل

رشته‌های علوم انسانی، هنر و زبان

  • روانشناسی
  • فلسفه
  • جغرافیا
  • هنرهای زیبا
  • مطالعات زبان

سایر رشته‌ها

  1. پزشکی
  2. علوم شناختی
  3. علوم غذایی

انواع دانشگاه‌های نروژ

  1. دانشگاه‌های دولتی (9 دانشگاه)
  2. کالج‌های دولتی (13 کالج)
  3. دانشگاه‌های خصوصی

5 دانشگاه برتر نروژ

Top Universities Ranking 20212021 THE2020  QSرتبه جهانی نام دانشگاه
113127113دانشگاه اسلو
194201301دانشگاه برگن
360401101دانشگاه علوم و فناوری نروژی (NTNU)
416351501دانشگاه ترومسو
 601601دانشگاه علوم حیات نروژی

دانشگاه‌های مورد تایید وزرات بهداشت برای تحصیل در نروژ سال 2020

دانشگاه اسلو

دانشگاه برگن

دانشگاه ترومسو

دانشگاه علوم و فناوری نروژی

دانشگاه‌های مورد تایید وزارت علوم برای تحصیل در نروژ سال 2021

گروه الف (ممتاز)

  1. 1.       دانشگاه نروژی علوم زندگی (NMBU)
  2. دانشگاه نروژی علوم و فناوری  (NTNU)
  3. دانشگاه ترومسو
  4. دانشگاه برگن
  5. دانشگاه اسلو

گروه ب (خوب)

  1. مدرسه اقتصاد نروژیBI
  2. مدرسه اقتصاد نروژیNHH
  3. Norwegian Academy of Music
  4. دانشگاه KHIO  صرفا در رشته های هنر و وابسته به آن
  5. مدرسه طراحی و معماری اسلو صرفاً دررشته های هنر و طراحی

گروه ج (متوسط)

  1. دانشگاه علمی کاربردیInland
  2. کالج دانشگاهیLillehammer
  3. کالج دانشگاهیMolde
  4. دانشگاه نورد
  5. مدرسه علوم ورزشی نروژی
  6. دانشگاهOslo و Akershus
  7. کالج دانشگاهیOstfold
  8. مدرسه فیلم نروژی
  9. دانشگاه ادگر
  10. دانشگاه  South-Easte نروژ
  11. 11.   دانشگاهStavanger
  12. کالج دانشگاهیVolda
  13. دانشگاه علمی کاربردی Weste نروژ

2. گام دوم: استعلام شرایط لازم برای تحصیل در نروژ

شرایط و مدارک لازم برای تحصیل در مقطع کارشناسی

  • ریزنمرات دبیرستان و مدرک دیپلم معتبر
  • مدرک زبان نروژی یا انگلیسی با توجه به رشته
  • پاسپورت معتبر
  • هزینه‌ی سفارت
  • ارائه‌ی منابع مالی (تمکن مالی، بورسیه و…)

شرایط و مدارک لازم برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد

  • مدرک کارشناسی معتبر
  • رزومه
  • انگیزه‌نامه
  • مدرک زبان آیلتس، تافل، Advanced C1، PTE
  • پاسپورت معتبر
  • هزینه سفارت
  • ارائه منابع مالی

شرایط و مدارک لازم برای تحصیل در مقطع دکترا

  • مدرک کارشناسی ارشد معتبر
  • رزومه و مقاله
  • انگیزه‌نامه
  • پروپوزال قوی
  • مدرک زبان آیلتس (بالای 6.5 یا 7)، تافل و…
  • پاسپورت معتبر
  • هزینه سفارت

3. گام سوم: مهارت زبانی مورد نیاز

مدارک زبان انگلیسی زیر مورد قبول دانشگاه‌های نروژ است:

آیلتس: بالای 6.5 یا 7 با توجه به رشته و دانشگاه

تافل: بالای 90

Advanced C1

PTE

4. گام چهارم: ارسال درخواست

ددلاین‌های تحصیل در نروژ

ددلاین اپلای برای تحصیل در نروژ معمولاً بین 15 دسامبر تا 1 ژانویه است. برای اپلای در مقطع دکترا، این بازه طولانی‌تر است. در نروژ معمولاً ترم تحصیلی از ماه آگوست شروع می‌شود. برای اطلاع از تاریخ دقیق ددلاین‌های اپلای، باید به سایت دانشگاه‌های فنلاند مراجعه کنید.

5. گام پنجم: گرفتن نامه پذیرش

نامه پذیرش رسمی شما اصلی‌ترین مدرک برای اخذ ویزا در پروسه‌ی اقدام برای تحصیل در نروژ است.

6. گام ششم: گرفتن بیمه درمانی

بیمه دانشجویی و خدمات درمانی دانشجویان در نروژ

شما از زمانی که ویزای تحصیلی نروژ را دریافت می‌کنید، تحت پوشش بیمه‌ی درمانی این کشور هستید. بیمه درمانی نروژ، تمام خدمات پزشکی و درمانی و دارویی را پوشش می‌دهد و شما باید سالانه مبلغی بین 50 تا200 یورو (با توجه به نوع بیمه‌ی خود) بپردازید.

7. گام هفتم: آماده‌کردن منابع مالی

تمکن مالی لازم برای تحصیل در نروژ

مبلغی که برای تحصیل در نروژ به عنوان تمکن مالی باید ارائه کنید، چیزی در حدود 11000 یورو در سال است.

بورسیه‌های تحصیلی نروژ

انواع بورسیه برای تحصیل در نروژ به دو نوع بورسیه دانشگاهی و دولتی تقسیم می‌شود. تحصیل در نروژ رایگان است. این یعنی پیدا کردن بورسیه دانشگاهی در مقاطع لیسانس و فوق لیسانس کمی سخت‌تر از بقیه‌ی دانشگاه‌های دنیاست. اما باز هم می‌توان بورسیه پیدا کرد. از بورسیه‌های دولتی برای تحصیل در فنلاند نیز مانند USN غافل نشوید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به مقاله بورسیه تحصیلی در نروژ مراجعه کنید.

هزینه تحصیل و زندگی در نروژ

هزینه زندگی و تحصیل در نروژ را با جزئیات کامل می‌توانید در مقاله هزینه تحصیل در نروژ پیدا کنید. اما فارغ از دانشگاه‌های دولتی نروژ که رایگان هستند، هزینه‌ی زندگی در نروژ بر عهده‌ی خودتان است و این هزینه را چیزی در حدود 2000 یورو در ماه در نظر بگیرید.

میانگین درآمد و شرایط کار حین تحصیل در نروژ

شما به عنوان دانشجوی خارجی می‌توانید تا سقف 10 ساعت در هفته در مقطع لیسانس، 20 ساعت در هفته در مقطع فوق لیسانس و 30 ساعت در هفته در مقطع دکترا، کار دانشجویی انجام دهید. میانگین درآمد کار دانشجویی در نروژ حدود 10 یورو در ساعت است. یادگیری زبان نروژی را برای پیدا کردن کار فراموش نکنید.

8. گام هشتم: گرفتن ویزای دانشجویی

گرفتن ویزای دانشجویی چه قدر طول می‌کشد؟

به عنوان یک دانشجوی ایرانی، شما برای تحصیل در نروژ اگر بیش از 3 ماه نیاز به ماندن در این کشور داشته باشید، باید ویزای تحصیلی بگیرید. شرایط اخذ ویزای دانشجویی یا تحصیلی نروژ:

  • پرداخت مبلغ سفارت (4900 کرون) (485 یورو)
  • ارائه نامه‌ی پذیرش دانشگاه
  • ارائه‌ی مدارک منابع مالی (تمکن مالی یا بورسیه و…)
  • ارائه مدارکی دال بر داشتن محل اقامت

اگر این مدارک به همراه پاسپورت و مدارک شناسایی شما کامل باشند، به طور معمول حدود 2 ماه طول می‌کشد که ویزای تحصیلی شما صادر شود.

شرایط کار پس از تحصیل در نروژ و گرفتن اقامت دائم

نرخ پایین بیکاری درنروژهمیشه شانس پیدا کردن کار را برای شما فراهم می‌کند. شما پس از تحصیل در نروژ، به راحتی جذب بازار کار می‌شوید. پس از سه سال کارکردن نیز می‌توانید برای اخذ اقامت دائم نروژ اقدام کنید. این پروسه با توجه به سهولت در پیدا کردن کار در نروژ بسیار راحت است. خبر خوب این است که اگر شما دانشجوی دکتری باشید، این سه سال تحصیل شما به دلیل دریافت حقوق از دانشگاه، سابقه‌ی کاری محسوب می‌شود و شما پس از پایان تحصیل در نروژ در مقطع دکتری، به راحتی اقامت دائم نروژ را خواهید گرفت.

سوالات متداول

  • آیا تحصیل در نروژ برای همه و به همه زبان‌ها رایگان است؟

تحصیل در نروژ برای همه‌ی ملیت‌ها و به همه‌ی زبان‌ها و در همه‌ی مقاطع تحصیلی رایگان است. این مشخصه‌ی اصلی تحصیل در دانشگاه‌های دولتی این کشور محسوب می‌شود.

  • شهریه دانشگاه‌های خصوصی نروژ چه‌قدر است؟

این مبلغ ممکن است از 7000 تا 19000 یورو با توجه به مقطع و رشته‌ی تحصیلی متفاوت باشد.

  • شرایط اخذ ویزای همراه نروژ چیست؟

اگر برای ویزای همسر خود اقدام می‌کنید:

1. هر دو باید بالای 24 سال داشته باشید؛

2. گواهی تمکن مالی به ارزش 121،220 کرون (13500 یورو) در سال ارائه کنید (در صورت داشتن بورسیه شرایط فرق می‌کند)؛

3. پرداخت 10500 کرون (1040 یورو) برای اولین بار و 2600 کرون (255 یورو) برای دفعات بعد.

  • آیا مساله‌ی سن برای تحصیل در نروژ اهمیت دارد؟

مساله‌ی سن می‌تواند با توانایی‌های شما در رشته‌ی تحصیلی‌تان پوشانده شود. ممکن است دانشجویی با صلاحیت علمی بالا، سال‌ها در رشته‌ی تحصیلی خود کار تخصصی کرده باشد و سپس برای تحصیل در مقطع دکترا اقدام کند. واضح است که شرط سن برای چنین دانشجویی اهمیت ندارد.

  • آیا اخذ پذیرش از دانشگاه‌های نروژ سخت است؟

برای تحصیل در مقطع دکترا، شما باید واقعا در رشته‌ی تحصیلی خود حرفی برای گفتن داشته باشید. ارائه پروپوزال با مسئله و پرسش مهم و جدید شرط اصلی برای پذیرش در دانشگاه‌های نروژ در این مقطع است. در مصاحبه نیز باید قوی ظاهر شوید.

ما همراه شمت هستیم گروه مشاوره آریا

مبلمان...
ما را در سایت مبلمان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : shadi sshadon بازدید : 161 تاريخ : چهارشنبه 25 فروردين 1400 ساعت: 22:56

مقدمه

تحصیل دکترا در فنلاند : تحصیل دکترا در فنلاند : فنلاند کشور شگفتی‌هاست. روزهایی که شب و شب‌هایی که روز نمی‌شوند، هر دو از عجایب این کشور هستند. از دیگر جاذبه‌های فنلاند می‌توان انواع اسکی روی یخ و غذاهای دریایی لذیذ را نام برد. پس تصور نکنید که با مهاجرت به فنلاند، با یک کشور سرد و افسرده روبه‌رو می‌شوید.

فنلاند در کنار سکوت و تاریکی و یخ‌زدگی و جمعیت کم، تفریحات متنوع و منحصر به فردی دارد که در کشورهای دیگر اروپایی موجود نیست. همچنین دانشگاه‌های این کشور نیز از رتبه‌های بالای جهانی برخوردارند. تعداد و قدمت دانشگاه‌های فنلاند مانند دیگر کشورهای اروپایی نیست، با این حال هر سال دانشگاه‌های فنلاند، رتبه‌های برتر جهانی را کسب می‌کنند. تحصیل دکترا در فنلاند نیز یکی از فرصت‌ها و شانس‌های تحصیلی است که نصیب هر دانشجویی نمی‌شود. اگر شما خود را دانشجوی باپشتکاری می‌دانید و به دنبال زندگی در کشوری شاد و آرام هستید، به شما پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را بخوانید و خود را برای تحصیل دکترا در فنلاند آماده کنید.

چرا تحصیل دکترا در فنلاند انتخاب خوبی محسوب می‌شود؟

  • شما برای تحصیل دکتری در فنلاند شهریه نمی‌پردازید. مهم نیست که ملیت شما چیست. تحصیل دکتری در فنلاند، برای همه دانشجویان جهان رایگان است.
  • تحصیل دکترا در فنلاند، با توجه به سیاست‌های دانشگاهی آن، این امکان را برای شما فراهم می‌کند که در رشته خود با استانداردهای بالا، به کار علمی و پژوهش بپردازید.
  • شما پس از تحصیل دکترا در فنلاند، می‌توانید یک سال دیگر ویزای خود را تمدید کنید و در این مدت دنبال کار بگردید.. در فنلاند نسبت به کشورهای دیگر اروپایی، آسان‌تر کار پیدا می‌کنید.
  • تحصیل دکترا در فنلاند به زبان انگلیسی است. همچنین بیشتر فنلاندی‌ها نیز به زبان انگلیسی مسلط هستند و اگر شما زبان فنلاندی را هم یاد نگیرید، باز هم می‌توانید در این کشور زندگی کنید و نیازهای خود را برطرف نمایید.
  • فنلاند کشوری است با بالاترین میزان امنیت و آرامش و شادی.

اگر این ویژگی‌ها شما را برای زندگی و تحصیل در یک کشور ترغیب می‌کند، پس دست‌به‌کار شوید.

برای تحصیل دکترا در فنلاند از چه شرایطی باید برخوردار باشیم؟

  • تحصیل دکترا در فنلاند و گرفتن پذیرش از دانشگاه‌های آن، ساده نیست. شما باید ویژگی‌های زیر را داشته باشید:
  • از صلاحیت علمی بالایی برخوردار باشید
  • رزومه‌ی علمی قوی‌ای داشته باشید
  • سابقه‌ی پژوهش و یا کار در حیطه‌ی تخصصی خود را داشته باشید
  • از همه این‌ها مهم‌تر، شما باید یک پروپوزال قوی از موضوع پژوهشیخود به استادان ارائه کنید.

پروپوزال تنها راهی است که اساتید می‌توانند با شما و توانایی‌های شما آشنا شوند و در مورد پذیرش شما تصمیم بگیرند. خوشبختانه سن شما چندان برای تحصیل دکتری در فنلاند اهمیت ندارد.

آیا برای تحصیل دکترا در فنلاند به اسپانسری (حمایت) یک استاد راهنمای فنلاندی نیاز داریم؟

بله. شما برای تحصیل دکتری در فنلاند، حداقل به یک سوپروایزر(استاد راهنما) نیاز دارید. این سوپروایزر(ها) ممکن است در رشته‌ی شما به صورت ویژه یا در رشته‌های مرتبط با رشته تحصیلی شما فعالیت داشته باشند. ابتدا شما، موضوع رساله‌ی خود را در قالب پروپوزال به سوپروایزر عرضه می‌کنید. اگر پروپوزال شما تایید شد، به مصاحبه دعوت می‌شوید و بیشتر در مورد پروپوزال خود توضیح می‌دهید. علاوه بر سوپروایزر، لازم است که شما دو داور نیز برای پروسه دکتری خود در فنلاند پیدا کنید. روند اداری و دانشگاهی تحصیل دکترا در فنلاند با ایران متفاوت است. شما از همان ابتدای فرآیند اپلای باید داورهای خود را انتخاب کرده باشید. همان‌قدر که باید به دنبال سوپروایزر باشید باید برای پیدا کردن داور مناسب نیز وقت بگذارید و داورهای مناسب تز خود را پیدا کنید؛ به آن‌ها ایمیل بزنید و با آن‌ها در ارتباط باشید.

فنلاند از کدام سیستم ارزیابی برای دانشجویان متقاضی تحصیل دکتری استفاده می‌کند؟

احراز صلاحیت شما برای تحصیل دکتری در فنلاند با مصاحبه مشخص می‌شود. مصاحبه‌ی دانشگاه را جدی بگیرید و خود را برای آن آماده کنید. در این‌جا ما چند حوزه مهم را که در مورد آن‌ها از شما سوال می‌شود، معرفی می‌کنیم:

  • برنامه خود را برای پروژه‌ی سه‌ساله‌ی پژوهش در مقطع دکترا شرح دهید. شما باید دقیق و کامل، برنامه و پروپوزال خود را شرح دهید. این‌جاست که پروپوزال قوی به کمک شما می‌آید.
  • نشان دهید که توانایی کار پژوهشی گروهی را دارید و به این موضوع علاقه‌مند هستید.
  • خود را به راحتی معرفی کنید. معمولاً معرفی برای باز شدن یخ بین دانشجو و اساتید است. پس از این بخش نترسید. اما معرفی خود به معنی صحبت‌کردن در مورد گذشته‌ی شخصی نیست. بلکه ارائه تصویری از زندگی و علایق علمی شماست.
  • دستاوردها و حوزه‌های پژوهشی خود را در رشته‌ی تحصیلی‌تان شرح دهید. همچنین اهدافی را که از تحصیل دکتری در فنلاند دنبال می‌کنید، برای مصاحبه‌کنندگان به روشنی توضیح دهید.
  • هرگز، هرگز و هرگز طوری نشان ندهید که به دلیل پیدانکردن کار مناسب با مدرک کارشناسی ارشد و یا از سر بیکاری و تفنن و یا زندگی در یک کشور دیگر، برای تحصیل دکترا در فنلاند، اقدام کرده‌اید. تحصیل دکتری در فنلاند به دلیل رایگان بودن، بسیار رقابتی است و دانشگاه و اساتید سعی در پیدا‌کردن دانشجویی دارند که صلاحیت علمی و لیاقت گرفتن فاند و بورسیه‌ی دانشگاه را داشته باشد. پس شما باید به آن‌ها نشان دهید که تنها گزینه‌ی مناسب برای این جایگاه هستید و فقط به دلیل علاقه‌ی زیاد به پژوهش در رشته‌ی خود اقدام به تحصیل دکتری در فنلاند کرده‌اید.
  • در مورد نقاط قوت و ضعف خود صادق باشید. اگر مصاحبه‌کننده از شما در مورد نقاط قوت و ضعف‌تان می‌پرسد، بر روی هیچ‌کدام تمرکز بیشتری نکنید. هر دو را به یک اندازه توضیح دهید. نه در مورد نقاط قوت خود اغراق کنید و نه نقاط ضعف خود را آن‌قدر بزرگ کنید که مصاحبه‌کنندگان از پذیرش شما منصرف شوند. همچنین نکاتی را ذکر کنید که مربوط به حوزه‌ی کاری شماست. از کلی‌گویی بپرهیزید. برای مثال وقت‌شناس‌بودن یک نقطه‌ی قوت کلی است. هر کسی و در هر حوزه‌ای ممکن است وقت‌شناس باشد. نقطه‌ی قوتی را برجسته کنید که مصاحبه‌کننده را قانع کند که شما فرد واجد صلاحیت برای تحصیل دکترا در فنلاند هستید.

این مصاحبه‌ها ممکن است برای رشته‌های هنر و علوم انسانی ساده‌تر و انعطاف‌پذیرتر باشد. زیرا این رشته‌ها پروژه‌محور نیستند و چانه‌زنی و اقناع بر سر فاند، در این رشته‌ها مطرح نیست. معمولاً به این‌گونه رشته‌ها، Self-proposed می‌گویند. عامل اصلی برای پذیرش در این رشته‌ها، پروپوزال شماست و مصاحبه‌ای غیررسمی با خود سوپروایزر خواهید داشت. پس اگر برای تحصیل دکترا در فنلاند و در رشته‌های علوم انسانی و هنر اقدام می‌کنید، پروپوزال خود را با دقت زیاد بنویسید و مساله و پرسش بدیع و نو برای تز دکترای خود انتخاب کنید.

بهترین دانشگاه‌های فنلاند در مقطع دکتری کدامند؟

فنلاند 13 دانشگاه دارد که دوره‌های دکتری را ارائه می‌کنند. باقی دانشگاه‌های فنلاند، دانشگاه‌های علمی کاربردی هستند که دوره‌های دکترا ندارند. از این تعداد، 8 دانشگاه، رتبه‌ی جهانی زیر 500 دارند. این یعنی استانداردهای آموزشی در دانشگاه‌های فنلاند بسیار بالاست. با بهترین دانشگاه‌های این کشور آشنا شوید:

  1. دانشگاه هلسینکی (Helsinki):

رتبه‌های جهانی: THE: 98، QS: 104، ARWU: 75

  1. دانشگاه آلتو (Aalto):

رتبه‌های جهانی: THE: 201-250، QS: 127، ARWU:401-500

  1. دانشگاه اوولو (Oulu):

رتبه‌های جهانی: THE: 301-350، QS: 408، ARWU: 501-600

  1. دانشگاه تامپره: (Tampere):

رتبه‌های جهانی: THE: 301-350، QS: 409، ARWU: 401-600

  1. دانشگاه LUT (Lappeenranta-Lahti University of Technology):

رتبه‌های جهانی: THE: 351-400، QS: 470، ARWU: 901-1000

  1. دانشگاه تورکو (Turku):

رتبه‌های جهانی: THE: 351-400، QS: 287، ARWU: 301-400

  1. دانشگاه فنلاند شرقی (University of Easte Finland):

رتبه‌های جهانی: THE:401-500، QS: 499، ARWU: 501-600

  1. دانشگاه ییواسکیلا (جیواسکیلا) (Jyvaskyla):

رتبه‌های جهانی: THE: 401-500، QS:333، ARWU: 701-800

  1. دانشگاه آبوآکادمی (Abo Akademi):

رتبه‌های جهانی: THE: 601-800، QS: 571-580

طول تحصیل دکترا در فنلاند چه‌قدر است؟

براساس سیستم بولونیا، تحصیل دکتری در فنلاند، 3 الی 4 سال طول می‌کشد.

در چه تاریخ‌هایی می‌توانیم برای تحصیل دکترا در فنلاند اقدام کنیم؟

معمولاً دانشگاه‌های فنلاند از اکتبر یا نوامبر تا فوریه یا مارس برای اپلای به دانشجویان زمان می‌دهند. زمان دقیق، بستگی به دانشگاه مورد نظر شما دارد. اما جالب است بدانید که بسیاری از دانشگاه‌های فنلاند در طول سال برای پذیرش دکترا وقت دارند و برای این دانشگاه‌ها ددلاین مشخصی برای اپلای در مقطع دکتری در این کشور وجود ندارد.

برای تحصیل دکترا در فنلاند چه مدارکی نیاز داریم؟

  • ارائه‌ی مدرک فوق لیسانس معتبر
  • مدرک زبان آیلتس بالای 6.5 یا تافل بالای 90 (در تعداد اندکی از رشته‌ها ممکن است مدرک زبان فنلاندی مورد نیاز باشد)
  • رزومه
  • انگیزه‌نامه
  • بیانیه شخصی: این بخش، همیشه ضروری نیست. بعضی از پوزیشن‌های دکتری این بخش را لازم می‌دانند و برخی فقط به رزومه و انگیزه‌نامه  اکتفا می‌کنند. در واقع بیانیه شخصی (personal statement)چیزی شبیه به انگیزه‌نامه و رزومه  است. اما در این مدرک، به صورت مفصل‌تر، علایق خود و انگیزه‌تان را شرح می‌دهید و از کارهای پژوهشی و عملی خودحرف می‌زنید.
  • پروپوزال قوی
  • گواهی تمکن مالی
  • پاسپورت معتبر
  • بیمه سلامت
  • و دیگر مدارکی که ممکن است بر حسب مورد دانشگاه یا سفارت از شما درخواست کند.

آیا برای تحصیل دکترا در فنلاند به گواهی تمکن مالی نیاز داریم؟

بله. ارائه گواهی تمکن مالی به ارزش 6720 یورو برای تحصیل دکترا در فنلاند ضروری است.

برای تحصیل دکترا در فنلاند، چه بورسیه‌هایی وجود دارد؟

اگرچه تحصیل دکترا در فنلاند برای همه دانشجویان رایگان است، اما دانشگاه‌ها و دولت فنلاند برای دانشجویان این مقطع بورسیه‌هایی نیز در نظر گرفته‌اند.

  • بورسیه‌های دانشگاهی:

معمولاً هر سال همه دانشگاه‌های فنلاند بورسیه‌های خوبی را به دانشجویان بین‌المللی دکترا اعطا می‌کنند. این روش، رایج‌ترین روش دریافت بورسیه است.

  • بورسیه‌های غیردانشگاهی:
  1. بورسیه EDUFI: آژانس ملی فنلاند برای آموزش، هر سال برای دانشجویان بین‌المللی بورسیه‌ای برای دوره‌های فلوشیپ ارائه می‌کند که مبلغ آن 1500 یورو در ماه است.
  2. بورسیه دولتی Scholarship Pool: مبلغ این بورسیه نیز 1500 یورو در ماه است که از 3 تا 9 ماه برای کارهای پژوهشی به دانشجویان دکتری، اعطا می‌شود.
  3. بورسیه UNU-WIDER: این بورسیه نیز بورسیه‌ی دولتی بسیار ارزشمندی است و مبلغ آن 16000 یورو در سال است که به مدت سه سال به دانشجویان دکتری اعطا می‌شود.

همچنین شما می‌توانید حین تحصیل دکترا در فنلاند در دانشگاه مشغول به کار تدریس شوید و به عنوان کارمند حقوق دریافت کنید و مالیات آن را نیز بپردازید.

هزینه‌های زندگی و تحصیل در مقطع دکتری در فنلاند به چه صورت است؟

هزینه زندگی در فنلاند در مقایسه با کشورهای اسکاندیناوی زیاد نیست؛ اما در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی، فنلاند کشور گرانی محسوب می‌شود. هزینه‌ی یک زندگی دانشجویی در فنلاند، بین 700-900 یورو در ماه است.

هزینه مسکن:

معمولاً دانشجویان در خوابگاه‌هایی زندگی می‌کنند که دانشگاه در اختیارشان قرار می‌دهد یا با دانشجویان دیگر به صورت اشتراکی خانه‌ای اجاره‌ می‌کنند.  این دو روش بسیار به‌صرفه‌تر از اجاره‌کردن خانه‌ی مستقل است.

اجاره ماهانه اتاق مستقل در آپارتمان مشترک: 160-380 یورو  (با توجه به شهر محل زندگی شما )

اجاره ماهانه آپارتمان خصوصی تک‌خوابه در مرکز شهر: حدود 732 یورو

(SOA: انجمن خانه‌های دانشجویی فنلاند یکی از گزینه‌های مطمئنی است که اطلاعات مفیدی در مورد اجاره‌ها و پیدا کردن موارد مورد نظرتان در اختیار شما قرار می‌دهد.)

سایر هزینه‌های زندگی

هزینه  رستوران و تفریح: یک وعده غذا در رستوران حدود 11 یورو و بلیت سینما، حدود 14 یورو

هزینه حمل و نقل: حدود 58 یورو در ماه

هزینه خدمات عمومی: حدود 102 یورو در ماه

همچنین دانشجویان مبلغی بین 80-100 یورو را در هر ترم برای کارت دانشجویی، غذا و… می‌پردازند.

آیا پس از تحصیل دکترا در فنلاند، امکان کارکردن و اخذ اقامت دائم وجود دارد؟ چه شرایطی دارد؟

جالب است بدانید که فنلاند جزو معدود کشورهای اروپایی است که برای دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا، شرایط شغلی بسیار خوبی پس از فارغ‌التحصیلی در نظر می‌گیرد. شما فقط باید یک  پروانه‌ی اقامت یک ساله بگیرید و شغلی  پیدا کنید. اگر در این بازه زمانی کار پیدا کنید، می‌توانید برای اقامت شغلی اقدام کنید .

تحصیل دکترا در فنلاند چه سختی‌هایی دارد؟

تحصیل دکترا در فنلاند و اخذ پذیرش از دانشگاه‌های فنلاند در مقطع دکترا آسان نیست. به دلیل رایگان‌بودن این دانشگاه‌ها و اعتبار جهانی آن‌ها، رقابت بالایی در اخذ پذیرش وجود دارد. شما باید خود را برای درس و کار زیاد و ممارست و سخت‌کوشی آماده کنید. داشتن رزومه‌ی خوب در دوران تحصیل دکترا در فنلاند، در نهایت شانس شما را برای پیدا کردن شغل خوب در این کشور افزایش می‌دهد. همچنین برای اخذ پذیرش و تحصیل دکتری در فنلاند باید پروپوزال دقیقی ارائه کنید.

سخن پایانی

تحصیل دکترا در فنلاند، فرصتی است عالی برای دانشجویان ممتاز و علاقه‌مند به پژوهش و کار علمی. شما با تحصیل دکتری در فنلاند و سپس اقامت در این کشور، می‌توانید آینده شغلی و زندگی خود را به کلی متحول کنید. اگر زندگی در کشور پیشرفته‌ای مثل فنلاند برای شما جذاب است، از همین امروز، زبان بخوانید و برای نوشتن پروپوزال خوب و مفصل، وقت بگذارید. اگر در زمینه‌ی آماده کردن رزومه، انگیزه‌نامه‌ی قوی و دیگر مدارک خود با مشکلی مواجه شدید، می‌توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید تا راهنمایی‌های لازم را خدمت شما ارائه کنند.

مبلمان...
ما را در سایت مبلمان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : shadi sshadon بازدید : 161 تاريخ : چهارشنبه 25 فروردين 1400 ساعت: 22:48

مقدمه

تحصیل در ایتالیا : سارا فارغ‌التحصیل رشته الکترونیک از یکی از دانشگاه‌های دولتی ایران است. او قصد دارد برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد یکی از کشورهای اروپایی را انتخاب کند. با توجه به شرایطی که سارا دارد، بیشتر اطرافیانش، تحصیل در ایتالیا را به او پیشنهاد می‌کنند. سارا در انتخاب ایتالیا برای ادامه تحصیل مردد است. با هم شرایط سارا را مرور می‌کنیم و بعد شرایط تحصیل در ایتالیا را با دقت بررسی می‌کنیم تا ببینیم تحصیل در ایتالیا برای سارا مناسب است یا خیر.

شرایط و خواسته‌های سارا برای مهاجرت تحصیلی:

  1. رنکینگ دانشگاه: سارا دوست دارد در دانشگاهی معتبر درس بخواند.
  2. هزینه تحصیل: علاوه بر بالا بودن امتیاز دانشگاه، او نمی‌خواهد هزینه‌ی زیادی بابت شهریه دانشگاه بپردازد.
  3. هزینه زندگی: سارا از همان ابتدا کشورهایی که هزینه‌ی زندگی بالایی دارند را از لیست خود حذف کرده است.
  4. زبان انگلیسی: برای سارا مهم است که دانشگاهی را انتخاب کند که امکان تحصیل به زبان انگلیسی داشته باشد. همچنین چون فرصت زیادی ندارد و قصد دارد با 2 الی 3 ماه خواندن زبان انگلیسی آزمون بدهد و پذیرش بگیرد، باید دانشگاهی را انتخاب کند که نمره بالای زبان انگلیسی جزو شروط اصلی‌اش نباشد.
  5. زندگی در کنار ایرانیان: سارا دوست دارد در کشوری درس بخواند که دانشجویان ایرانی‌اش زیاد باشند.
  6. نزدیکی به ایران: چون قصد مسافرت سالانه به ایران را دارد، باید کشوری را انتخاب کند که به ایران نزدیک‌تر باشد تا رفت و آمدش آسان‌تر شود و هزینه‌ی کمتری بابت بلیت هوایپما بپردازد.
  7. تنوع زندگی دانشجویی: برای سارا مهم است که در کشوری شاد درس بخواند که امکان‌های تفریحی دانشجویی و ارزان داشته باشد.
  8. بورسیه تحصیلی: در نهایت سارا دوست دارد که بورسیه تحصیلی داشته باشد تا خیالش از بابت هزینه‌های زندگی راحت باشد.

با دیدن شرایط و خواسته‌های سارا به نظر می‌رسد ایتالیا به علت کم‌هزینه بودن و بورسیه‌های دانشگاهی و استانی فوق‌العاده‌اش انتخاب خوبی باشد. بهتر است با هم شرایط تحصیل در ایتالیا را بخوانیم تا از این موضوع مطمئن شویم.

آنچه پیش از اقدام به تحصیل در ایتالیا باید در مورد آن بدانید

موقعیت جغرافیایی:

ایتالیا از شمال به واسطه رشته کوه‌های آلپ از فرانسه، سوئیس، اتریش و اسلوونی جدا می‌شود. همچنین دریای مدیترانه اطراف آن را فراگرفته است.

جمعیت:

ایتالیا حدود 60 میلیون نفر جمعیت دارد.

آب و هوا:

ایتالیا کشوری است با آب و هوای مدیترانه‌ای که از این جهت بسیار مورد پسند دانشحویان ایرانی و خاورمیانه‌ای است.

سبک زندگی و کیفیت زندگی:

میانگین عمر ایتالیایی‌های بالای 80 سال برای زنان و حدود 80 سال برای مردان است. این ارقام نشان می‌دهد که زندگی در این کشور چه کیفیت بالایی دارد. مردم با شادی زندگی می‌کنند و زندگی سالمی دارند.

همچنین بالای 99 درصد مردم این کشور باسوادند.

فرهنگ:

ایتالیایی‌ها مردمانی بسیار خوش‌برخورد و مهربان هستند. زود صمیمی می‌شوند و از مهاجران و خارجی‌ها به گرمی استقبال می‌کنند. شما در این کشور هیچ وقت احساس غربت نخواهید کرد.

میراث فرهنگی:

در این زمینه، ایتالیا سرآمد کل قاره‌ی اروپاست. رم، پایتخت ایتالیا یکی از بهترین و محبوب‌ترین شهرها برای توریست‌ها و جهانگردان است. میلان و جنوا به عنوان پایتخت‌های مد در جهان همیشه افراد زیادی را در این زمینه از سراسر دنیا جذب خود می‌کنند. همچنین ونیز و ناپل به عنوان قدیمی‌ترین و معروف‌ترین شهرهای توریستی جهان در این کشور قرار دارند.

نیازی به گفتن نیست که همه‌ی هنرها و توانایی‌های تاریخی بشر را می‌توان در این کشور پیدا کرد؛ از غول‌های مجسمه‌سازی رنسانس تا ادیبان و فیلسوفان تاریخ، بزرگان عرصه‌ی تئاتر، سینما و… همه و همه در ایتالیا رشد کرده‌اند.

اقتصاد:

بعد از جنگ جهانی دوم ایتالیا یکی از ضعیف‌ترین کشورها در زمینه اقتصادی بود اما به سرعت رشد کرد. عمده فعالیت‌های اقتصادی این کشور از طریق مهندسی و صنعت و توریسم است. همچنین بعد از پیوستن به اتحادیه‌ی اروپا، از نظر اقتصادی بیشتر سر و سامان گرفت. واحد پول این کشور یورو است.

چرا تحصیل در ایتالیا برگ برنده شماست؟

  • تحصیل ارزان یا رایگان در بهترین دانشگاه‌های دنیا:

گران‌ترین دانشگاه‌های دولتی ایتالیا ممکن است تا 4000 یورو در سال شهریه داشته باشند که در مقایسه با سایر دانشگاه‌های برتر دنیا، این مبلغ بسیار مناسب است. حتی بعضی از دانشگاه‌های این کشور فقط حدود 900-1000 یورو در سال شهریه دارند و این موضوع تحصیل در ایتالیا را برای همه دانشجویان خارجی راحت‌تر کرده است.

  • امکان تحصیل در رشته‌های مختلف به زبان انگلیسی:

به دلیل دانشجوپذیر بودن دانشگاه‌های این کشور، در ایتالیا شما تقریبا در همه‌ی دانشگاه‌ها و بیشتر رشته‌ها، امکان تحصیل به زبان انگلیسی دارید.

  • هزینه زندگی ارزان:

ترکیب تحصیل در بهترین دانشگاه‌های دنیا با هزینه‌ی زندگی اندک، ترکیب خارق‌العاده‌ای به نظر می‌رسد. ایتالیا یکی از ارزان‌ترین کشورهای اروپایی است. شما در بعضی از شهرهای این کشور مثل بولونیا و پادوا حتی می‌توانید با کمتر از 700 یورو در ماه زندگی کنید.

  • بورسیه‌های تحصیلی زیاد و متنوع (دانشگاهی و استانی)
  • تعداد زیاد دانشجوی بین‌المللی
  • تعدد دانشگاه‌ها:

این فاکتور شانس شما را برای تحصیل در ایتالیا و گرفتن پذیرش بسیار بالا می‌برد.

همه‌ی این عوامل در کنار هم باعث می‌شود که اگر شما هم شرایط مناسب را داشته باشید، تحصیل در ایتالیا شانس بزرگ و شاید بزرگ‌ترین شانس زندگی شما باشد.

نظام آموزشی ایتالیا و طول مدت تحصیل در هر مقطع

نظام آموزشی ایتالیا به دلایل زیر یکی از بهترین نظام‌های آموزشی جهان است:

  1. رنکینگ بالای جهانی دانشگاه‌ها
  2. تبادل و ارتباط زیاد بین دانشگاه‌ها با دانشگاه‌های دیگر دنیا و دانشجویان ممتاز جهان
  3. تعداد بالای دانشگاه‌های خوب و ممتاز
  4. امکان تحصیل در بیشتر رشته‌های دانشگاهی به زبان انگلیسی
  5. رابطه‌ی خوب و صمیمانه استاد و دانشجو
  6. استانداردهای بالای آموزشی

طول مدت تحصیل در دانشگاه‌های ایتالیا:

لیسانس: 3 ساله

فوق لیسانس: 2 ساله

دکترا: 3-4 ساله

گام به گام تحصیل در ایتالیا:

1. انتخاب رشته و دانشگاه

2. استعلام شرایط لازم برای تحصیل در ایتالیا

3. مهارت زبانی مورد نیاز

4. ارسال درخواست

5. گرفتن نامه پذیرش

6. گرفتن بیمه درمانی

7. آماده‌کردن منابع مالی

8. گرفتن ویزای دانشجویی ایتالیا

گام اول: انتخاب رشته و دانشگاه

ایتالیا در کدام رشته‌های تحصیلی قوی‌تر است؟

  • طراحی و هنرهای زیبا
  • معماری
  • فلسفه
  • مدیریت
  • تجارت
  • اقتصاد
  • حقوق و روابط بین‌الملل
  • مطالعات فرهنگی
  • علوم اجتماعی
  • جهانگردی
  • آموزش
  • علوم پایه
  • مهندسی‌ها
  • سلامت

انواع دانشگاه‌های ایتالیا

  1. دانشگاه‌های دولتی (67 دانشگاه): شهریه‌ی این دانشگاه‌ها بین 900-4000 یورو در سال است.
  2. دانشگاه‌های خصوصی (30 دانشگاه): شهریه‌ی این دانشگاه‌ها ممکن است 12000-13000 یورو یا بیشتر باشد.
  3. مدارس عالی: با سطح علمی بالا و مورد تایید وزرات علوم ایران مثل مدرسه‌ نرمال عالی پیزا یا مدرسه‌ تحصیلات تکمیلی سنت آنا
  4. دانشگاه‌های پلی‌تکنیک: مخصوص رشته‌های فنی و مهندسی و معماری با رنکینگ بالای جهانی
  5. دانشگاه‌های مخصوص خارجی‌ها: مثل دانشگاه سینا و پروجیا، مخصوص آموزش زبان و فرهنگ ایتالیا به دانشجویان خارجی
  6. دانشگاه‌های مجازی و آنلاین

10 دانشگاه برتر ایتالیا از نظر QS، THE و ARWU

(2021)QS  رتبه جهانینام دانشگاه
137دانشگاه پلی‌تکنیک میلان
160دانشگاه بولونیا
171دانشگاه رم ساپینزا
216دانشگاه پادوا
301دانشگاه میلان
308دانشگاه پلی‌تکنیک تورین
383دانشگاه پیزا
392دانشگاه ناپل فدریکو 2
392دانشگاه سن رافائل ویتا سالوته
403دانشگاه ترنتو
432دانشگاه فلورانس

 

THE (2021) رتبه جهانینام دانشگاه
167دانشگاه بولونیا
170مدرسه مطالعات عالی سنت آنا
181مدرسه نرمال عالی پیزا
201-250دانشگاه رم ساپینزا
251-300دانشگاه پادوا
251-300دانشگاه سن رافائل ویتا سالوته
301-350دانشگاه ترنتو
351-400دانشگاه میلان
351-400دانشگاه میلان بیکوکا
351-400دانشگاه پلی‌تکنیک میلان

 

ARWU (2020) رتبه جهانینام دانشگاه
151-200دانشگاه رم ساپینزا
201-300دانشگاه پادوا
151-200دانشگاه میلان
201-300دانشگاه پلی‌تکنیک میلان
201-300دانشگاه بولونیا
401-500دانشگاه سن رافائل ویتا سالوته
401-500دانشگاه ترنتو
401-500مدرسه نرمال عالی پیزا
301-400دانشگاه میلان بیکوکا

دانشگاه‌های مورد تایید وزرات علوم برای تحصیل در ایتالیا

گروه الف (ممتاز):

  1. دانشگاه آزاد Bozen-Bolzano
  2. دانشگاه پلی‌تکنیک میلان
  3. دانشگاه پلی‌تکنیک تورین
  4. مدرسه عالی نرمال پیزا
  5. مدرسه عالی تحصیلات تکمیلی سنت آنا
  6. دانشگاه کاتولیک Sacro Cuore-Milano
  7. دانشگاه بولونیا
  8. دانشگاه فلورانس
  9. دانشگاه جنوا
  10. دانشگاه میلان
  11. دانشگاه میلان بیکوکا
  12. دانشگاه ناپلی فدریکو 2
  13. دانشگاه پادوا
  14. دانشگاه پاویا
  15. دانشگاه پیزا
  16. دانشگاه رم ساپینزا
  17. دانشگاه رم Tor Vergata
  18. دانشگاه ترنتو
  19. دانشگاه سن رافائل Vita-Salute

گروه ب و ج را در مقاله‌ای دیگر به شما معرفی خواهیم کرد.

دانشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت برای تحصیل در ایتالیا

  1. دانشگاه بولونیا
  2. مدرسه مطالعات عالی سنت آنا
  3. دانشگاه رم ساپینزا
  4. دانشگاه ناپل دوم
  5. دانشگاه باری
  6. دانشگاه کاگلیاری
  7. دانشگاه کامرینو
  8. دانشگاه کاتانیا
  9. دانشگاه پاویا
  10. دانشگاه فلورانس
  11. دانشگاه جنوا
  12. دانشگاه میلان
  13. دانشگاه میلان بیکوکا
  14. دانشگاه ناپل فردریکو 2
  15. دانشگاه پادوا
  16. دانشگاه پالرمو
  17. دانشگاه پارما
  18. دانشگاه پیزا
  19. دانشگاه Tor Vergata رم
  20. دانشگاه تورین
  21. دانشگاه ویتا سالوته سن رافائل

و 20 دانشگاه دیگر که در مقاله‌ای جدا آن‌ها را به شما معرفی خواهیم کرد.

2. گام دوم: استعلام شرایط لازم برای تحصیل در ایتالیا

شرایط و مدارک لازم برای تحصیل در مقطع کارشناسی

  • ریزنمرات دبیرستان و مدرک دیپلم معتبر
  • مدرک زبان انگلیسی برای اخذ ویزا
  • پورتفولیو (برای تحصیل در رشته‌های هنر و معماری و…)
  • مدرک زبان ایتالیایی (بستگی به رشته دارد)
  • پاسپورت معتبر
  • انگیزه‌نامه
  • ارائه منابع مالی (تمکن مالی، بورسیه و…)

شرایط و مدارک لازم برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد

  • مدرک کارشناسی معتبر
  • رزومه
  • توصیه‌نامه
  • انگیزه‌نامه
  • مدرک زبان آیلتس، تافل، Advanced C1، PTE  یا مدرک زبان ایتالیایی با توجه به رشته
  • پاسپورت معتبر
  • ارائه منابع مالی
  • پورتفولیو (برای تحصیل در رشته‌های هنر و معماری و…)

شرایط و مدارک لازم برای تحصیل در مقطع دکترا

  • مدرک کارشناسی ارشد معتبر
  • رزومه و مقاله
  • انگیزه‌نامه
  • توصیه‌نامه
  • پروپوزال قوی یا پورتفولیو
  • مدرک زبان آیلتس، تافل و… یا مدرک زبان ایتالیایی با توجه به رشته
  • پاسپورت معتبر

مدرک جی آر ای یا آیمت نیز گاه برای تحصیل در رشته‌های مهندسی و پزشکی ضروری است.

3. گام سوم: مهارت زبانی مورد نیاز

مدارک زبان انگلیسی زیر مورد قبول دانشگاه‌های ایتالیا است:

آیلتس: بالای 5.5 یا 6 با توجه به رشته و دانشگاه

تافل: بالای 85

C1 Advanced

PTE  Academic

مدارک زبان ایتالیایی مورد نیاز:

CILS

CELI

4. گام چهارم: ارسال درخواست

ددلاین‌های تحصیل در ایتالیا

ددلاین اپلای برای تحصیل در ایتالیا دانشگاه به دانشگاه و مقطع به مقطع متفاوت است. بیشتر دانشگاه‌ها از اواسط نوامبر اقدام به پذیرش می‌کنند و برای ترم بهار نیز معمولاً از نیمه آوریل تا نیمه مه ددلاین اپلای است. اما برای تاریخ دقیق زمان اپلای حتما باید به سایت خود دانشگاه نیز سر بزنید.

5. گام پنجم: گرفتن نامه پذیرش

6. گام ششم: گرفتن بیمه درمانی

بیمه دانشجویی و خدمات درمانی دانشجویان در ایتالیا

بیمه‌ای 90 یورویی برای دانشجویان بین‌المللی وجود دارد که فقط برای کارت پرمسو است. اما ایتالیا بیمه‌ای دیگر دارد که 150 یورویی است و بسیاری از پزشکان عمومی را پوشش می‌دهد، اما دارو و کارهای زیبایی را شامل نمی‌شود. برای این بیمه در ماه سپتامبر باید اقدام کنید و مانند همه‌ی بیمه‌ها، هر سال آن را تمدید نمایید.

7. گام هفتم: آماده‌کردن منابع مالی

تمکن مالی لازم برای تحصیل در ایتالیا

گواهی تمکن مالی شما برای تحصیل در ایتالیا با توجه به مدت زمان تحصیل شما باید حدود 6000 یورو در سال باشد (این رقم مربوط به آخرین اعلام سفارت است). این مبلغ می‌تواند با بورسیه‌ی شما نیز تامین شود.

بورسیه‌های تحصیلی ایتالیا

برای اطلاع بهتر و دقیق‌تر از بورسیه‌های تحصیلی برای تحصیل در ایتالیا، به مقاله ما با همین عنوان مراجعه کنید. اما به طور کلی بهتر است بدانید که تحصیل در ایتالیا دو نوع بورسیه را پیش روی شما قرار می‌دهد:

  1. بورسیه دانشگاهی: بیشتر دانشگاه‌های ایتالیا هرسال بورسیه‌های خوبی را برای دانشجویان بین‌المللی در نظر می‌گیرند. مثلا دانشگاه پلی‌تکنیک میلان با بورسیه‌های پلاتینیوم، گلد و سیلور، دانشگاه بولونیا با بورسیه‌های اکشن و دانشگاه پادوا با تنوع بورسیه‌ی بالای خود، جزو دانشگاه‌های خوب ایتالیا هستند که شما هر سال شانس دریافت بورسیه را از آن‌ها دارید. هرچند معمولاً بورسیه‌های دانشگاهی برای مقاطع فوق لیسانس و دکترا ارائه می‌شوند، اما گاهی در مقطع لیسانس نیز می‌توان بورسیه‌های خوبی پیدا کرد.
  2. بورسیه استانی: این بورسیه‌ی معروف، متعلق به دولت ایتالیا است و از طرف استان محل تحصیل به شما تعلق می‌گیرد. شرط دریافت این بورسیه این است که با توجه به معیار ISEE، رقم بدست آمده کمتر از 24000 یورو در سال باشد.

هزینه تحصیل و زندگی در ایتالیا

به طور کلی، هزینه زندگی در ایتالیا، بین 700 تا 900 یورو در ماه است که در شهرهایی مثل میلان و رم ممکن است به 1000 تا1100 یورو هم برسد. این مبلغ بدون در نظر گرفتن هزینه‌ی مسکن است. هزینه مسکن در ایتالیا (خوابگاه، اتاق، خانه مشترک و…) را حداقل 300 یورو در ماه در نظر بگیرید. در شهرهای ارزان‌تر مثل پادوا، پیزا، بولونیا و… نیز هزینه زندگی ممکن است از 550 تا 750 یورو در ماه باشد. برای اطلاع دقیق از هزینه‌های زندگی و تحصیل در ایتالیا به مقاله هزینه تحصیل در ایتالیا مراجعه کنید.

میانگین درآمد و شرایط کار حین تحصیل در ایتالیا

مانند بیشتر کشورهای اروپایی، در ایتالیا نیز شما به عنوان یک دانشجوی خارجی اجازه 10، 20 و 30 ساعت کار قانونی را در هفته در مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکترا دارید. درآمد این کارهای دانشجویی نیز حدود 10 یورو در ساعت است. همان طور که احتمالا شنیده‌اید، پیدا کردن کار در ایتالیا در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی سخت‌تر است. نرخ بیکاری در این کشور نسبتا بالاست و بیشتر کارهای دانشجویی را یا جوانان دانشجویی ایتالیایی می‌گیرند و یا دانشجویان هندی، پاکستانی و بنگلادشی که با قیمت ارزان کار می‌کنند. اما شما برای اینکه شانستان را برای پیدا کردن کار حین تحصیل در ایتالیا افزایش دهید، چند راه دارید که مهم‌ترین آن تسلط به زبان ایتالیایی است.

همچنین دانشجویان رشته‌ی زبان انگلیسی شانس بسیار بالایی در پیدا کردن کار دانشجویی دارند. این دانشجویان به راحتی می‌توانند شغل تدریس خصوصی زبان انگلیسی را انتخاب کنند که در ایتالیا بسیار پردرآمد است.

دانشجویان رشته‌های هنر، معماری و عکاسی و… نیز در ایتالیا شانس زیادی در پیدا کردن کار حین تحصیل در ایتالیا دارند.

راه دیگر برای پیدا کردن آسان شغل در ایتالیا، تسلط به نرم‌افزارهای مختلف است. هر چه بیشتر در این راه پیشرفت کنید و تنوع نرم‌افزارهایی که می‌شناسید بیشتر باشد، شانس شما برای گرفتن کارهای فریلنسری با درآمد خوب، بیشتر است.

کار در کافه و رستوران و پیک و دلیوری هم جزو کارهای دانشجویی است. اما معمولاً جوانان دانشجوی ایتالیایی در تابستان‌ها به سرعت این مشاغل را تصاحب می‌کنند.

تقریباً همه‌ی این مشاغل حدود 10 یورو در ساعت درآمد دارند. برای اطلاع بیشتر به مقاله هزینه تحصیل در ایتالیا مراجعه کنید.

8. گام هشتم: گرفتن ویزای دانشجویی

گرفتن ویزای دانشجویی چه قدر طول می‌کشد؟

برای گرفتن ویزای تحصیلی نوع D ایتالیا (بلندمدت) مدارک زیر لازم است:

  • پرداخت هزینه‌ی سفارت
  • نامه‌ی پذیرش دانشگاه
  • ارائه‌ی مدارک منابع مالی (تمکن مالی یا بورسیه و…)
  • ارائه مدارکی دال بر داشتن محل اقامت

اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا با وقت سفارت و مصاحبه ممکن است تا سه ماه طول بکشد.

شرایط کار پس از تحصیل در ایتالیا و گرفتن اقامت دائم

شما پس از اتمام تحصیل در ایتالیا اجازه دارید تا 12 ماه در ایتالیا به صورت موقت بمانید تا برای خود شغلی پیدا کنید. همان طور که می‌دانید، شرط اصلی گرفتن اقامت یک کشور، داشتن شغل در آن کشور است. این شغل باید درآمد معقولی داشته باشد تا حدی که مالیات بر آن تعلق بگیرد. در ایتالیا نیز شما پس از پیدا کردن کار، می‌توانید کارت آبی را دریافت کنید. برای پیدا کردن کار در ایتالیا شما باید ابتدا کارت پرمسو دریافت کنید (Permesso di Lavoro).

میانگین درآمد در مشاغل مختلف در ایتالیا حدود 1300 یورو در 14 ماه است. اما این مبلغ ممکن است با توجه به رشته و مقطع تحصیلی شما متفاوت باشد.

در نهایت گرفتن PR یا اقامت دائم ایتالیا پس از 5 سال کار کردن و پرداخت مالیات در این کشور امکان‌پذیر است.

سوالات متداول

  • آیا تحصیل در ایتالیا به زبان انگلیسی امکان‌پذیر است؟

بله. یکی از دلایل محبوبیت دانشگاه‌های ایتالیا در بین دانشجویان خارجی، امکان تحصیل به زبان انگلیسی است. شما تقریباً در همه‌ی رشته‌های تحصیلی (به جز بعضی رشته‌های هنری) می‌توانید به زبان انگلیسی درس بخوانید.

  • شرایط اخذ ویزای همراه ایتالیا چیست؟

برای گرفتن ویزای همراه، حداقل باید 3 ماه از تاریخ ورود شما به ایتالیا بگذرد. بعد از این تاریخ با ارائه‌ی مدارک زیر می‌توانید برای دریافت ویزا اقدام کنید (همراه شما نیز می‌تواند با ویزای توریستی وارد ایتالیا شود و سپس درخواست ویزا کند):

  1. ارائه تمکن مالی 6000 یورو در سال به اضافه نصف این مبلغ برای هر عضو خانواده
  2. سند ازدواج و شناسنامه‌ی همسر و فرزند
  3. ارائه مدارکی دال بر داشتن خانه با متراژ مناسب با تعداد اعضای خانواده
  4. رسید پرداخت هزینه‌های ویزا
  5. ارائه‌ی مجوز اقامت خودتان
  • آیا مساله سن برای تحصیل در ایتالیا اهمیت دارد؟

خیر. بیشتر دانشگاه‌های ایتالیا بدون در نظر گرفتن شرط سنی، به دانشجویان پذیرش می‌دهند. فقط سن شما ممکن است بر گرفتن بورسیه‌های دانشگاهی تاثیر بگذارد که این مساله برای تحصیل در ایتالیا، چندان اهمیتی ندارد. چون شما در هر مقطع و هر سنی، امکان دریافت بورسیه‌ی استانی ایتالیا را دارید.

  • آیا می‌توان هم‌زمان بورسیه استانی و دانشگاهی را حین تحصیل در ایتالیا دریافت کرد؟

خیر. شما فقط می‌توانید از یکی از این بورسیه‌ها برخوردار شوید. پیشنهاد ما این است که اول بورسیه‌های دانشگاهی دانشگاه خود را پیدا کنید، چون معمولاً مبلغ بورسیه‌های دانشگاهی بیشتر است. اگر شانسی برای دریافت این بورسیه‌ها نداشتید، سراغ بورسیه استانی بروید.

  • آیا بدون داشتن مدرک زبان، می‌توان برای تحصیل در ایتالیا اقدام کرد؟

برای اخذ پذیرش در مقطع لیسانس، دانشگاه‌های ایتالیا معمولاً داشتن مدرک زبان را جزو شروط اصلی قرار نمی‌دهند، اما سفارت از شما مدرک زبان می‌خواهد. برای مقاطع بالاتر نیز شما به مدرک زبان (انگلیسی یا ایتالیایی) نیاز دارید.

  • آیا برای اخذ پذیرش و تحصیل در ایتالیا شرط معدل ضروری است؟

در بیشتر دانشگاه‌های ایتالیا شرط معدل چندان اهمیتی ندارد. اما در هر صورت یک رزومه‌ی قوی، شانس شما را برای گرفتن بورسیه افزایش می‌دهد.

  • آیا می‌توان پس از اخذ پذیرش تحصیلی ایتالیا، ویزای تحصیلی را به ویزای کاری تبدیل کرد؟

بله. قوانین ایتالیا در شرایطی این اجازه را به اتباع خارجی‌ می‌دهد.

  • آیا اخذ پذیرش از دانشگاه‌های ایتالیا سخت است؟

در مقایسه با دیگر دانشگاه‌های برتر دنیا، گرفتن پذیرش از دانشگاه‌های ایتالیا آسان‌تر است. چون معمولاً نمره‌ی بالایی برای آزمون‌های زبان انگلیسی نمی‌خواهند و شرط سن، گپ تحصیلی و… در بیشتر دانشگاه‌های ایتالیا اهمیتی ندارد.

مبلمان...
ما را در سایت مبلمان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : shadi sshadon بازدید : 170 تاريخ : چهارشنبه 25 فروردين 1400 ساعت: 22:39

مقدمه

بورسیه تحصیلی نروژ : در این مقاله کوتاه سعی می‌کنیم شما را با نحوه‌ی دریافت بورسیه تحصیلی در نروژ در سال جدید آشنا کنیم. تعداد بورسیه تحصیلی نروژ به دلیل رایگان‌بودن دانشگاه‌های این کشور کم بوده و برای دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا و دانشجویان خاورمیانه بسیار کم‌تر است .

بورسیه تحصیلی نروژ

ما در این مقاله تعدادی از بورسیه‌های خوب دانشگاه‌های نروژ را برای شما پیدا کرده‌ایم.

چرا برای تحصیل در نروژ به بورسیه نیاز داریم؟

همان طور که گفتیم دانشگاه‌های نروژ، برای همه‌ی دانشجویان دنیا، رایگان هستند و شما در طول تحصیل در هیچ کدام از مقاطع تحصیلی، شهریه‌ای پرداخت نمی‌کنید. اما تامین هزینه‌های زندگی در نروژ بر عهده‌ی خودتان است. نروژ در مقایسه با کشورهای حوزه‌ی اسکاندیناوی کشور گرانی است. در نتیجه شما باید به صورت جدی به تامین هزینه‌های زندگی و داشتن درآمد در این کشور، فکر کنید. دو راه پیش‌ِ رو دارید: کار پیدا کنید یا به دنبال بورسیه باشید.

هزینه تحصیل و زندگی در نروژ

هزینه زندگی در نروژ به طور کلی بین 800 تا 1400 یورو در ماه است.

اگر شما دانشگاه‌های دولتی را برای تحصیل انتخاب کنید، نباید شهریه بپردازید اما تحصیل در دانشگاه‌های خصوصی نروژ رایگان نیست و ممکن است از 9000 تا 19000 یورو در سال برای شما هزینه داشته باشد. برای مثال شهریه دو دانشگاه خصوصی نروژ به شرح زیر است:

  • مدرسه تجاری نروژی (BI): حدود 14000 کرون (1300 یورو) در سال
  • کالج دانشگاهی کریستینا: حدود 50000 کرون (4705 یورو) در سال

شرایط اخذ بورسیه تحصیلی نروژ

شما از هر ملیتی که باشید و به هر زبانی که در این کشور تحصیل کنید، شهریه‌ای بابت تحصیل پرداخت نمی‌کنید. حال که کشور و دولت نروژ چنین امکان فوق‌العاده‌ای را در اختیار دانشجویان دنیا قرار داده است، واضح است برای دانشجویانی هزینه می‌کند که از صلاحیت‌های علمی بالایی برخوردار باشند و نیازهای این کشور را تامین کنند. شما یکی از این دو شرط را باید داشته باشید:
1) اولین و اصلی‌ترین شرط دریافت بورسیه تحصیل در نروژ، داشتن انگیزه و پشتکار و در بعضی رشته‌ها انجام تحقیقاتی متناسب با نیازهای کشور نروژ است. (هر چه تحقیقات، تز و رساله‌‌ی [h4] شما بیشتر با نیازهای زیست‌محیطی، اقتصادی، اجتماعی و… کشور نروژ مرتبط باشد، شانس دریافت بورسیه بیشتر است).

2) شرط دوم برای دانشجویان مهاجری است که از نظر مالی وضعیت مناسبی ندارد و از پس مخارج زندگی خود برنمی‌آیند. این دانشجویان می‌توانند از دولت نروژ کمک‌هزینه‌ی زندگی دریافت کنند.[h5]

مراحل اقدام برای بورسیه تحصیلی در کشور نروژ

معمولاً با توجه به نوع بورسیه و دانشگاه محل تحصیل شما، مراحل اقدام برای بورسیه تحصیلی نروژ متفاوت است. به طور کلی اگر برای بورسیه‌های دانشگاه اقدام می‌کنید:

در بیشتر رشته‌ها باید پروپوزالی کوتاه از تحقیق و تز خود بنویسید و طبق ددلاین تعیین‌شده برای دانشگاه بفرستید تا دانشگاه را جهت اعطای بورسیه در تحقیق مورد نظر قانع کنید.

اگر برای بورسیه‌های دولتی اقدام می‌کنید:

مدارکی دال بر نیاز و ضعف مالی (نداشتن شغل، نداشتن حامی مالی و…) ارائه کنید. معمولاً در صورت درخواست شما، از طرف دانشگاه شما نیز توصیه‌نامه‌هایی برای دریافت این بورسیه‌ها به نهادهای مربوطه ارسال می‌شود.

زمان مناسب برای ارائه درخواست بورسیه تحصیلی نروژ

زمان اپلای برای دانشگاه‌های نروژ بین اول دسامبر تا 15 مارس است. شما در همین بازه‌ی زمانی و حین اپلای برای دانشگاه‌ها، می‌‌توانید برای دریافت بورسیه نیز اقدام کنید.

انواع بورسیه تحصیلی کشور نروژ

در این جا بورسیه‌های مهم سال تحصیلی جدید دانشگاه‌های نروژ را به شما معرفی می‌کنیم:

  1. بورسیه فلوشیپ 3-4 ساله دانشگاه اسلو برای دپارتمان‌های روانشناسی، فیزیک، زیست‌شناسی و پزشکی با حقوق 479600 تا 523200[h6]  کرون نروژی (45000 تا49000 یورو) در سال به علاوه کمک‌هزینه‌ی[h7]  زندگی
  2. بورسیه اضطراری دانشگاه اسلو به مبلغ 10000 کرون (940 یورو) برای دانشجویان کارشناسی ارشد که به دلیل بیماری کرونا در شرایط بد اقتصادی قرار گرفته‌اند. شرط دریافت این بورسیه این است که دانشجو در کشور نروژ شغلی نداشته باشد. آخرین تاریخ اپلای برای دریافت این بورسیه اول ژوئن بود.
  3. بورسیه DEEP دانشگاه اسلو برای دانشجویان دکتری و محققان در رشته‌های ژئوفیزیک، معدن، ژئوشیمی، زمین‌شناسی و… به مبلغ 30000 کرون نروژی (2800 یورو)
  4. بورسیه‌های مدرسه اقتصادی نروژی: برای سال تحصیلی جدید، دپارتمان‌های حقوق و حسابداری، تجارت، مدیریت، اقتصاد و مدیریت استراتژیک این دانشگاه بورسیه‌های خوبی به مبلغ 44000 یورو برای دانشجویان دکترای خود در نظر گرفته‌اند.
  5. بورسیه SHE: بورسیه مرکز آموزش‌های سلامت پایدار دانشگاه اسلو در سال تحصیلی جدید مبلغ 200000 کرون (18800 یورو) برای تحقیق و آموزش در زمینه کرونا در نظر گرفته است. دانشجویان رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی دانشگاه اسلو می‌توانند برای دریافت این بورسیه تحصیلی نروژ اقدام کنند.
  6. بورسیه INTPART: این بورسیه متعلق به دانشکده‌ی اقتصاد دانشگاه نروژ است و به دانشجویان کارشناسی ارشد رشته‌های اقتصاد و مرتبط با اقتصاد تعلق می‌گیرد. مبلغ این بورسیه نیز 12000 کرون (1100 یورو) است.
  7. بورسیه دانشگاه اسلو برای دانشجویان کارشناسی ارشدی که در رشته‌های علوم اجتماعی، جغرافیای انسانی، محیط زیست، سلامت، مسکن، تاریخ، زبان‌ها، امنیت عمومی و… تحقیقاتی داشته باشند. مبلغ این بورسیه 30000 کرون (2800 یورو) است و به دانشجویان سال آخر کارشناسی ارشد تعلق می‌گیرد.
  8. بورسیه تابستانی دپارتمان روانشناسی دانشگاه اسلو: این بورسیه نیز به 6 نفر از دانشجویان کارشناسی ارشد در سال اول تحصیلشان اعطا می‌شود و مبلغ آن 25000 کرون (2350 یورو) است.
  9. بورسیه‌های دولتی که به دانشجویان با وضعیت مالی ضعیف و یا دانشجویان مهاجر اعطا می‌شود.
  10. بورسیه ERASMUS MUNDUS
  11. بورسیه USN: این بورسیه یک کمک‌هزینه کوتاه ‌مدت سه ماهه است که برای دانشجویان دکترا در نظر گرفته شده است تا زمانی که بتوانند برای خود کار یا بورسیه‌ای پیدا کنند.
  12. بورسیه Smart system integrated solutions: این بورسیه را دانشگاه جنوب شرقی نروژ ارائه می‌کند. یک دوره تحصیلی و کارآموزی است که همراه با آموزش در زمینه‌های تجاری و اقتصادی، دانشجویان بیمه می‌شوند و مبلغی حدود 1000 یورو در ماه دریافت می‌کنند. سفرهای علمی و تحقیقاتی نیز شامل این بورسیه می‌شوند.

برترین دانشگاه‌های نروژ

  • دانشگاه اسلو
  • دانشگاه برگن
  • دانشگاه نروژی علم و فناوری
  • دانشگاه ترومسو (The Arctic University of Norway)
  • مدرسه نروژی اقتصاد (NHH)
  • دانشگاه نروژی علوم حیات

مدارک مورد نیاز برای بورسیه تحصیلی نروژ

  • مدرک تحصیلی
  • پروپوزال قوی و در بعضی رشته‌ها متناسب با نیازهای کشور نروژ در صورت اقدام برای بورسیه تحصیلی نروژ در مقطع دکترا
  • مدرک آیلتس بالای 6.5 و یا تافل بالای 90 (انواع دیگر مدارک زبان نیز مثل C1 advanced و… قابل‌قبول است).
  • انگیزه‌نامه‌ی قوی
  • رزومه

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی نروژ

  • پرداخت 4900 کرون نروژی (460 یورو) به سفارت
  • نامه‌ی پذیرش دانشگاه
  • منابع مالی (یا گواهی تمکن مالی به ارزش 121000 تا 123000 کرون (11600-11400 یورو) برای یک سال، یا مدرک دریافت بورسیه تحصیلی و یا مدرکی دال بر اثبات حمایت مالی فردی از اعضای خانواده و …
  • پاسپورت معتبر
  • عکس
  • بلیت
  • ارائه مدرکی دال بر داشتن محل اقامت در نروژ (خوابگاه، خانه و…)
  • مدرک زبان انگلیسی یا نروژی

سوالات متداول

  • آیا تحصیل در نروژ به زبان انگلیسی ممکن است؟ آیا این تحصیل شهریه دارد؟

بله. تقریباً همه دانشگاه‌های نروژ دروس و رشته‌ها را به زبان انگلیسی هم ارائه می‌دهند و اگر شما دانشگاه‌های دولتی را برای تحصیل انتخاب کنید، شهریه‌ای پرداخت نخواهید کرد.

  • آیا تحصیل در نروژ بدون مدرک زبان ممکن است؟

خیر. شما باید برای گرفتن پذیرش از دانشگاه‌های نروژ یا مدرک زبان انگلیسی و یا مدرک زبان نروژی ارائه کنید.

  • آیا با پول بورسیه تحصیلی نروژ می‌توان به راحتی در کشور نروژ زندگی کرد؟

بله. خصوصاً اگر این بورسیه در مقطع دکترا باشد. بورسیه‌های دکترا در نروژ به اندازه‌ای است که حتی دانشجویان متاهل نیز می‌توانند با آن‌ها هزینه‌های زندگی را تامین کنند.

مبلمان...
ما را در سایت مبلمان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : shadi sshadon بازدید : 139 تاريخ : چهارشنبه 25 فروردين 1400 ساعت: 22:31

مقدمه

ویزای تحصیلی نروژ : کشورهای اسکاندیناوی همیشه به دلیل رفاه، امنیت و اقتصاد باثباتی که دارند در بین دانشجویان بین‌المللی محبوب بوده‌ و هستند. همچنین دانشگاه‌های این کشورها نیز از استانداردهای بالای آموزشی برخوردارند. از میان همه‌ی کشورهای اسکاندیناوی، نروژ محبوبیت بیشتری دارد.

ویزای تحصیلی نروژ

دلیل اصلی آن هم امکان تحصیل رایگان در این کشور برای همه‌ی دانشجویان کشورهای مختلف و در همه‌ی مقاطع تحصیلی است. این آموزش رایگان حتی شامل رشته‌های انگلیسی‌زبان هم می‌شود و این برای دانشجویان بین‌المللی فرصت فوق‌العاده‌ای است. اگر شما هم قصد دارید در نروژ، تجربه‌ی یک تحصیل خارق‌العاده را داشته باشید باید بدانید که تنها چند گام با آن فاصله دارید. این چندگام ساده مربوط به اخذ ویزای تحصیلی نروژ است که ما در این مقاله راه‌ها و شرایط اخذ آن را به شما خواهیم گفت.

چرا نروژ را برای تحصیل انتخاب کنیم؟

  • تحصیل رایگان در همه‌ی مقاطع تحصیلی به زبان نروژی و انگلیسی و برای همه‌ی‌ دانشجویان با هر ملیتی؛
  • رنکینگ بالای دانشگاه‌های دولتی نروژ؛
  • فرصت‌های فراوان شغلی برای کار حین‌تحصیل و پس از تحصیل به دلیل کم‌جمعیت‌بودن این کشور
  • امکان اخذ اقامت دائم با یافتن شغل مناسب پس از پایان دوره‌ی تحصیلی (در نتیجه پس از چند سال کار مداوم می‌توان اقامت دائم یکی از بهترین کشورهای اروپایی را به دست آورد)؛
  • رفاه، امنیت و ثبات اقتصادی؛
  • شادی و امید به زندگی بالا در این کشور و کیفیت زندگی مطلوب.

آمارهایی در مورد شرایط تحصیل در نروژ

  • سه نوع دانشگاه و مرکز آموزش عالی در نروژ وجود دارد: دانشگاه‌های دولتی (7 دانشگاه)، کالج‌های دانشگاهی (31 دانشگاه). به‌علاوه تعداد زیادی مؤسسه‌ی آموزش عالی‌خصوصی؛
  • از میان دانشگاه‌های دولتی و خصوصی این کشور، چهار دانشگاه هر سال در ردیف بهترین دانشگاه‌های جهان قرار دارند: دانشگاه اسلو، دانشگاه برگن، دانشگاه علوم و فنون نروژ و دانشگاه ترومسو؛
  • نظام آموزشی نروژ براساس سیستم بولونیا تنظیم شده است؛ یعنی لیسانس، فوق‌لیسانس و دکترا به‌ترتیب به صورت 3 سال، 2 سال و 3 سال تقسیم شده‌اند؛
  • در بعضی از رشته‌ها مثل معماری، مهندسی‌، حقوق، مدیریت و تجارت، شما می‌توانید لیسانس و فوق‌لیسانس را به صورت پیوسته در یک بازه‌ی زمانی 5 ساله بخوانید؛
  • علاوه بر سیستم بولونیا، شما مجازید سیستم آموزشی اسکاندیناوی را هم برای ادامه‌ی تحصیل انتخاب کنید. در این سیستم 6 ساله، می‌توانید رشته‌هایی مثل پزشکی، دامپزشکی، روانشناسی و تکنولوژی را تا سطح دکترا ادامه دهید؛
  • هر سال بیش از 200 رشته‌ی کارشناسی‌ارشد در دانشگاه‌های نروژ به زبان انگلیسی ارائه می‌شوند؛
  • بیش از 25000 دانشجوی بین‌المللی در این کشور مشغول به تحصیل هستند؛
  • مهم‌ترین ویژگی تحصیل در نروژ، رایگان بودن آن در همه‌ی مقاطع تحصیلی است.

چه کسانی به ویزای تحصیلی نروژ نیاز دارند؟

همه‌ی دانشجویان خارج از حوزه‌ی (European Economic Area)EEA   و(European Free Trade Association) EFTA  برای ماندن بیش از 3 ماه در نروژ و تحصیل در این کشور به ویزای تحصیلی نروژ و اخذ اقامت موقت این کشور نیاز دارند.

فرآیند اخذ ویزای تحصیلی نروژ

گام 1: برای دانشگاه موردنظر اپلای کنید و نامه‌ی پذیرشتان را بگیرید

اولین قدم برای گرفتن ویزای تحصیلی نروژ این است که شما ابتدا از یکی از دانشگاه‌های این کشور، پذیرش بگیرید. مسلما بدون نامه‌ی پذیرش، اخذ ویزای تحصیلی نروژ هم امکان‌پذیر نیست.

گام 2: مشخص کنید به چه نوع ویزای تحصیلی نیاز دارید

  • ویزای تحصیلی کوتاه‌مدت: برای زمان اقامت زیر سه ماه یا تا سه ماه
  • ویزای تحصیلی بلندمدت: برای تحصیل در دوره‌ای در نروژ که بیش از 3 ماه طول می‌کشد

برای دومی شما نیاز به اخذ اقامت موقت نروژ را دارید.

گام 3: شرایط و مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی نروژ چیست؟

  •  سن بالای 18 سال؛
  • ارائه‌ی آخرین مدرک تحصیلی؛
  • ارائه‌ی مدرک زبان نروژی یا انگلیسی؛
  • پاسپورت معتبر و کپی از پاسپورت؛
  • نامه‌ی پذیرش دانشگاه؛
  • مدارکی دال بر داشتن محل سکونت در نروژ (خوابگاه، خانه و…)؛
  • گواهی تمکن مالی؛
  • و مدارک خاص دیگری که بر اساس ملیت و شرایط شما سفارت از شما درخواست خواهد کرد.

گام 4: کجا و کی برای اخذ ویزای تحصیلی نروژ اقدام کنیم؟

کجا؟ نزدیک‌ترین کنسولگری یا سفارت نروژ را به کشور خود پیدا کنید و از آن طریق برای اخذ ویزای تحصیلی نروژ اقدام کنید. سفارت نروژ در ابوظبی بررسی مدارک مربوط به ویزای نروژ را برعهده دارد؛ اما پاسخ به سؤالات و امورعمومی این حوزه را سفارت نروژ در ایران انجام می‌دهد.

کی؟ پس از اینکه نامه‌ی پذیرش دانشگاه به دستتان رسید، می‌توانید برای اخذ ویزای تحصیل در نروژ اقدام کنید و بهتر است که بلافاصله این کار را انجام دهید.

در هر بخشی از پروسه‌ی اخذ ویزای تحصیلی نروژ که با مشکل رو‌به‌رو شدید، می‌توانید روی کمک کارشناسان ما در گروه آریا حساب کنید. ما سریع‌ترین و کم‌ریسک‌ترین راه را برای رفع مشکلاتتان به شما معرفی خواهیم کرد.

گام 5: مدرک زبان لازم برای اخذ ویزای تحصیلی نروژ چیست؟

مدارک زبان انگلیسی که تقریباً همه‌ی دانشگاه‌های نروژ آن‌ها را می‌پذیرند و برای اخذ ویزای تحصیلی نروژ نیز قابل‌قبول هستند:

  • تافل
  • آیلتس آکادمیک
  • PTE Academic
  • C1 Advanced (CAE)

نمره‌ی این آزمون‌ها از دانشگاهی به دانشگاه دیگر و از رشته‌ای به رشته‌ دیگر متفاوت است. به همین دلیل در این زمینه باید به سایت دانشگاه موردنظرتان مراجعه کنید.

گام 6: برای اجازه‌ی کار موقت اقدام کنید

قبل از اینکه برای گرفتن کار موقت اقدام کنید، باید اجازه‌ی کار موقت بگیرید. طبق قوانین کار و مجوزکار موقت در نروژ، شما به عنوان یک دانشجوی خارجی می‌توانید تا 20 ساعت در هفته کار کنید (در طول ترم تحصیلی) و در تعطیلات هم اجازه دارید به صورت تمام‌وقت کار کنید.

گام 7: شرایط اخذ اقامت موقت در نروژ چیست؟

شما با گرفتن ویزای تحصیلی نروژ از نوع بلندمدت، درواقع برای اقامت موقت نروژ اقدام کرده‌اید. به این منظور شما با توجه به مدت زمان تحصیل خود، اجازه‌ی اقامت موقت در این کشور را خواهید داشت. بعد از آن هم به شما فرصتی یک‌ساله داده می‌شود که برای خود کار پیدا کنید. پس از سه سال کارکردن در نروژ و پرداخت مالیات، شما می‌توانید اقامت دائم این کشور را بگیرید.

هزینه‌های اخذ ویزای تحصیلی نروژ و اطلاعاتی در مورد هزینه‌های تحصیل و زندگی در نروژ

هزینه‌ی سفارت: 4900 کرون نروژی (حدود 480 یورو)

گواهی تمکن مالی: 121000 تا 123000 کرون (حدود 11850 تا 12045 یورو)
همان‌طورکه گفتیم تحصیل در نروژ در دانشگاه‌های دولتی به هر زبانی (انگلیسی یا نروژی) کاملاً رایگان است. شما فقط باید در ابتدای هر ترم مبلغ بسیار کمی (حدود 60 یورو) بپردازید که این مبلغ برای خدمات رفاهی و دانشجویی است.

اما در دانشگاه‌های خصوصی با توجه به مقطع تحصیلی  (لیسانس یا فوق لیسانس) ممکن است از 7000 تا 19000 یورو شهریه بپردازید.

همچنین هزینه‌ی زندگی در نروژ ممکن است بین 800 تا1400 یورو در ماه باشد که در هر شهر متفاوت است. برای مثال در اسلو، پایتخت نروژ ممکن است  این هزینه‌ها حتی تا 2000 یورو در ماه هم برسد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، به مقاله‌ی ما با عنوان «هزینه‌ی تحصیل در نروژ» مراجعه کنید.

سؤالات متداول

  1. آیا سفارت نروژ دوره‌ای برای آموزش زبان نروژی برگزار می‌کند؟

سفارت نروژ هم مثل همه‌ی سفارت‌ها دوره‌های آموزشی زبان ارائه می‌کند. اما آزمون‌های خاص مربوط به زبان نروژی در ایران برگزار نمی‌شوند.

  1. آیا برای اخذ ویزای تحصیلی نروژ به بیمه‌ی درمانی نیاز داریم؟

شما به عنوان دانشجوی بین‌المللی خارج از اتحادیه‌ی اروپا، به محض اینکه ویزای تحصیلی نروژ را دریافت کنید، به صورت خودکار نامتان در سیستم درمانی نروژ ثبت می‌شود و می‌توانید از همه‌ی امکانات و خدمات درمانی این کشور استفاده کنید. مگر اینکه اقامت شما در نروژ کمتر از یک سال  یا یک‌ساله باشد که در این صورت باید با هماهنگی مؤسسه یا دانشگاه محل تحصیل خود برای بیمه‌ی سلامت اقدام کنید. بعضی از دانشگاه‌ها یا مؤسسات، پس از ثبت نام، شما را تحت پوشش بیمه قرار می‌دهند یعنی با پرداخت شهریه‌ی یک ترم، شما از خدمات بیمه‌ی درمانی نیز برخوردار می‌شوید.

  1. شرایط اخذ ویزای همراه چیست؟

برای ویزای همراه، اگر همراه شما، همسرتان است باید:

  • هر دو بالای 24 سال سن داشته باشید؛
  •   عقدنامه‌ی معتبر ارائه دهید؛
  • عکس، شناسنامه و پاسپورت معتبر داشته باشید؛
  • گواهی تمکن مالی به ارزش 264264 کرون (28875 یورو) در سال داشته باشید. این مبلغ می‌تواند از طریق حقوق شما یا بورسیه تأمین شود؛
  • حداقل یک سال از پایان تحصیلات شما در نروژ باقی‌مانده باشد؛
  • در نهایت، پرداخت 10500 کرون برای شروع پروسه‌ی اخذ ویزای همراه.

برای اخذ ویزای فرزند زیر 18 سال نیازی به پرداخت هزینه نیست.

  1. اگر درخواست ما برای ویزای تحصیلی نروژ رد شد، چه اقدامی انجام دهیم؟

به سفارت نامه بنویسید. به این کار، Appeal کردن می‌گویند. شما در این فرآیند توضیح می‌دهید که چرا تصمیم اولیه‌ی سفارت برای رد کردن شما نادرست بوده است. مدارک جدیدی ارائه کرده و نواقص پرونده خود را رفع می‌کنید. توجه داشته باشید که این نامه باید به زبان انگلیسی یا نروژی باشد و طی سه هفته از تاریخ ریجکت شدن شما به سفارت تحویل داده شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه‌ی Appeal  کردن، می‌توانید با کارشناسان ما در گروه آریا تماس بگیرید.

مبلمان...
ما را در سایت مبلمان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : shadi sshadon بازدید : 140 تاريخ : چهارشنبه 25 فروردين 1400 ساعت: 22:26

مقدمه

تحصیل شیمی در ایتالیا : در سال‌های اخیر مهاجرت دانشجویان بین‌المللی برای تحصیل به اروپا افزایش یافته است. دلیل استقبال دانشجویان از تحصیل در اروپا، کیفیت آموزش، رتبه‌ی بالای دانشگاه‌های اروپا، تحصیل ارزان‌تر نسبت به آمریکا و کانادا، ارائه‌ی کمک‌هزینه‌های تحصیلی، تنوع زبان، امکان تحصیل در بعضی از رشته‌ها به زبان انگلیسی، امکان کاردرحین تحصیل و ارائه‌ی خدمات بهداشتی و درمانی است.

تحصیل شیمی در ایتالیا

 قاره‌ی اروپا پرجمعیت‌ترین و ثروتمندترین قاره‌ی دنیاست و تحصیل در بعضی دانشگا‌‌ه‌های آن حتی برای دانشجویان کانادایی، آمریکایی و استرالیایی جذابیت دارد. طبق آمار، سالیانه بیش از یک و نیم میلیون دانشجو از سایر نقاط جهان برای تحصیل در این قاره روانه‌ی دانشگاه‌های مختلف اروپا می‌شوند و این آمار همواره سیر صعودی دارد.

به‌خاطرداشته باشید که قبل از انتخاب اروپا برای تحصیل، شرایط دانشگاه‌ها، مدارک موردنیاز، زبانی که هر رشته با آن ارائه می‌شود و هزینه‌های زندگی و تحصیل را مورد بررسی قرار دهید.

یکی از رشته‌های پرطرفدار برای ادامه‌ی تحصیل در اروپا و به‎خصوص در ایتالیا، رشته شیمی است. قدمت رشته‌ی شیمی به هنر کیمیاگری و تبدیل مواد بی‌ارزش به طلا می‌رسد و مانند علوم بیولوژی و فیزیک، یکی از ارکان اصلی علوم مختلف محسوب می‌شود. خوشبختانه این رشته نیز مانند دیگر رشته‌های تحصیلی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در دانشگاه‌های ایتالیا ارائه می‌شود.

در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل شیمی در ایتالیا، هزینه‌ی زندگی، شرایط دریافت پذیرش، شرایط دریافت ویزای دانشجویی و… می‌پردازیم.

چرا تحصیل شیمی در ایتالیا فرصت ویژه‌ای محسوب می شود؟

رشته‌ی مهندسی شیمی در ایتالیا هر ساله با استقبال زیادی از طرف دانشجویان سراسر دنیا مواجه می‌شود. از آنجایی‌که فناوری‌های شیمیایی در صنایع خودروسازی، زیست‌شناسی، پزشکی، الکترونیک، رشته‌های زیست‌محیطی، صنایع غذایی، هوافضا و… مورد استفاده قرار می‌گیرد، نیاز به این علم در جوامع بشری امروز ضروری و لازم است.

یک مهندس شیمی باید راه‌حل‌های مهمی در جهت رفع نیازهای جامعه ارائه دهد و با استفاده از دانش خود در زمینه‌ی شیمی، فیزیک، ریاضیات و مهندسی، به توصیف تحولات شیمیایی، فیزیکی و طراحی فرآیندهای مولکولی در مقیاس صنعتی بپردازد. با توجه به این موارد، دانشگاه‌های ایتالیا از جمله دانشگاه بولونیا، این رشته را در بالاترین سطح خود به دانشجویان ارائه می‌دهند.

در حقیقت شما با تحصیل شیمی در ایتالیا، در کلیه‌ی فناوری‎های ساخت، پردازش و همچنین در حفاظت از مسائل مربوط به محیط زیست دانش کافی را به‌دست خواهید آورد.

 انواع دوره‎های  شیمی در ایتالیا

تحصیل شیمی در ایتالیا در مقطع کارشناسی

تحصیل در رشته‌ی شیمی در ایتالیا در مقطع کارشناسی سه‌ساله و تمام‌وقت است. دانشجویان می‌توانند در این مقطع در آزمایشگاه‌‌های شیمی تحقیقات مورد نظر خود را انجام ‌دهند و نتایج آن را ارزیابی کنند.

تحصیل شیمی در ایتالیا در مقطع کارشناسی ارشد

بیشتر دروس مقطع کارشناسی ارشد رشته‌ی شیمی در ایتالیا در محیط‌های آزمایشگاهی ارائه می‌شوند؛ بنابراین دانشجویان رشته‌ی شیمی در این مقطع در زمینه‌ی گسترش مهارت‌های آزمایشگاهی و تجزیه ‌و ‌تحلیل داده‌ها مهارت‌های لازم را کسب می‌کنند. مقطع کارشناسی ارشد رشته‌ی شیمی دو سال طول می‌کشد و تمام‌وقت است. دانشجویان موظف هستند در پایان این دوره، پایان‌نامه ارائه دهند.

تحصیل شیمی در ایتالیا در مقطع دکترا

تحصیل رشته‌ی شیمی در ایتالیا در مقطع دکترا سه‌ساله و تمام‌وقت است و در پایان دوره این نیز دانشجویان باید  پایان‌نامه‌ی منحصربفرد خود را ارائه دهند. برخی از گرایش‌های شیمی در مقطع دکترا عبارت‌اند از:

  • شیمی و تکنولوژی دارویی
  • فرایندهای فیزیکی و شیمیایی در سیستم‌های کره‌ی زمین
  • فناوری نانو و مواد
  • شیمی صنعتی و مهندسی شیمی
  • شیمی دارویی
  • شیمی آلی
  • شیمی معدنی
  • شیمی فیزیک
  • شیمی تجزیه
  • بیوشیمی
  • شیمی هسته‌ای
  • شیمی پلیمر
  • شیمی بیوفیزیک

مدارک لازم برای تحصیل رشته‌ی شیمی در ایتالیا در مقاطع مختلف

مدارک لازم برای تحصیل رشته‌ی شیمی در ایتالیا در مقطع کارشناسی:

  • دیپلم دبیرستان
  • مدرک زبان ایتالیایی B2
  • قبولی در مصاحبه‌ی آنلاین

مدارک لازم برای تحصیل رشته‌ی شیمی در ایتالیا در مقطع کارشناسی ارشد:

  • مدرک کارشناسی معتبر
  • مدرک زبان انگلیسی B2 (تحصیل شیمی در ایتالیا در این مقطع معمولا به زبان انگلیسی است)
  • قبولی در مصاحبه‌ی آنلاین

مدارک لازم برای تحصیل رشته‌ی شیمی در ایتالیا در مقطع دکترا:

  • مدرک کارشناسی ارشد معتبر
  • مدرک زبان انگلیسی B2 (تحصیل شیمی در ایتالیا در این مقطع معمولا به زبان انگلیسی است)
  • قبولی در مصاحبه‌ی آنلاین

اگر مدارکتان نواقصی دارد که خودتان نمی‌توانید برطرف کنید، می‌توانید از ما کمک بخواهید تا پرونده‌ی شما را در کوتاه‌ترین زمان ممکن آماده‌ی ارسال کنیم.

هزینه‌ی زندگی و تحصیل رشته‌ی شیمی در ایتالیا

هزینه و شرایط زندگی در ایتالیا

هزینه‌ی زندگی در ایتالیا برای دانشجویان بین‌المللی مبلغی حدود ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ یورو در ماه است که این رقم با توجه به شهرهای مختلف کمی تغییر می‌کند.. هزینه‌ی مسکن در ایتالیا بین 250 تا 350 یورو در ماه است. هزینه‌ی خوردوخوراک در ایتالیا ب به‌صورت میانگین مبلغ 200 یورو در ماه می‌شود. بلیت ماهانه‎ی وسایل حمل‌ونقل عمومی نیز برای دانشجویان در حدود ۲۵ تا ۳۵ یورو در ماه، با توجه به شهر محل تحصیل، هزینه دارد. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه‌ می‌توانید به مقاله‌ی “هزینه تحصیل در ایتالیا” مراجعه کنید.

هزینه‌ی تحصیل در رشته‌ی شیمی در ایتالیا

هزینه‌ی تحصیل در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا رشته‌ی شیمی در دانشگاه‌های دولتی تقریباً رایگان است. برای اطلاعات بیشتر در مورد هزینه‌های تحصیل ایتالیا به مقاله‌ی “هزینه تحصیل در ایتالیا” مراجعه کنید.

بورسیه‎های موجود برای تحصیل رشته‌ی شیمی در ایتالیا

دانشگاه کامرینو(camerino)  یکی از دانشگا‌ه‌هایی است که به طور اختصاصی به دانشجویان شیمی در ایتالیا بورسیه اعطا می‌کند. این دانشگاه در مقطع کارشناسی ارشد گرایش شیمی و تکنولوژی دارویی از اکتبر تا جولای، ‌براساس رزومه و شایستگی و وضعیت اقتصادی خانواده‌ی متقاضیان و در جهت پوشش هزینه‌های تحصیلی، اقامت، خورد‌وخوراک، بورسیه‌ی تحصیلی اعطا می‌کند.

برای داشتن اطلاعات بیشتر در زمینه‌ی بورسیه، می‌توانید به مقاله‌ی “بورسیه تحصیلی ایتالیا” مراجعه کنید.

بهترین دانشگاه‎های ایتالیا برای تحصیل در رشته‎ی شیمی

  • دانشگاه پلی‌تکنیک میلان
  • دانشگاه ساپینزا
  • دانشگاه بولونیا
  • دانشگاه کامرینو
  • دانشگاه پلی‌تکنیک تورین
  • دانشگاه پلی‌تکنیک تورین: دانشگاه پلی‌تکنیک تورین دانشگاهی دولتی در شهر تورین است. این دانشگاه در سال ۱۸۵۹ تأسیس شد و قدیمی‌ترین دانشگاه فنی ایتالیا محسوب می‌شود. زبان تحصیل این رشته در این دانشگاه ایتالیایی است، البته برخی از دروس به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند
  • دانشگاه کامرینو: دانشگاه کامرینو دانشگاهی دولتی در ایتالیاست که هر سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای شیمی را ارائه می‌دهد و روی این رشته به صورت تخصصی کار می‌کند. این دانشگاه یکی از دانشگاه‌های برتر در زمینه‌ی تحصیل شیمی در ایتالیا محسوب می‌شود.
  • دانشگاه پلی‌تکنیک میلان: این رشته در دانشگاه پلی‌تکنیک میلان در سه دوره‌ی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای شیمی صنعتی و مهندسی شیمی ارائه می‌شود.
  • دانشگاه ساپینزا: این دانشگاه یکی از معتبرترین دانشگاه‌های اروپا و ایتالیاست. داشتن نمره‎ی قابل قبول در آزمون GRE برای پذیرفته‌شدن در رشته‌ی شیمی در این دانشگاه الزامی است.

اگر در مورد دانشگاه بولونیا نیاز به اطلاعات تکمیلی دارید، می‌توانید به مقاله‌ی “دانشگاه بولونیا” مراجعه کنید.

شرایط کار پس از تحصیل بعد از فارغ التحصیل‌شدن از رشته‎ی شیمی

فارغ‌التحصیلان رشته‌ی شیمی در ایتالیا می‌توانند بعد از اخذ مدرک در کارخانه‌های مواد شیمیایی و پتروشیمی، شرکت‌های مربوط به مواد غذایی، مواد دارویی، مواد بهداشتی، مواد آرایشی، سازمان‌های محیط‌زیست و انرژی مشغول به‌کارشوند.

سؤالات متداول

  1. آیا می‌توان بدون مدرک زبان برای تحصیل در رشته‌ی شیمی در ایتالیا اقدام کرد؟

خیر، برای تحصیل در این رشته بسته به دانشگاه و مقطع تحصیلی به مدرک زبان انگلیسی یا ایتالیایی نیاز است.

  • آیا دانشگاه‌های ایتالیا مورد تأیید وزارت علوم هستند؟

بله، دانشگاه‌های ایتالیا از اعتبار جهانی برخوردار هستند و در لیست ممتاز وزارت علوم قرار دارند؛ این لیست سالانه به‌روز می‌شود.

  • در ایتالیا به دانشجویان چند ساعت اجازه‌ی کار حین تحصیل داده می‌شود؟

در این کشور، دانشجویان اجازه دارند چهار ساعت در روز معادل 20 ساعت در هفته مشغول به‌کار شوند و کارفرمایان معمولاً دانشجویان را به عنوان کارآموز و با حقوقی مابین 500 تا 1000 یورو در ماه استخدام می‌کنند.

  • زندگی در ایتالیا برای دانشجویان بین‌المللی شامل چه هزینه‌هایی است؟

محل اقامت، هزینه‎های خوردوخوراک، حمل‌ونقل عمومی، مسافرت‎های محلی و بیمه‌ی درمانی.

  • آیا پس از اتمام تحصیل در رشته‌ی شیمی می‌توان اقامت ایتالیا را گرفت؟

بله، درصورتی‌که بتوانید پس از اتمام تحصیل در ایتالیا کار پیدا کنید، بعد از چهار سال پرداخت مالیات، به شما اقامت دائم داده می‌شود.

آیا امکان تحصیل به زبان انگلیسی در رشته‌ی شیمی در ایتالیا وجود دارد؟

اغلب دانشگاه‌های ایتالیا در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا دروس خود را به زبان انگلیسی ارائه می‌دهند و شما با داشتن مدرک آیلتس و GRE می‌توانید برای اخذ پذیرش اقدام کنید. توجه داشته باشید که نمره‌ی قابل قبول برای هر دانشگاه متفاوت است و با مراجعه به سایت دانشگاه مذکور می‌توانید از این موضوع آگاه شوید.

اگر در حد متوسط به زبان ایتالیایی تسلط داشته باشند برای پیدا کردن کار و زندگی در این کشور وضعیت شما نسبت به دیگران بهتر خواهد بود.

نتیجه‌گیری

برای تحصیل در ایتالیا به مدرک زبان، رزومه، توصیه‌نامه و انگیزه‌نامه نیاز دارید، همچنین باید تمامی مدارک تحصیلی خود را تکمیل و در دارالترجمه‌ی رسمی ترجمه کنید و همراه با مدارک اثبات تمکن مالی به سفارت ارائه دهید.

برای اینکه بتوانید در انتخاب کشور مقصد یک انتخاب درست داشته باشید باید در زمینه‌ی رشته‌ی موردعلاقه‌تان و رتبه‌بندی دانشگاه‌ها تحقیقات لازم را انجام دهید. از مسائل مهم دیگر در زمینه‌ی اخذ ویزای تحصیلی، بررسی شرایط اقتصادی و کاری کشور مقصد است.

 

مبلمان...
ما را در سایت مبلمان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : shadi sshadon بازدید : 164 تاريخ : چهارشنبه 25 فروردين 1400 ساعت: 22:13

مقدمه

تحصیل عکاسی در ایتالیا بیشتر مردم معتقدند که رشته‌ی عکاسی یک رشته‌ی تجربی است و افراد می‌توانند با یک دوره‌ی کوتاه مدت آن‌را یادبگیرند و از اینکه این هنر به عنوان یک رشته‌ی آکادمیک در دانشگاه تدریس می‌شود، تعجب می‌کنند. اما کسانی که در این رشته مشغول به ‌تحصیل هستند و اساتید این رشته، نظرشان کاملا متفاوت است.

تحصیل عکاسی در ایتالیا

نظر آن‎ها بر این است که استودیوهای عکاسی به حرفه‌ی عکاسی می‌پردازند ولی دانشگاه، هنر عکاسی را به دانشجویان آموزش می‌دهد. کسانی‎که در رشته‌ی عکاسی تحصیل می‌کنند با فنون مختلفی در این زمینه آشنا می‌شوند و اطلاعات جامعی در مورد رشته‌های مختلف عکاسی از جمله عکاسی خبری، تبلیغاتی، علمی، طبیعت و پرتره پیدا می‌کنند.

عکاسی یکی از رشته‌های دانشگاهی پرطرفدار شاخه‌ی هنر در ایتالیاست. این رشته‌ی جذاب علاقه‌مندان و طرفداران مخصوص به خود را دارد. اگر به فکر تحصیل در رشته‌ی عکاسی هستید و دوست دارید این تجربه‌ی ارزشمند را در یکی از دانشگاه‌های معتبر اروپا کسب کنید، هیچ شکی وجود ندارد که تحصیل در ایتالیا و دانشگاه‌های فوق‌العاده‌ی آن می‌تواند یک تجربه‌ی شگفت‌انگیز و تکرارنشدنی برای شما علاقه‌مندان به این رشته‌ی زیبا باشد. به لطف وجود دانشگاه‌های برتر و سطح اول جهانی به‌خصوص در زمینه‌ی هنر، ایتالیا انتخاب اول دانشجویان بین‌المللی برای تحصیل در این رشته است. در این مقاله شما را به طور کامل با شرایط تحصیل عکاسی در ایتالیا آشنا می‌کنیم.

چرا تحصیل عکاسی در ایتالیا فرصت ویژه‌ای محسوب می‌شود

  1. ایتالیا، زادگاه هنرمندان بی‌نظیری است

ایتالیا مهد دوره‌ی نوزایی یا رنسانس در سده‌ی ۱۴ میلادی است. در این دوره هنرمندان زیادی از جمله لئوناردو داوینچی، رافائل سانتسیو، میکل‌آنژ، دوناتلو و… آثار خارق‌العاد‌ه‌ای را خلق کردند که موجب پیشرفت‌های عظیمی در دانش و هنر مدرن شد. تحصیل در دانشگاه‌های هنر ایتالیا به شما این امکان را می‌دهد که نه تنها در کلاس‌های آموزشی بلکه در محیط خارج از دانشگاه، توان و مهارت‌های خلق آثار هنری خود را ارتقاء دهید.

  • هنر در تاروپود شهرهای ایتالیاست

شما در ایتالیا می‌توانید هنر را  در تمامی نقاط آن پیدا کنید؛ خیابان‌ها، مکان‌های باستانی، موزه‌ها، تئاترها و حتی در غذاهای ایتالیایی. بدون شک، بودن در چنین محیطی احساس شور و شوق مضاعفی در شما به عنوان یک دانشجوی رشته‌ی هنر ایجادخواهدکرد. علاوه بر این اماکن و طبیعت زیبای این کشور نه تنها شما، بلکه هر بیننده‌ای را ناخودآگاه بر سر ذوق می‌آورد.

  • دانشگاه‌های بین‌المللی با محیطی مناسب برای دانشجویان علاقه‌مند به رشته‌ی هنرعکاسی وجود دارد

یکی از دلایل تمایل دانشجویان بین‌المللی به تحصیل در ایتالیا، قدمت و اعتبار دانشگاه‌های ایتالیا است. همچنین فضای چند ملیتی دانشگاه‌های این کشور به همراه شعبه‌های زیاد دانشگاه‌های بین‎المللی در ایتالیا، شرایط را برای تحصیل دانشجویان بین‌المللی آسان‌کرده‌است.

  • هزینه‌ی تحصیل و زندگی در ایتالیا پایین است

ایتالیا یکی از مقرون به‌صرفه‌ترین کشورهای مطرح اروپایی از نظر هزینه‌ی تحصیل و زندگی نسبت به سایر کشورهای اروپایی است و از این منظر برای دانشجویان بین‌المللی یک انتخاب مناسب محسوب می‌شود. شهریه‌ی دانشگاه‌های دولتی ایتالیا برای مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، سالانه بین 0 تا 5000 یورو و برای مقطع دکترا تقریباً رایگان است.

  • تحصیل به زبان انگلیسی ممکن است

در ایتالیا شما می‌توانید اکثر  رشته‌های هنری از جمله عکاسی را به زبان انگلیسی تحصیل کنید. البته در مقطع کارشناسی تنها تعداد محدودی از رشته‌های هنری از جمله هنر‌های نمایشی و میراث فرهنگی به زبان انگلیسی ارائه می‌شود؛ اما در مقطع کارشناسی‎ارشد با طیف گسترده‌ای از رشته‌های هنری که به زبان انگلیسی ارائه می‌شوند، مواجه خواهید شد و می‌توانید به‌راحتی در دوره‌هایی مانند سینما، عکاسی، نمایش و تئاتر،  فیلم‌سازی و… به زبان انگلیسی تحصیل کنید.

  • امکان یافتن کارحین تحصیل در ایتالیا وجود دارد

به عنوان یک دانشجوی رشته‌ی هنر در ایتالیا، می‌توانید برای تأمین بخشی از هزینه‌های خود به مدت ۲۰ ساعت در هفته کار کنید. دانشجویان در زمینه‌هایی مانند آموزش زبان انگلیسی، کار در داخل دانشگاه، راهنمای گردشگری، انجام کارهای خدماتی در رستوران‌ها، هتل‌ها و… در ایتالیا فعالیت می‌کنند.

  • می‌توانید به تمام کشورهای حوزه‌ی شنگن سفر کنید

با دریافت ویزای ایتالیا می‌توانید بدون محدودیت حین تحصیل و در تعطیلات تابستانی و زمستانی به تمام کشورهای عضو اتحادیه‌ی اروپا (مانند فرانسه، اسپانیا، سوئیس، آلمان و…) سفر کنید و تجربه‌ی اروپاگردی را نیز در کنار تحصیل داشته باشید.

انواع رشته‎های دوره‌ی عکاسی در ایتالیا

ایتالیا مهد هنر و یکی از قطب‌های مد و فشن در دنیا به حساب می‌آید. وقتی میید.   وقتی برای ادامه‌ی تحصیل در رشته‎ی عکاسی به ایتالیا می‌روید با شاخه‌های متعدد این رشته تحصیلی پرطرفدار مواجه می‌شوید که هرکدام جایگاه ویژه‌ای دارند ولی در میان آن‌ها، عکاسی مد از شاخه‌های بسیار جذاب و جالب این رشته به حساب می‌آید. یک عکاس برتر مد باید هم از نظر تکنیکی ماهر و هم از لحاظ هنری بااستعداد باشد و با مردم خوب ارتباط برقرارکند.

به‌جز شاخه مد و فشن در رشته‌ی عکاسی در ایتالیا، شاخه‌های عکاسی خبری، عکاسی صنعتی، عکاسی طبیعت و تولید فیلم هم طرفداران زیادی دارد.

شرایط لازم برای تحصیل عکاسی در ایتالیا در مقاطع مختلف

  • دانشجویان خواهان دریافت پذیرش برای اخذ مدرک کارشناسی حتماً باید دارای گواهینامه‌ی پایان تحصیلی از یک مرکز معتبر باشند. این مدرک باید به آن‌ها اجازه‌ی تحصیل در مقطع بالاتر را بدهد. همچنین تسلط کافی به زبان ایتالیایی برای این افراد ضروری است.
  • دانشجویان متقاضی برای مقطع کارشناسی ارشد حتماً باید مدرک لیسانس معتبری داشته باشند و با توجه به دانشگاهی که خواهان دریافت پذیرش از آن هستند، مدارک تحصیلی خود را بسته به دانشگاه و رشته به زبان ایتالیایی یا انگلیسی ارائه کنند.
  • دانشجویان متقاضی برای دوره‌ی دکترا نیز باید مدرک‌ کارشناسی ارشد را از دانشگاهی که مورد تایید ایتالیا باشد، گرفته باشند.

مدارک لازم برای تحصیل عکاسی در ایتالیا

متقاضیان ادامه‌ی تحصیل در رشته‌ی عکاسی در ایتالیا برای اخذ پذیرش حتماً باید مدارک زیر را ارائه دهند:

  • رزومه‌ی کاری
  • نمونه کارهای هنری و حرفه‌ای (پورتفلیو)
  • انگیزه‌نامه
  • مدارک مربوط به دوره‌ها و حضور در کارگاه‌های آموزشی
  • گواهی مدرک مهارت در زبان ایتالیایی یا انگلیسی
  • پاسپورت
  • رسید پرداخت هزینه‌های اخذ پذیرش

هزینه‌ی زندگی و تحصیل عکاسی در ایتالیا

هزینه‌ی تحصیل:

  • دانشگاه‌های دولتی

شهریه‌ی میانگین تحصیل در دانشگاه‌های دولتی، بسته به رتبه‌ی دانشگاه، رشته‌ی تحصیلی و مقطع تحصیلی، بین 850 تا 3500 یورو در سال است.

  • دانشگاه‌های خصوصی

هزینه‌ی تحصیل در دانشگاه‌های خصوصی بسیار متغیر است و در بیشتر این دانشگاه‌ها برای دانشجویان عضو اتحادیه‌ی اروپا و سایر دانشجویان یکسان است.

هزینه‌ی زندگی:

  • هزینه‌ی مسکن

هزینه‌ی مسکن در ایتالیا بین 200 تا 300 یورو در ماه است. دانشجویانی که به طور مستقل زندگی می‌کنند، تقریباً ماهانه 266 یورو می‌پردازند و آن‌هایی که در خوابگاه دانشجویی اقامت دارند، بیش از 257 یورو در ماه هزینه می‌کنند.

  • هزینه‌ی رفت‌و‌آمد

البته در کنار هزینه‌‌‌‌ی مسکن، مخارج دیگری هم وجود دارد از جمله هزینه‌های مربوط به رفت‌و‌آمد. مسلماً بهترین راه برای کاهش هزینه‌های رفت‌و‌آمد، استفاده از وسایل نقلیه عمومی است. خوشبختانه با ارائه‌ی کارت دانشجویی، هزینه‌ی مترو و تراموا کمتر از حد معمول و چیزی مابین 25 تا 35 یورو در ماه محاسبه می‌شود.

بهترین دانشگاه‌های ایتالیا برای تحصیل رشته عکاسی

دانشکده‌ی بین‌المللی مد و طراحی میلان (RM Milan – inteational fashion and design school):

 دانشکده RM میلان به تازگی و بر اساس نیاز مؤسسات مد و طراحی در این شهر ساخته شده است و از نظر علمی و عملی کاملاً قوی است. در این دانشکده تمام رشته‌های تحصیلی از جمله، عکاسی، به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند.

دانشکده‌ی مد فراری (Ferrari Fashion School):

کلاس‌های درس در این دانشکده با تجهیزات کامل و همواره مطابق آخرین پیشرفت‌های علمی ارائه می‌شوند. بهره‌مندی از این کلاس‌ها برای دانشجویان دانشکده کاملاً امکان‌پذیر است و بدین ترتیب، به آن‌ها امکان استفاده از ابزار و موادی را می‌دهد که آن‌ها در دنیای کاری آینده‌ی خویش با آن مواجه خواهند شد.

مؤسسه مد و طراحی RM میلان (RM Istituto Moda e Design Milano):

این دانشکده از شیو‌ه‌ای مدرن برخوردار است و برای افرادی طراحی شده است که می‌خواهند آینده‌ای درخشان‌ داشته باشند. مهم‌تر از همه‎ی این‌ها، این دانشکده یک تیم بسیار قوی از اساتید را گرد هم آورده که همه‌ی آن‌ها در رشته‌ی خود نام‌آور هستند. رشته‌ها در این موسسه به زبان ایتالیایی تدریس می‌شوند.

دانشکده‌ی عکاسی ایتالیا (Istituto Italiano Fotografia):

دانشکده‎ی عکاسی ایتالیا، به مدت 20 سال است که یک مؤسسه پیشگام در حوزه‌ی آموزش حرفه‌ای عکاسی در ایتالیاست. آموزش در دانشکده‎ی عکاسی ایتالیا (IIF)، با رویکرد عملی و حرفه‌ای صورت می‌گیرد.

آکادمی فیلم رم (Roma Film Academy):

هدف این آکادمی، تبدیل اشتیاق و علاقه‎ی دانشجویان به یک حرفه است: این نتیجه تنها از طریق یک طرح درسی به‌دست‌می‌آید که به تفصیل و با جزئیات نوشته شده و به‌گونه‎ای طراحی شده‌است که ابزارهای ضروری جهت یادگیری پایه‌های فنی و تئوری دروس و سایر بخش‌های مجموعه را در اختیار هر یک از دانشجویان قرار دهد. دروس به زبان ایتالیایی ارائه شده و البته در مواردی برخی واحدها به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند.

آکادمی مد به‌روز (Uptodate Fashion Academy):

این دانشکده در دنیای مد و مطالعات زیبایی پیشگام است و براساس مفهومی جدید بنا شده که ترکیبی از خلاقیت، تخصص و پژوهش مد است. آکادمی مد Uptodate در قلب میلان، پایتخت مد جهان واقع شده؛ این آکادمی در سال 2001 با مأموریت ارائه‌ی بالاترین سطوح دانش مد و آموزش آن، برای معرفی متخصصین نوظهور به دنیای مد و زیبایی تأسیس شد. رشته‎ی عکاسی به هر دو زبان انگلیسی و ایتالیایی در این آکادمی تدریس می‌شود.

دانشگاه مد میلان :(Milan Fashion Campus)   

هدف این دانشگاه، پرورش دانشجویان زبده است و بدین منظور، به آن‌ها چگونگی گردآوری یک مجموعه‌ کار خلاقانه را تدریس می‌کنند.

کار حین تحصیل در ایتالیا

دانشجویان غیربومی در ایتالیا می‌توانند در حین تحصیل، اقدام به‌کار کنند ولی ساعات کاری در هفته نباید بیش از روزی 4 ساعت باشد.

شرایط کار پس از فارغ التحصیلی از رشته‌ی عکاسی در ایتالیا

عکاسی یک سرگرمی عالی است،  همچنین می‌تواند یک مسیر شغلی هیجان‌انگیز نیز باشد. گزینه‌های شغلی زیادی برای فارغ‌التحصیلان رشته‌ی عکاسی وجود دارد:

  • عکاس خبری
  • تصویربردار دیجیتال یا روتوش‌کار عکس
  • عکاس مد یا عکاس رویداد‌های خبری
  • عکاس آزاد

در آمد در صنعت عکاسی بسته به موقعیت کاری متغیر است. در آمد حرفه‌ی عکاسی از تقریباً 30000 یورو در سال شروع می‌شود و در صورت داشتن تجربه‌ی کاری می‎تواند بیش از این مبلغ هم باشد. برای عکاسی آزاد و قراردادی به‎طور معمول دستمزد ساعتی پرداخت می‎شود؛ با مبالغی که از ساعتی 30 یورو شروع می‎شود.

سؤالات متداول

  1. بهترین دانشگاه‌های ایتالیا برای تحصیل رشته‌ی عکاسی کدام هستند؟

دانشکده‌ی بین‌المللی مد و طراحی، دانشکده‌ی مد فراری، مؤسسه‌ی مد و طراحی RM میلان، دانشکده‌ی عکاسی ایتالیا، آکادمی فیلم رم، آکادمی مد به‌روز و دانشگاه مد میلان.

  • برنامه‌ی درسی رشته‌ی عکاسی در ایتالیا شامل چه دروسی است؟

تاریخچه‌ی عکاسی، مطالعه‌ی نام‌های بزرگ از عکاسی مد زنانه و مردانه، عکاسی از لوازم آرایشی، عکاسی لباس عروس، عکاسی مد و عکاسی از شیوه‌ی زندگی.

  • هدف از تدریس عکاسی در ایتالیا به زبان انگلیسی چیست؟

دوره‌های برگزار شده به زبان انگلیسی به منظور فراهم‌آوردن امکان ادامه‌ی تحصیل برای متقاضیان از سراسر دنیا و ایجاد حرفه‌ای خلاق و درعین حال کسب دانش و مهارت‌های فنی است تا بتوان نیازهای بازارهای مد دنیا را از طریق روش‎های حرفه‌ای و جدید بین‌المللی برآورده کرد.

نتیجه‌گیری

رشته‌ی عکاسی از آن دسته رشته‌های تحصیلی در دنیاست که با توجه به کارایی و بازارکارش هر روز بیش از قبل متقاضی دارد. هرچند که با استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا همه خود را عکاس می‌دانند ولی اگر بخواهید به‌عنوان یک عکاس حرفه‌ای وارد بازارکار جهانی شوید و از این راه کسب درآمد کنید، بهتر است این رشته را به‌صورت آکادمیک فرابگیرید و برای این‌کار چه کشوری بهتر از ایتالیا.

خوشبختانه دانشگاه‌های بسیار خوبی در ایتالیا این رشته را ارائه می‌کنند و شما می‌توانید در برخی از این دانشکده‌ها، این رشته را به زبان ایتالیایی یا انگلیسی فرا بگیرید.

مبلمان...
ما را در سایت مبلمان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : shadi sshadon بازدید : 167 تاريخ : چهارشنبه 25 فروردين 1400 ساعت: 22:06

مقدمه

تحصیل در نروژ در مقطع کارشناسی : نروژ در میان کشورهای حوزه‌ی اسکاندیناوی برای ادامه‌ی تحصیل از دیگران محبوب‌تر است، چون تحصیل در نروژ در مقطع کارشناسی و همه‌ی مقاطع تحصیلی دیگر آن کاملاً رایگان است.

تحصیل در نروژ در مقطع کارشناسی

خبر خوب این‌که این تحصیل رایگان شامل حال  یک دانشجوی ایرانی هم می‌شود و خبر بهتر این‌که حتی تحصیل به زبان انگلیسی هم در این کشور رایگان است؛ اما نکته‌ای که وجود دارد این است که باید برای تحصیل در نروژ، رشته‌ای را که انتخاب می‌کنید، قابلیت ارائه به زبان انگلیسی را داشته باشد. این کار چندان سخت نیست، چراکه بسیاری از رشته‌ها در نروژ، حتی در مقطع کارشناسی به زبان انگلیسی هم ارائه می‌شوند. ما با نوشتن این مقاله، سعی می‌کنیم اطلاعات لازم در مورد تحصیل در نروژ در مقطع کارشناسی را به شما بدهیم.

چرا برای ادامه‌ی تحصیل در مقطع لیسانس، نروژ را انتخاب کنیم؟

  • تحصیل کاملاً رایگان در همه‌ی مقاطع تحصیلی و برای همه‌ی دانشجویان
  • تحصیل باکیفیت و استانداردهای آموزشی بالا
  • امکان تحصیل رایگان به زبان انگلیسی
  • موقعیت‌ها و فرصت‌های شغلی زیاد به دلیل صنعتی‌بودن و جمعیت کم نروژ و همچنین ارتباط قوی بین دانشگاه، صنعت و بازار
  •  آرامش، امنیت، رفاه و ثبات اقتصادی
  • امکان اخذ اقامت دائم بعد از 3 سال کارکردن در نروژ
  • امکان تجربه‌ی یک زندگی با کیفیت حین و پس از تحصیل در نروژ در مقطع کارشناسی به دلیل استاندارد‌بودن شاخص‌های مربوط به سبک زندگی در این کشور

اولین قدم: انتخاب رشته و دانشگاه

انواع دانشگاه‌های نروژ

  • دانشگاه‌های دولتی: 9 دانشگاه
  • کالج‌های  دولتی: 13 کالج
  •  
  • دانشگاه‌های خصوصی

بهترین دانشگاه‌های نروژ برای تحصیل کارشناسی

  • دانشگاه اسلو
  • دانشگاه برگن
  • دانشگاه نروژی علم و فناوری
  • دانشگاه ترومسو (The Arctic University of Norway)
  • مدرسه‌ی نروژی اقتصاد (NHH)
  • دانشگاه نروژی علوم حیات

پرطرفدارترین رشته‌ها برای تحصیل در نروژ در مقطع کارشناسی

  • مطالعات زبان
  • مهندسی‌ها
  • علوم پایه
  • روابط و تجارت بین‌الملل
  • مدیریت صنعتی
  • تجارت
  • امورمالی
  • علوم کامپیوتر
  • اقتصاد
  • آموزش
  • علوم سیاسی
  • توریسم و جهانگردی
  • هنرها (موسیقی، بازیگری و…)
  • زبان انگلیسی
  • مطالعات توسعه
  • مطالعات نروژی
  • تکنولوژی بازی و سرگرمی
  • الهیات

چگونه بدانیم کدام دانشگاه برای ما مناسب است؟

  1. بیشتر دانشجویان برای تحصیل در نروژ در مقطع کارشناسی، به رنکینگ دانشگاه‌های این کشور توجه می‌کنند. دانشگاه‌های دولتی نروژ، همه از رتبه‌های بالای جهانی برخوردارند. برای همین اگر از این طریق برای تحصیل در نروژ در مقطع کارشناسی اقدام می‌کنید، خیالتان راحت باشد.
  2. گاه ممکن است رشته‌ی موردنظرتان را فقط چند دانشگاه خاص ارائه کنند یا آن رشته، در چند دانشگاه خاص به زبان انگلیسی ارائه شود؛ در این حالت  دانشگاه‌های مناسب شما بسیار محدود خواهند شد.

اما راه‌های دیگری هم برای پیداکردن دانشگاه مناسب شما وجود دارد، مثلاً مدارکی که هر دانشگاه برای تحصیل کارشناسی ارشد در نروژ از دانشجویان می‌خواهد. اگر امکان اخذ مدارک موردنیاز یک دانشگاه را (مثلاً قبولی در آزمون خاص آن دانشگاه و…) را ندارید، وقت خود را هدر ندهید و به دانشگاه‌های دیگر فکر کنید.

طول مدت تحصیل در نروژ در مقطع کارشناسی

براساس سیستم بولونیا (3.2.3) تحصیل در نروژ در مقطع کارشناسی معمولاً 3 ساله است.

دومین قدم: استعلام شرایط لازم برای تحصیل در نروژ در مقطع کارشناسی

مدارک لازم برای تحصیل در نروژ در مقطع کارشناسی

  • مدرک دیپلم دوازده ساله
  • گذراندن حداقل یک سال تحصیل دانشگاهی در کشور خود یا قبولی در امتحانات دبیرستانی نروژ
  • مدرک زبان انگلیسی
  • انگیزه‌نامه‌ی قوی
  • پاسپورت

این‌ها مدارک کلی موردنیاز برای تحصیل در نروژ در این مقطع هستند. اما چون دانشگاه‌های این کشور هر سال مدارک و شرایطی را با توجه به ملیت دانشجویان درنظرمی‌گیرند، شما باید حتماً قبل از اقدام، به سایت NOKUT سری بزنید تا از شرایط جدید مطلع شوید. اگر در زمینه‌ی آماده‌سازی مدارک با مشکلی مواجه شدید، بلافاصله با کارشناسان گروه آریا تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنیم که چگونه در سریع‌ترین زمان ممکن پرونده‌ی تحصیلی خود را برای ارسال آماده کنید.

سومین قدم: مهارت زبانی لازم

اگر رشته‌ی شما برای تحصیل در نروژ در مقطع کارشناسی به زبان نروژی ارائه می‌شود، باید مدرک زبان نروژی داشته باشید که آزمون آن در ایران برگزار نمی‌شود؛ اما تقریباً بیشتر رشته‌های مقطع کارشناسی هم در نروژ به زبان انگلیسی ارائه می‌شوند. مدرک‌های زبان انگلیسی مورد تأیید برای تحصیل در نروژ در مقطع کارشناسی:

  • IELTS
  • TOEFL
  • PTE academic
  • C1 advanced (CAE)

چهارمین قدم: ارسال درخواست

ددلاین‌های تحصیل در نروژ در مقطع کارشناسی

ددلاین اپلای برای دانشگاه‌های نروژ معمولاً بین 1 اکتبر تا 15 مارس است. شروع ترم تحصیلی هم معمولاً از آگوست است. مهم‌تر از تاریخ و ددلاین اپلای، توجه به تاریخ آزمون‌ها و… است که امکان دارد دانشگاه شما برای رشته‌‌ی مورد نظرتان درنظرگرفته باشد، پس دائماً باید به سایت دانشگاه مراجعه کنید یا با ما در تماس باشید تا به شما آخرین قوانین و تغییرات را بگوییم

پنجمین قدم: گرفتن نامه‌ی پذیرش

ششمین قدم: گرفتن بیمه‌ی درمانی

یکی دیگر از شگفتی‌های تحصیل در نروژ در مقطع کارشناسی، بیمه و خدمات درمانی فوق‌العاده‌ی این کشور است. به محض این‌که شما دانشجوی این کشور شوید و ویزای نروژ را بگیرید به صورت خودکار، اسمتان وارد سیستم بیمه‌ی ملی این کشور می‌شود و می‌توانید از این سیستم استفاده کنید. بیمه‌ی درمانی در نروژ، همه‌ی خدمات درمانی را (پزشک عمومی و متخصص، دندان‌پزشکی، دارو، مشاوره و روان‌درمانی و…) پوشش می‌دهد و شما با توجه به نوع بیمه‌ای که انتخاب کرده‌اید، سالانه از 50 تا 200 یورو پرداخت می‌کنید؛ همچنین این بیمه تا یک سال پس از فارغ‌التحصیلی نیز اعتبار دارد.

هفتمین قدم: آماده‌کردن منابع مالی

شما برای تحصیل در نروژ در مقطع کارشناسی باید ثابت کنید که در طول یک سال تحصیلی (معادل 10 ماه) توانایی پرداخت 121220 کرون نروژی را (معادل 12050 یورو) دارید. این مبلغ تمکن مالی یا باید از طریق حمایت سرپرست خانواده شما در ایران تأمین شود و در حساب شما در نروژ قرار بگیرد یا از طریق ارائه‌ی مدارک بورسیه یا کار پاره‌وقت شما در نروژ (مبلغ کار پاره‌وقت در سال به 121220 کرون نمی‌رسد. اما درآمدش از مبلغ تمکن مالی شما کم می‌شود).

همچنین اگر برای دانشگاه‌های خصوصی پذیرش گرفته‌اید، باز هم باید اثبات کنید که توانایی پرداخت شهریه را دارید.

هزینه‌ی زندگی و تحصیل در نروژ در مقطع کارشناسی

به‌طورکلی هزینه‌ی زندگی  در کشور نروژ بین 1400-2000 یورو در ماه است.

همان‌طورکه گفتیم تحصیل در دانشگاه‌های دولتی نروژ برای همه‌ی دانشجویان رایگان هستند. اما دانشگاه‌های خصوصی ممکن است از 9000 تا 19000 یورو در سال شهریه دریافت کنند.

برای دیدن جزئیات هزینه‌ها به مقاله‌ی «هزینه‌تحصیل در نروژ» مراجعه کنید.

بورسیه‌های موجود برای تحصیل در نروژ در مقطع کارشناسی

به دلیل این‌که دانشگاه‌های نروژ رایگان است، در مقطع کارشناسی بورسیه‌های کمی برای تحصیل در نروژ ارائه می‌شود. معروف‌ترین بورسیه‌ی تحصیلی نروژ بورسیه‌ی ERASMUS MUNDUS است که به دانشجویان بین‌المللی تعلق می‌گیرد؛ اما برای تحصیل در نروژ در مقطع کارشناسی، بورسیه‌های دیگری هم پیدا می‌شود، مثلاً:

  1. بورسیه‌های دولتی که از طرف دولت نروژ به دانشجویانی که نیاز مالی دارند، تعلق می‌گیرد و هزینه‌های زندگی در نروژ را تا حد زیادی پوشش می‌دهد.
  2. اگر شما در رشته‌های زبان و ادبیات نروژی تحصیل کنید، می‌توانید از بورسیه‌های دانشگا‌هی نروژ برخوردار شوید.

شرایط کارحین تحصیل در نروژ در مقطع کارشناسی

دانشجویان بین‌المللی خارج از اتحادیه‌ی اروپا، حین تحصیل در نروژ در مقطع کارشناسی، اجازه‌ی 20 ساعت کار قانونی را در طول هفته دارند. شما به عنوان یک دانشجوی بین‌المللی، باید برای گرفتن کار در نروژ مجوز قانونی داشته باشید. معمولاً از طریق نامه‌نگاری بین دانشگاه و کارفرما این کار انجام می‌شود.

هشتمین قدم: گرفتن ویزای دانشجویی نروژ

اگر شما بخواهید بیش از سه ماه در نروژ بمانید، باید برای ویزای دانشجویی اقدام کنید. مدارک لازم برای اخذ ویزای دانشجویی نروژ:

  • پرداخت مبلغ 4900 کرون نروژی هزینه‌ی سفارت
  • ارائه‌ی گواهی تمکن مالی (بین 121000 تا 123000 کرون) (12050 تا 12250 یورو)
  • نامه‌ی پذیرش دانشگاه
  • فرم‌های پرشده‌ی درخواست ویزا
  • مشخص‌کردن محل سکونت
  • بلیت
  • تضمین برگشت به کشورتان پس از پایان تحصیل در نروژ در این سطح
  • اجازه‌ی ورود به خاک نروژ

برای کسب اطلاعات بیشتر به مقاله‌ی «ویزای تحصیلی نروژ» مراجعه کنید.

شرایط کار پس از تحصیل در نروژ در مقطع کارشناسی و نحوه‎ی اخذ اقامت دائم

نروژ به دلیل جمعیت کمی که دارد همیشه از منابع انسانی متخصص  استقبال می‌کند. همچنین صنعتی‌ و پیشرفته‌بودن این کشور، فرصت‌های شغلی زیادی را برای دانشجویان، پس از فارغ‌التحصیلی فراهم می‌کند. دانستن زبان نروژی برای جذب در بازار کار نروژ، مفید است، اما نروژی‌ها زبان انگلیسی را هم به خوبی صحبت می‌کنند پس این موضوع  می‌تواند یکی دیگر از نکات مثبت پیداکردن کار در این کشور باشد. همچنین قوانین نروژ به همه‌ی دانشجویان اجازه می‌دهد پس از پایان تحصیلات، تا یک سال در نروژ بمانند و برای خود، کار پیدا کنند. پس از 3 سال کار تمام‌وقت و پرداخت مالیات، شما به‎راحتی می‌توانید اقامت دائم یکی از بهترین کشورهای اروپا و دنیا را بگیرید.

سؤالات متداول

  1. ویزای همراه دانشجو در نروژ چه شرایطی دارد و نحوه‌ی اخذ آن به چه صورت است؟

اگر همراه شما، همسرتان است، داشتن شرایط زیر لازم است:

  • هر دو بالای 24 سال داشته باشید.
  • ارائه‌ی عقدنامه معتبر
  • عکس، شناسنامه و پاسپورت معتبر
  • ارائه‌ی گواهی تمکن مالی 264264 کرون (حدود 26300 یورو) در سال. این مبلغ می‌تواند از طریق حقوق شما یا بورسیه  تأمین شود.
  • حداقل یک سال از پایان تحصیلات شما در نروژ باقی‌مانده باشد.
  • پرداخت 10500 کرون (1045 یورو) برای اولین اقدام جهت اخذ ویزای همراه و 2600 کرون (حدود 260 یورو) برای دفعات بعد

برای اخذ ویزای فرزند زیر 18 سال نیاز به پرداخت هزینه نیست.

  1. آیا برای تحصیل در نروژ در مقطع کارشناسی، شرط سنی وجود دارد؟

مسأله شرط سنی قابل‌حل است. شما هم برای افسر ویزای خود و هم برای دانشگاهتان می‌توانید این موضوع را توضیح دهید. واضح است که برای تحصیل در نروژ در مقطع کارشناسی باید بالای 18 سال داشته باشید. اما اگر سنتان خیلی بالاتر است، باز هم ناامید نشوید. ممکن است در حوزه و رشته‌ای خاص سال‌ها کارکرده و حالا قصد ادامه‌ی این رشته را به صورت آکادمیک داشته باشید (مثل رشته‌های هنری). در این مورد معمولاً شما با ارائه رزومه‌ی خودتان می‌توانید اعتماد دانشگاه و سفارت را جلب کنید که ارزش آن را دارید که دولت یا دانشگاه هزینه‌ی تحصیل شما را بپردازد

  1. آیا امکان تحصیل در نروژ در مقطع کارشناسی، به زبان انگلیسی وجود دارد؟

بله. یکی دیگر از فواید تحصیل در نروژ ، این است که تعداد رشته‌هایی که در این مقطع به زبان انگلیسی ارائه می‌شوند، زیاد است. برخلاف دیگر کشورهای اروپایی که تحصیل  به زبان انگلیسی در مقطع کارشناسی به‌سختی صورت می‌پذیرد

  1. برای آموزش زبان نروژی باید به کجا مراجعه کنیم؟

زبان نروژی هم مثل بیشتر زبان‌های خارجی در سفارت این کشور تدریس می‌شود. همچنین اگر در شهرتان مؤسسه‌ای باشد که زبان نروژی را آموزش دهد، می‌توانید به جای سفارت، به مؤسسات مربوطه مراجعه کنید. اما متاسفانه آزمون زبان نروژی در ایران برگزار نمی‌شود.

  1. آیا امکان فرستادن مدارک به سفارت به صورت آنلاین هم وجود دارد؟ چگونه؟

بله. حتی ارسال مدارک به این روش ارزان‌تر است. اگر در این زمینه نیاز به کمک داشتید، می‌توانید با کارشناسان ما ارتباط بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

مبلمان...
ما را در سایت مبلمان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : shadi sshadon بازدید : 186 تاريخ : چهارشنبه 25 فروردين 1400 ساعت: 2:42

خانه تکانی متفاوت با خشکشویی اینترنتی در عید : از دیرباز در بین مردم ایران زمین مرسوم است که نزدیک نوروز به خانه تکانی و شست وشو بپردازند؛ لذا بسیاری از بانوان زمانی که در انتهای سال با کوله باری از کارهای خانه مواجه می شوند، دچار اضطراب خواهند شد.

خانه تکانی متفاوت با خشکشویی اینترنتی در عید

با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال‌، فعالیت بسیاری از کسب و کارها از قبیل قالیشویی و خشکشویی اینترنتی در عید پررونق می شود.

امروزه دیگر مردم برای شست وشوی پرده و پتو به صورت سنتی اقدام نمی کنند؛ چراکه خشکشویی ها کار را برای مردم بسیار راحت کرده اند.

بسیاری از البسه مثل پتوهای دونفره یا پرده های سنگین به هیچ وجه در ماشین لباسشویی جای نمی گیرد. از سوی دیگر حتی اگر چنین مسئله ای اتفاق بیفتد، ماشین های لباسشویی صدمات جبران ناپذیری را به پرده ها وارد می کند. بسیاری از مردم زمان کافی برای اتوکشی لباس ها را ندارند. همین مسائل باعث شده است که خشکشویی به یکی از مراکزی تبدیل شود که چالش های پیش روی افراد را از میان بردارد.

حال اگر در این زمینه خواهان اطلاعات بیشتری هستید، تا پایان متن ما را همراهی کنید.

خشکشویی اینترنتی در عید، در یک نگاه

هر چقدر رو به جلو گام می نهیم و از زندگی سنتی فاصله می گیریم، دغدغه های دیگری به فراخور شرایط برای انسان ها ایجاد می شود. به عنوان نمونه شتاب زندگی و مشغله های فراوان جایی برای رسیدگی به امور روزمره باقی نمی گذارد. بسیاری از مردم نیز ترجیح می دهند کارهای روزانه خود از قبیل شست وشوی پرده و پتو را به خشکشویی های معتبر بسپارند و در وقت و هزینه خود صرفه جویی کنند. در روزهای پایانی سال نیاز به خشکشویی بیش از پیش نمود پیدا می کند.

بسیاری از خشکشویی ها برای سهولت کار و صرفه جویی در وقت مشتری اپلیکیشن هایی را در سیستم کاری خود تعبیه کرده اند. استفاده از این اپلیکیشن ها امتیازاتی را برای خشکشویی مزبور دربر دارد که به اعتبار کار آنها می افزاید.

با خشکشویی اینترنتی خانه تکانی ساده تری داشته باشید

در انتهای سال و در شرف ورود به سال جدید بسیاری از افراد در هیاهوی خرید ملزومات سفره شب عید، لباس و کفش نو و حتی نو کردن اسباب و وسایل خانه هستند. از یک طرف دغدغه تمیز کردن خانه و رفت و روب آنها را آزار می دهد.

افراد برای سفارش شستشوی پرده، پتو و اقلامی از این قبیل به صورت حضوری اقدام می کردند. این کار نه تنها وقت زیادی از آنها می گرفت، بلکه موجب افزایش هزینه ها نیز می شد. چرا که افراد برای رفت و آمد نیاز به صرف هزینه های بیشتری داشتند.

همه این عوامل دست به دست هم داد که خشکشویی اینترنتی رواج پیدا کند. به خصوص خشکشویی اینترنتی در عید در بدو پیدایش با استقبال بی نظیری روبرو شد.

روش کار خشکشویی های اینترنتی

خشکشویی های معتبر از روشی به غیر از روش حضوری برای پذیرش سفارشات اقدام می کنند. حال شاید برای بسیاری از افراد این سوال مطرح باشد که روش کار در چنین خشکشویی هایی به چه صورت است.

همانطور که می دانید اینترنت به جزو لاینفک زندگی مردم تبدیل شده است. به طوری که زندگی بدون اینترنت برای بسیاری از مردم در هاله ای از ابهام قرار دارد. حال خشکشویی ها نیز از این فرصت استفاده کرده و اپلیکیشن هایی را سازماندهی کرده اند.

روش کار بسیار ساده است به این صورت که هر فردی کودک و پیر با هر سوادی که دارد، به آسانی در این اپلیکیشن ها به ثبت سفارش بپردازد.

در گام نخست باید اپلیکیشن را روی گوشی اندروید خود نصب کنید و با یک کلیک ساده به ثبت سفارش بپردازید. این اپلیکیشن از قابلیت های بسیاری برخوردار است. به این صورت هنگامی که سفارش خود را ثبت می کنید، باید جنس و الیاف آن را نیز درج کنید که برای سفارش گیرنده نوع لباس دریافتی مشخص باشد و بداند که چه روشی را برای شست وشو باید در نظر بگیرد.

همانطور که در تصویر نیز قابل ملاحظه است، تاریخ و ساعت مراجعه پیک برای دریافت یا تحویل البسه به وضوح مشاهده می شود.

نگاه اجمالی

زمانی که به روزهای پایانی سال نزدیک می شویم، بسیاری از افراد برای تمیز کردن خانه های خود که به سنتی دیرینه تبدیل شده است، دچار اضطراب می شوند. ورود به دنیای فناوری کار را برای بسیاری از مردم ساده کرده است؛ چراکه باری را از روی دوش افراد دغدغه مند برمی دارد. استفاده از خشکشویی اینترنتی در عید یکی از این روش هاست. البته خشکشویی هایی که به صورت سنتی در سطح شهر به فعالیت می پردازند، نیز به وفور یافت می شود. اما بسیاری از مردم ترجیح می دهند برای سهولت کار و صرفه جویی در وقت و هزینه به خشکشویی هایی مراجعه کنند که به صورت غیرحضوری به ثبت سفارش  می پردازند.

خشکشویی واش لین برای سهولت کار مشتری اپلیکیشنی را طراحی کرده است که ثبت سفارش را بدون حضور مشتری انجام می دهد.

ثبت سفارش در خشکشویی اینترنتی واش لین

  • اپلیکیشن خشکشویی  (دانلود برای اندروید و آی او اس)
  • وب اپلیکیشن خشکشویی  (پیشنهاد برای کاربران ios و دسکتاپ)
  • ربات تلگرام خشکشویی  (@washlinbot)
  • تماس با خشکشویی واشلین ۰۲۱۹۱۰۰۶۰۲۲
مبلمان...
ما را در سایت مبلمان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : shadi sshadon بازدید : 163 تاريخ : چهارشنبه 18 فروردين 1400 ساعت: 21:50

مزایای استفاده از خدمات خشکشویی آنلاین در عید چیست؟از دیرباز تا به امروز کارها به شیوه سنتی انجام می شد. در این شیوه بانوان ایرانی متحمل رنج های بسیاری می شدند. با پیشرفت تکنولوژی و ورود به جهان دیجیتال بسیاری از ابزار وارد زندگی افراد شده است. خشکشویی آنلاین در عید نیز از این قبیل است.

مزایای استفاده از خدمات خشکشویی آنلاین در عید چیست؟

زمانی که جایی حرفی از تکنولوژی می شود، مساوی است با تغییر سبک زندگی انسان ها. از آنجایی که امروزه ترافیک و شلوغی در شهر به معضل بزرگی تبدیل شده است، بسیاری از افراد ترجیح می دهند کارهای ضروری و روزانه خود را به صورت آنلاین انجام دهند.

در ایران زمین رسمی کهن وجود دارد که در روزهای پایانی سال افراد به رفت و روب و تمیز کردن خانه بپردازند. طبق این رسم کهن بسیاری از افراد با توسل به شیوه سنتی اقدام به شستشویی البسه خود می کردند که همین امر مصائبی را برای آنها به همراه داشت. به مروز زمان و با تغییر سبک زندگی بشر خشکشویی ها وارد عرصه شدند که باری از روی این جماعت برداشته شود.

چرا خدمات خشکشویی آنلاین در عید انتخاب می کنیم؟

بسیاری از افراد ترجیح می دهند آخر هفته های خود را به استراحت بگذرانند. اما بعضی نیز این زمان را به کارهای عقب افتاده تخصیص می دهند. هیچکس حاضر نیست تعطیلات خود را به کارهای خانه و رفت و روب بگذراند. حال اگر این حجم از کار در روزهای انتهایی سال روی هم تلمبار شود، افراد با چالش بزرگی روبرو می شوند.

تمامی این مسائل باعث شده که خشکشویی ها پا به عرصه وجود بگذارنند و کار را برای مردم تسهیل کنند.

زمانی که به روزهای آخر سال نزدیک می شویم، بعضی از کسب و کارها رونق زیادی پیدا می کند. یکی از این کسب و کارها خشکشویی ها و قالیشویی ها هستند.

بسیاری از خشکشویی ها برای صرفه جویی در وقت و هزینه مردم در زندگی ماشینی خدمات خود را به صورت آنلاین در اختیار آنها می گذارند. حال شاید این سوال مطرح باشد که مگر می شود بدون حضور داشتن انبوهی از لباس ها و پتو یا پرده را به خشکشویی ها سپرد؟ در جواب این سوال باید گفت دنیای دیجیتال هر مسئله ای را به صورت بسیار ساده حل می کند.  اما آیا از مزیت های استفاده از خدمات آنلاین خشکشویی ها اطلاعی دارید؟

مزیت های استفاده از خدمات خشکشویی آنلاین

استفاده از خشکشویی هایی که به صورت آنلاین به ارائه خدمات می پردازند، مزیت های بی شماری دارد که شاید بر کمتر کسی پوشیده باشد.

در اینجا شما را با این مزایا آشنا می کنیم.

کاربرد آسان

یکی از این مزیت ها کاربرد آسان آن است. به این ترتیب که به راحتی با در اختیار داشتن یک گوشی اندروید و نصب اپلیکیشن به ثبت سفارش می پردازیم. این مسئله برای افراد پرمشغله بسیار حائز اهمیت است. از سوی دیگر دیگر نگران جدا کردن لباس ها از لحاظ رنگ و جنس نیستید؛ چراکه در این اپلیکیشن قابلیتی نهفته است که تمامی این موارد در آن گنجانده شده است.

نداشتن محدودیت زمانی

یکی دیگر از مزیت هایی که باید به آن اشاره شود، امکان ثبت سفارش در ۲۴ ساعت شبانه روزی است. خشکشویی هایی که به صورت سنتی به فعالیت می پردازند، در طول ساعات محدودی به فعالیت می پردازند و خارج از محدوده کاری از پذیرش سفارش شما معذورند اما افرادی که می خواهند از خدمات خشکشویی آنلاین در عید برخوردار شوند، برای ثبت سفارش محدودیت زمانی ندارند.

در روزهای پایانی سال که بسیاری از کسب و کارها به علت پیک کاری زیاد دیگر سفارش جدیدی را نمی پذیرند؛ اما خشکشویی های آنلاین در هر ساعتی از شبانه روز آماده خدمت رسانی به مشتریان است.

مراجعه به نظرات کاربران

مزیت دیگر این است که برای اینکه از کیفیت کار خشکشویی مدنظر اطلاعاتی کسب کنید، در اپلیکیشن مزبور درگاهی به عنوان نظرات کاربران نصب شده است. به این ترتیب به مراجعه به نظرات کاربران دیگر این امکان را دارید که از کیفیت خدمات خشکشویی آنلاین مطلع شوید.

حمل و نقل آسان

یکی دیگر از مزایا حمل و نقل لباس های شسته شده و اتوکشیده است. زمانی که به صورت حضوری به خشکشویی ها مراجعه می کنید، یکی از دغدغه ها این است که بعد از دریافت لباس مخصوصا پرده به همان حالت اولیه و تمیز و شیک به منزل برده شود اما در مسیر ممکن است اتفاقاتی پیش آید و البسه دچار خسران شود. اما اگر این کار را به خشکشویی های آنلاین بسپارید، پیک هایی برای این کار تعبیه شده است که لباس یا پرده و پتو را در بسته بندی های مخصوص و شیک به شما تحویل خواهد داد.

سخن آخر

در دنیای پرمشغله امروزی افراد به دنبال مفری می گردند که باری از روی دوش آنها بردارد. شاید انجام دادن بعضی از کارها به نظر ساده بیاید، اما اگر روی هم تلمبار شود، کوله باری از اندوه را در پس خود دارد.

بعضی از کارها اصول و قواعد خاص خودش را می طلبد به عنوان مثال شستن پرده، شستشوی مبلمان و پتو یکی از کارهایی که ظرافت کاری های بسیاری دارد و اگر کسی بر این مسئله آگاه نباشد و به صورت سنتی اقدام به شستشو کند، ممکن است خسارات جبران ناپذیری را به البسه وارد آورد.

در این زمان است که خشکشویی ها پا به عرصه ظهور می گذارند. خشکشویی های معتبری مانند واش لین برای کسب اعتبار در حوزه کاری خود و سهولت انجام کار برای مشتری به صورت آنلاین به فعالیت می پردازند.

پس برای اینکه در وقت و هزینه خود صرفه جویی کنید، از خدمات خشکشویی آنلاین در عید بهره مند شوید.

ثبت سفارش در خشکشویی اینترنتی واش لین

  • اپلیکیشن خشکشویی  (دانلود برای اندروید و آی او اس)
  • وب اپلیکیشن خشکشویی  (پیشنهاد برای کاربران ios و دسکتاپ)
  • ربات تلگرام خشکشویی  (@washlinbot)
  • تماس با خشکشویی واشلین ۰۲۱۹۱۰۰۶۰۲۲
مبلمان...
ما را در سایت مبلمان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : shadi sshadon بازدید : 164 تاريخ : چهارشنبه 18 فروردين 1400 ساعت: 21:43